2020-08-24, 09:17
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Va? Detta är inget jag hittar på. Nu kan sluta blunda till och med SVT skriver om detta.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/svt-granskar-overgrepp-bland-ensamkommande

Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Man kan också fråga sig hur föräldrarna kan låta två barn under 15 vara ute sent på kvällen. Och när de sedan inte kom hem gjorde föräldrarna då en polisanmälan om att de saknades? Tror inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Jag tror inte på den konspirationsteorin.

Expressen var ju en av de första tidningarna att rapportera om händelsen.
https://www.expressen.se/nyheter/solna-man-misshandlade-pa-kyrkogard/
Visseligen mest citat från Aftonbladet men artikeln publicerads tidigt redan kl 11.26 bara 13 minuter efter att polisen publicerade en notis om händelen

Den artikeln i Expressen har jag missat. Då ber jag om ursäkt och vi vet lika lite som förut.

Det finns inget som säger att GM är från Afghanistan utom en i tråden som påstår detta. Den uppgiften får man ta med en nypa salt än så länge.

Det finns inga uppgifter om att BO är 15 år heller utan AB säger sig ha uppgifter på att BO är omyndiga vilket kan betyda alla åldrar under 18 år.

Det finns inga uppgifter om våldtäkt heller trots att vissa i tråden hetsar upp sig och fantiserar om detta.
Citera
2020-08-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Finns ingen uppgift om en bil, utan det är något jag gissar att det kan ha gått till på det sättet.

Gick in och tittade på Kyrkogårdens öppettider och det är öppet 11-16 varje dag. Alltså är grindarna stängda kvällar och nätter och alltså omöjligt att komma in med bil.

Nej finns grindar som är öppna efter 1600.
Citera
2020-08-24, 09:20
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Nja, på Ab's bilder ser det inte ut som Minneslund, men kanske nedanför då det står massa mindre gravar där. Vid minneslunden finns bara stora gravgårdar och familjegravar.

Det är i filmen man ser väntrummet till kapellet. AB kompletterade artikeln med att man fortsatte att söka på ett annat ställe på begravningsplatsen på kvällen. Förloppet var ju enligt uppgift utdraget så de kan ju ha flyttat på sig under natten.
Citera
2020-08-24, 09:22
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Nej finns grindar som är öppna efter 1600.

Gäller detta bilgrindarna? För gående finns inga hinder att komma in eller ut på natten.
Citera
2020-08-24, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Gäller detta bilgrindarna? För gående finns inga hinder att komma in eller ut på natten.

Japp bilgrindarna.
Ta tex grindarna som är mot Karolinska. Dom är öppna.
Citera
2020-08-24, 09:44
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Va? Detta är inget jag hittar på. Nu kan sluta blunda till och med SVT skriver om detta.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/svt-granskar-overgrepp-bland-ensamkommande

De har nog granskat färdigt nu. Artikeln är över tre år gammal.
Citera
2020-08-24, 09:47
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Japp bilgrindarna.
Ta tex grindarna som är mot Karolinska. Dom är öppna.

Man lär sig något nytt varje dag. Jag har noterat att det finns hål i stängslet och att det inte är några lås på gånggrindarna tidigare.
Citera
2020-08-24, 10:18
Medlem
grey.eagles avatar
Hur löper det, blir de misstänkta anhållna först i ett antal timmar "hur många timmar", sedan övergår väl det till häktning om misstanken består och det blir offentlig handling.
Citera
2020-08-24, 10:30
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Får känslan av att ni som skriver såhär är mobbade incels som bara spelat datorspel hela ungdomen.

Så fort någon har en annan åsikt så kommer epiteten vars syfte är att genom förminskning förhärliga sig själv.

Däremot inser jag att det endast är när jag har lite att göra på skrivbordet som jag rattar in på Flashback. Man måste ha tid för att få ihop kommentarer. Jag inser att storförfattarna helt enkelt är arbetslösa.
Citera
2020-08-24, 10:38
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Hur löper det, blir de misstänkta anhållna först i ett antal timmar "hur många timmar", sedan övergår väl det till häktning om misstanken består och det blir offentlig handling.

Brottsrubriceringen blir i alla fall offentlig. Numera har man ju frångått offentlighetsprincipen och skyddar ofta namnen i handlingar.
Citera
2020-08-24, 10:44
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Brottsrubriceringen blir i alla fall offentlig. Numera har man ju frångått offentlighetsprincipen och skyddar ofta namnen i handlingar.

Jomen jag är ute efter timmarna, är det som jag tror 72 timmar man kan anhålla en misstänkt därefter måste de släppas eller häktas?
Citera
2020-08-24, 11:58
Medlem
Någon som vet vad de hade gjort mot pojkarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in