Lyssna. Mycket skitråd i tråden och det är förväntat.
Din mobbning har orsakat en rubbning i din amygdala som har hand om fly eller fäkta.
Det kallas på engelska ”Amygdala Hijack”.
Om jag pratar fritt runt ämnet som det inte finns särskilt mycket eller bra fakta om ännu då vi fortfarande vet ytterst lite om hur hjärnan fungerar, så är det många faktorer som spelar in huruvida du kan återhämta dig från det eller inte.
Tiden som gått ifrån att det inträffade tex. Har det gått för lång tid och du inte har testat saker som innefattas i KBT som att utsätta dig för samma sak som hände då osv. Huruvida detta egentligen skulle läka amygdalan har varken jag eller någon annan på jorden belägg för så det är omöjligt att ge ett riktigt svar.
Det enda jag kan säkert säga är att inga droger i världen kommer permanent lösa det åt dig och de kommer om något bara förvärra saker. Det finns ett undantag dock och de är att experimentera med att bruka kokain (och se till att det du får är av den bästa kvalite du kan hitta) och utsätt dig för många sociala möten (kvalite före kvantitet givetvis så tänk inte på att du måste snacka med halva stan) och särskilt då försök återuppleva traumat du haft.
Mycket handlar om det omedvetna och hur det samspelar med det medvetna planet.
Inte för att det ger någon förklaring direkt men att det undermedvetna är ännu mer mystiskt kan släcka påstådda quick fixes.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Några betablockerare kanske?. Lugna ner dig så inte allt är strid.
Absolut ett helt lämpligt läkemedel.
Skulle rekommendera inderal i detta fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smultronettt
Prova ta bort gluten eller laktos ur kosten. Träna. Kbt terapi. Yoga är med bra.
Är du medveten om att din intelligens är låg?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lillkyken
Jag ska prova kbt.
Är du medveten om att köerna runtom i Sverige har extrema köer för kbt?
Kanske något du bör betänka så att du kan förvänta dig något år innan du ens rings upp och inte ens då är det säkert att du får.