Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Jag tycker fortfarande Wernblom borde ha en släpande roll bakom Kouakou. En bra uppspelspunkt som kan skarva och fördela bollar vidare. Sedan får Sana och Paka spela på varsin kant. Aiesh gör sig bäst på bänken, gör alldeles för lite poäng, kladdar med bollen men framförallt kan han ha den sämsta inläggsfoten svensk fotboll skådat.
Så tror jag vi landar det också till slut.
Mitten blir liksom inte aktuell, speciellt inte om Sebban kommer som iofs kan spela back med men likväl.
Aiesh snurrar och snurrar, får med sig nån enstaka varning på "sin" ytterback men det skall ju göras poäng med i en sådan roll. En hel del direkt horribla inlägg.
Mjällby borta härnäst, det blir inte lätt det heller.
Jag är dock säker på att inget sker på tränarsidan ens vid förlust där, vår ödestid kommer mellan 10-20 sep. Då väntar Bajen hemma, Falken borta, EL-kval och Kalmar hemma. Det kommer krävas iaf fyra allsvenska pinnar och avancemang i EL där för att det inte ska storma lite väl mycket.
Slår Kalmar Mjällby med två bollar idag ligger vi på kvalplats, jippie!
Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Det spelar ingen roll. Det är en tickande bomb. Sorgligt att förbundet inte gjorde något åt det bara för att dom faktiskt varit fräckare än vad regelverket spänner...och då kommer runt det och slipper undan. Jag tror inte anpassat reglerna för detta heller. Även om laget och spelarna inte ska lastas så är det en skam att dom inte flyttades ner ifjol. Sannolikt så förvärrades bara läget för dom och Allsvenskan i stort då problemen bara skjuts på framtiden.
Förbundet var ju snarast i chock över att någon kunde tänja så rejält på regelverket som ÖFK gjort. Man hade ju uppenbarligen en önskan att skicka ur dom men det föll på att man inte i sin vildaste fantasi kunnat tro att någon hel förening skulle vara så vidrig.