2020-08-24, 00:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Några betablockerare kanske?. Lugna ner dig så inte allt är strid.
Citera
2020-08-24, 06:55
Medlem
nonameds avatar
Sociala fobier och liknade är riktigt jobbigt. Det bästa du kan göra är att utmana känslan och gå till attack så mycket som möjligt efter som det är fight or flight. Tänk bara på att sova och vila imellan så kommer det bli bättre. Det kan jag nästan garantera.
Citera
2020-08-24, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Sociala fobier och liknade är riktigt jobbigt. Det bästa du kan göra är att utmana känslan och gå till attack så mycket som möjligt efter som det är fight or flight. Tänk bara på att sova och vila imellan så kommer det bli bättre. Det kan jag nästan garantera.

Mitt problem är att mitt tillstånd blir obehagligt för andra , det skrämmer andra om jag upplever andra som hot. Vem som helst blir ett hot för mitt nervsystem
Om de kommer för nära fysiskt.
Sedan sitter den känslan i under dagen och ibland blir den värre under dagen.

Jag ska prova kbt.

Tackar flr svar
Citera
2020-08-24, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Det borde vara bra ..
Ger det bäst effekt om man tar dem ett tag?
Citera
2020-08-24, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freduro
Det är en fråga för din hjärns att utveckla, vaknade du imorgon? Hur kändes det? Gjorde du genuint det du ville under dagen? Känner du dig tillfreds med dig själv?

Vi ska ändå ta reda på varför du har fight or flight mode i denna tråd ju.
Jo

Inte tillfreds.
Men mitt tillstånd har satt käppar i hjulet i livet - svårt på intervjuer etc...

Tacksam för alla tips!
Citera
2020-08-24, 10:30
Medlem
Jag gör mig själv till försöksdjur och utvärderar lions mane för detta.

Startade idag.. 2 gram.
Lions mane skapar nya nervceller, nya nervbanor..

Jag tror mina problem uppstod efter mönga års hårt festande.
jag självmedicinerade med stora mängder alkohol mot social ångest , kanske nedreglerade gabareceptorer i samma process.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6521003/

Cbd och serotonerga tillskott fungerar - men endast tillfälligt...

Kanske bygger lions mane upp min hjärna igen?

Känns lugnt idag, ute bland folk. Ingen fight or flight, men lite tidigt att utvärdera. Bespara mig gärna placeboförklaringar.
Har lång erfarenhet av preparat och har analyserat mins system dagligen i flera är (jag vet inte alltid hälsosamt). vet hur jag svarar /reagerar. Jag tar nya tillskott varje månad sedan År tillbaka. Placebo uppstod möjligtvis någon gång inledningsvis.

Håll gärna respektfull ton.

Mvh
Lillkyken
Senast redigerad av Lillkyken 2020-08-24 kl. 10:38.
Citera
2020-08-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillkyken
Hur får man bort det?
Jag klarar mig med cbd, men det läker inte bort problemet. Får ta cbd hela tiden.

Får det främst socialt.

Vill gärna prova en naturlig väg.
Men öppen för ssri om någon lyckats den vägen?
Kbt? Vilken kbt i så fall?
Yoga?

Någon som provat lions mane ?
Prova ta bort gluten eller laktos ur kosten. Träna. Kbt terapi. Yoga är med bra.
Citera
2020-08-24, 12:23
Medlem
Lyssna. Mycket skitråd i tråden och det är förväntat.

Din mobbning har orsakat en rubbning i din amygdala som har hand om fly eller fäkta.
Det kallas på engelska ”Amygdala Hijack”.

Om jag pratar fritt runt ämnet som det inte finns särskilt mycket eller bra fakta om ännu då vi fortfarande vet ytterst lite om hur hjärnan fungerar, så är det många faktorer som spelar in huruvida du kan återhämta dig från det eller inte.
Tiden som gått ifrån att det inträffade tex. Har det gått för lång tid och du inte har testat saker som innefattas i KBT som att utsätta dig för samma sak som hände då osv. Huruvida detta egentligen skulle läka amygdalan har varken jag eller någon annan på jorden belägg för så det är omöjligt att ge ett riktigt svar.

Det enda jag kan säkert säga är att inga droger i världen kommer permanent lösa det åt dig och de kommer om något bara förvärra saker. Det finns ett undantag dock och de är att experimentera med att bruka kokain (och se till att det du får är av den bästa kvalite du kan hitta) och utsätt dig för många sociala möten (kvalite före kvantitet givetvis så tänk inte på att du måste snacka med halva stan) och särskilt då försök återuppleva traumat du haft.

Mycket handlar om det omedvetna och hur det samspelar med det medvetna planet.
Inte för att det ger någon förklaring direkt men att det undermedvetna är ännu mer mystiskt kan släcka påstådda quick fixes.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Absolut ett helt lämpligt läkemedel.
Skulle rekommendera inderal i detta fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Prova ta bort gluten eller laktos ur kosten. Träna. Kbt terapi. Yoga är med bra.

Är du medveten om att din intelligens är låg?

Citat:
Ursprungligen postat av Lillkyken
Jag ska prova kbt.

Är du medveten om att köerna runtom i Sverige har extrema köer för kbt?
Kanske något du bör betänka så att du kan förvänta dig något år innan du ens rings upp och inte ens då är det säkert att du får.
Senast redigerad av Muttprutten 2020-08-24 kl. 12:33.
Citera
2020-08-24, 14:30
Medlem
Tack för svar,
Men inte jag som var utsatt för mobbning.
Jag festade nog för mycket.

Jag har god effekt än så länge av lions mane...

Här är en tråd om det:

https://www.reddit.com/r/Nootropics/comments/8h2gn9/lions_mane_helped_me_where_nothing_else_could/?utm_source=amp&utm_medium=&utm_content=post_body
Citera
2020-08-24, 14:34
Medlem
Tack fölr inlägg, håll god ton tack.
Citera
2020-08-25, 16:36
Medlem
Har tagit lions mane nu, 3 gram per dag 3 dagar.

Från att ha haft en konstant sönderstressad hjärna så känner jag mig betydligt lugnare och mer närvarande. Som om nån slängt in ett kylaggregat i huvudet.

Tror det ör det moderna samhället som körde slut min hjärna, den är gjord för skogen .

Sök på lions mane, laglig svamp.
Sök på reviews och Paul stamets tex.

Nu återstår att avsluta Flashback.
Tack för mig!

Lillkyken
Citera
2020-08-26, 04:52
Medlem
Pungsvings avatar
Du ser avslappning och koncentration på en sak i taget som något farligt. Du ser trygghet i att vara stressad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in