Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Men om jag ser på andra smittan och de småbarnsfamiljer jag vet, så är det nästan alltid barnet som dragit hem smittan, blivit sjuk först, sedan blir föräldrarna sjuka. Kan knappt komma på en gång där föräldern blivit sjuk innan barnet.
Wov! "Du måste vara ett geni!" Vilka sk. "Kunskaper" du sitter inne med!
"Konstigt" att jag inte, i våras, omedelbart, ringde upp Folkhälsomyndigheten och meddelade dem den "sensationella nyheten" att vi skulle nå fullständig flockimmunitet inom bara några veckor! För dels så hade min bror insjuknat i förmodad covid-19, (troligen smittad på arbetsplatsen), sedan hade tre jobbarkompisar insjuknat på min lilla arbetsplats, (varav en var ett iva-fall), plus en dotter till en arbetskollega och hans fru. Och sedan insjuknade jag själv i just covid-19, (bl.a.smak och lukt bortfall under några dagar, nu med positiv antikropptest). Dessutom hörde jag, vid flera tillfällen folk på tåget som berättade om folk de kände som var sjuka i covid-19.
Men jag ringde aldrig upp FHM, trots att jag pga övertygande
personliga upplevelser, faktiskt trodde att smittan spreds snabbt och brett ibland befolkningen.
För jag vet skillnaden mellan vetenskapliga bevis och anekdotiska "bevis".
Så visst, har du, verkligen sensationella vetenskapliga bevis för att barn verkligen driver smittspridningen så ring, omedelbart, upp FHM och meddela dem ditt rön! Annars så kan du stoppa upp dina anektotiska sk "bevis" väldigt långt upp i röven!
Dessutom vore det ju intressat att veta hur du, "med hundra procentig säkerhet" kan veta vem som smittat vem och var de blivit smittade.