2020-08-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Menar du ovanför slänten intill bron?
Vet att folk har haft det som pokerställe å att det va en bra plats om man ville ha tag på kola.
Hur det e idag vet jag inte.

https://forumbilder.com/i/rX8A

Under bron, bakom räcket står stolar och bord, grill mm. På räcket har dom hängt upp MAX reklambanner och nåt annat skynke..
Senast redigerad av djbn 2020-08-23 kl. 20:24.
Citera
2020-08-23, 20:23
Medlem
Zoom008s avatar
Expressen har inte skrivit en rad om händelsen. Om det nu var svenska och oskyldiga offer så blir det ännu konstigare om det tystas ned. Tror det händer så mycket skit i gängen så att media inte hinner med att rapportera längre. Jag tror det var afghaner eller/och somalier i vanlig ordning som hade ett litet bråk om knarkhandeln.
Citera
2020-08-23, 20:24
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Var finns det uppgifter på att en bil är inblandad? De grindarna är väl i alla fall stängda på natten? Min gissning.
Finns ingen uppgift om en bil, utan det är något jag gissar att det kan ha gått till på det sättet.

Gick in och tittade på Kyrkogårdens öppettider och det är öppet 11-16 varje dag. Alltså är grindarna stängda kvällar och nätter och alltså omöjligt att komma in med bil.
Citera
2020-08-23, 20:33
Medlem
Minkybabys avatar
DN rapporterar:
"Två män hittade på kyrkogård i Solna – ska ha misshandlats grovt
UPPDATERAD 19:56 PUBLICERAD 18:16
Två män fördes till sjukhus efter att ha hittats på en kyrkogård i Solna under söndagen. De uppger att de har blivit rånade och utsatta för misshandel."
...
"Förbipasserade (sic!) hade hittat två män på en kyrkogård som berättade att de hade blivit misshandlade och rånade."
...
"Två män greps i närområdet vid niotiden på morgonen och anhölls senare."
...
"Enligt uppgifter till Aftonbladet är brottsoffren omyndiga. Det kan Åklagarmyndigheten inte bekräfta."
Länk :
https://www.dn.se/sthlm/tva-man-hittade-pa-kyrkogard-i-solna-ska-ha-misshandlats-grovt/
(Artikeln är just nu inte låst pga den är ny men DNs artiklar brukar låsas inom ett dygn för de som inte är prenumeranter)
Citera
2020-08-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
De fördes till sjukhus med ambulans enligt uppgift, och så blev BO förda in på kyrkogården. Förloppet började således inte på kyrkogården, så helt orimligt att GM och BO har en förhistoria ihop är det inte.

Yeeeaaaah - då blir det Människorov ovanpå allt = hårdare straff.
Citera
2020-08-23, 20:45
Medlem
Camisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Förövarna har väl hotat med att om dom inte betalar så blir det värre än misshandel.
Precis före dom lämnat platsen har man dessutom förklarat att om dom pratar med polisen så kommer deras familjer skadas.

Jag tror för övrigt att pojkarna har talat med ett vittne som i sin tur ringt polisen och sedan har pojkarna talat med polisen på plats.

Dom som utsatt dessa pojkar för det här hoppas jag karman biter tillbaka och där äldre gäng medlemmar utsätter dom för samma medicin.

Borde väl bli övergepp i rättsak
Citera
2020-08-23, 20:54
Avstängd
Märklig rubriksättning hos media och i den här tråden. De är i 20-års åldern och alltså män, inte "pojkar".
Citera
2020-08-23, 21:03
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Märklig rubriksättning hos media och i den här tråden. De är i 20-års åldern och alltså män, inte "pojkar".

Du som verkar blanda ihop bo och gm. BO är pojkarna det skrivs om. INTE GM hur kan man inte förstå det?

// PoK
Citera
2020-08-23, 21:05
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
DN rapporterar:
"Två män hittade på kyrkogård i Solna – ska ha misshandlats grovt
UPPDATERAD 19:56 PUBLICERAD 18:16
Två män fördes till sjukhus efter att ha hittats på en kyrkogård i Solna under söndagen. De uppger att de har blivit rånade och utsatta för misshandel."
...
"Förbipasserade (sic!) hade hittat två män på en kyrkogård som berättade att de hade blivit misshandlade och rånade."
...
"Två män greps i närområdet vid niotiden på morgonen och anhölls senare."
...
"Enligt uppgifter till Aftonbladet är brottsoffren omyndiga. Det kan Åklagarmyndigheten inte bekräfta."
Länk :
https://www.dn.se/sthlm/tva-man-hittade-pa-kyrkogard-i-solna-ska-ha-misshandlats-grovt/
(Artikeln är just nu inte låst pga den är ny men DNs artiklar brukar låsas inom ett dygn för de som inte är prenumeranter)
Två män greps i närområdet vid niotiden på morgonen och anhölls senare.

– De misstänks för misshandel och människorov. De är inte hörda än, men nekar till brott, säger Anna Magnusson vid Åklagarmyndighetens presstjänst.
Denna artikel i DN publicerades kl 18 idag på söndag och brottet inleddes kl 23 igår lördag. GM greps kl 9 på morgonen en timme efter att polisen larmades. Vi får nog gissa att de var höga som hus för att dra till sig polisens intresse. Att GM inte är förhörda under dagen tyder kanske på att de håller på och tänder av i häktet gissningsvis.

Drogmissbruk kan vara väldigt destruktivt.
Citera
2020-08-23, 21:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKLE
Det var min man som hittade dem. Jag såg dem när jag gick dit med filtar.
Blir bara upprörd när jag ser vad som skrivs här när man egentligen inte vet något. Därför kände jag att jag ville skriva.

Tack för information om det nu stämmer. Har du/ni fått talförbud av polisen?

Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Skriv då för fan vad du vet och sluta med kryptiska inlägg.

Kanske läge att lugna ner sig en smula?

Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Expressen har inte skrivit en rad om händelsen. Om det nu var svenska och oskyldiga offer så blir det ännu konstigare om det tystas ned. Tror det händer så mycket skit i gängen så att media inte hinner med att rapportera längre. Jag tror det var afghaner eller/och somalier i vanlig ordning som hade ett litet bråk om knarkhandeln.

Oskyldiga svenska offer går det 12 på dussinet så att MSM inte skriver om det är självklart. Det var länge sedan man slutade med det.

Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Yeeeaaaah - då blir det Människorov ovanpå allt = hårdare straff.

Det känns som om det borde medföra ett par år i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Camiso
Borde väl bli övergepp i rättsak

Övergrepp i rättssak är väl 6 månader till 3 års fängelse?

Citat:
Ursprungligen postat av BWisser

Allt handlar om etnicitet. Det sjukaste var väl när en 12-årig svensk flicka blev våldtagen och MSM kallade henne unga kvinnan.
Citera
2020-08-23, 21:08
Medlem
Luktar somalier (möjligtvis araber) som återigen utfört hatbrott med rasistiska undertoner på skötsamma vita grabbar lång väg. Men kan ju ha fel! Tveksamt om detta kommer dyka upp nåt speciellt i media.
Citera
2020-08-23, 21:12
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Någon nämnde Hagaparken.
Vet inte hur nära den ligger men det lär vara ett träffställe för homosexuella.
Kanske därför dom var där mitt i natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in