2020-08-23, 17:03
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScreamingCarrott
Det här är ett väldigt oärligt sätt att argumentera.

Absolut inte. Jag påpekade ju att det beror på VEM som har fått sätta livet till, då är inte ANTALET lika relevant.
2020-08-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Kunde inte läsa den, har du några andra länkar om detta? Det känns som om man vill gå till botten med det här. Hur många har Donald dödat som president?
Prova att spamma escape medan sidan laddas, det fungerar på många sidor som försöker blockera folk från att läsa gratis.
"2017 was the deadliest year for civilian casualties in Iraq and Syria, with as many as 6,000 people killed in strikes conducted by the U.S.-led coalition, according to the watchdog group Airwars.

That is an increase of more than 200 percent over the previous year. "

ScreamingCarrott gav en länk om Afghanistan. Här en om Somalia där attackerna också ökat:
"In fact, a BIJ tally reveals that at least 538 people have been killed in these airstrikes since the beginning of 2017 - far more than the previous 10 years combined "
https://www.bbc.com/news/world-africa-46612542

Det är bara så mycket enklare att skriva om Trumps alla skandaler på hemmaplan att media i huvudsak tröttnat på detta eviga "krig mot terrorismen".
2020-08-23, 17:05
Bannlyst
Donald Trumps storasyster Maryanne på band där hon bekräftar att Donald Trump är otroligt korkad och att familjen tvingades anlita någon som fick skriva hans SAT åt honom.

https://twitter.com/ProjectLincoln/status/1297332382660546563

När till och med hans familj kallar honom för korkad så är det ett under att han fortfarande har väljare.
2020-08-23, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Absolut inte. Jag påpekade ju att det beror på VEM som har fått sätta livet till, då är inte ANTALET lika relevant.
Du menar bomba för fred? ok , jag tänker inte ifrågasätta din åsikt. du har rätt till att tycka så.

Men du kliver bort från retoriken om hur donald trump är en fredspresident när han defacto bombar fler
än president obama och bush.

vill du vara så god och ta ställning till varför donald trump ska betraktas som en fredspresident när han fäller fler bomber än sina föregångare gemensamt?
Folk dör. Krig är krig. oavsett retoriska tilltag
2020-08-23, 17:09
Medlem
Citat:
Trump har de-escaletat, men inte gentemot klockrena terrorister som ISIS. Tycker du inte det är bra? Jag har inte sagt ett ord om att Hussein bombade för lite. Det jag sa är att han startade en djävla massa oreda, bl.a. i Libyen men fick inte så mycket uträttat. Jag har heller inte "hyllat" Trump för att inte startat några nya krig, men jag ser det inte heller som något negativt. Tycker du inte det själv? eller är du för mer krig?

Jag tycker inte att man så där kategoriskt kan vara för eller emot krig. Det beror väl helt på vad det handlar om. Det var detta jag skrattade åt, att du när du såg min undran om de relativa siffrorna plötsligt började prata om varför det skulle krigas, när du just skrivit ut en fråga om man är för eller emot krig. Helt utan att ta upp att anledningen spelar någon roll.

Varför jag vill se siffror är för att det ofta pratas om jämförelsen mellan presidenterna i siffror. Så det är en sak att göra klar för sig. En annan är naturligtvis att det är mer komplicerat än så. Och då kan man ju hurra för att Trump dödar fler för att han dödar rätt om man vill. Och en del kanske ser det på ett annat sätt.
2020-08-23, 17:10
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Donald Trumps storasyster Maryanne på band där hon bekräftar att Donald Trump är otroligt korkad och att familjen tvingades anlita någon som fick skriva hans SAT åt honom.

https://twitter.com/ProjectLincoln/status/1297332382660546563

När till och med hans familj kallar honom för korkad så är det ett under att han fortfarande har väljare.

Frågan vem som är smartare. Tycker du Biden är ett ljushuvud i jämförelse?, ja du vet han som slutade 76:a bland 85 elever i sin juridikklass. Tufft race för båda gubbarna. Den korkade Trump har byggt upp ett miljardimperium, medans Biden har fifflat sig till sin förmögenhet. Två korkskallar som lyckats ganska bra i sina liv.
2020-08-23, 17:12
Medlem
Citat:
Frågan vem som är smartare. Tycker du Biden är ett ljushuvud i jämförelse?, ja du vet han som slutade 76:a bland 85 elever i sin juridikklass. Tufft race för båda gubbarna. Den korkade Trump har byggt upp ett miljardimperium, medans Biden har fifflat sig till sin förmögenhet. Två korkskallar som lyckats ganska bra i sina liv.

Frågan som tas upp är om Trump eller Obama dödat fler.

Sen kan man diskutera vem de dödar och vad man anser om det.

En tredje sak är hur många soldater har Trump egentligen tagit hem?
2020-08-23, 17:15
Medlem
LjusetsFamns avatar
Citat:
Demokraternas konventdagar har handlat om Trump. I alla fall till största delen.

Det börjar bli svårt att se var gränsen går för när partiet faller på eget grepp, skriver Expressens USA-expert Frida Stranne.

Vad betyder egentligen ”when they go low – we go high” i relation till de egna budskapen på konventet?

https://www.expressen.se/kronikorer/frida-stranne/skaller-pa-trump-men-saknar-helt-sjalvkritik/

Det är detta som genomsyrar demokraterna. Felet man gjorde vid förra valet gör man nu igen, vilket kommer ge samma resultat.
2020-08-23, 17:18
Bannlyst
Citat:

Varpå Donalds storasyster Maryanne svarar

Citat:
During another conversation between Mary and her aunt shared with The Post, she asked Barry what her uncle had ever accomplished on his own.I don’t know,” Barry said. “Well, he has five bankruptcies.”

“Good point,” Mary responds. “He did accomplish those all by himself.”

“Yes, he did,” Barry concludes. “Yes, he did. You can’t trust him.”

While Trump’s companies have filed for Chapter 11 bankruptcy protection six times, the President has never personally declared bankruptcy.
2020-08-23, 17:19
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Du menar bomba för fred? ok , jag tänker inte ifrågasätta din åsikt. du har rätt till att tycka så.

Men du kliver bort från retoriken om hur donald trump är en fredspresident när han defacto bombar fler
än president obama och bush.

vill du vara så god och ta ställning till varför donald trump ska betraktas som en fredspresident när han fäller fler bomber än sina föregångare gemensamt?
Folk dör. Krig är krig. oavsett retoriska tilltag

Jag håller med i det mesta du skrev. Jag vet inte vem som har kallat Trump för en "Fredspresident", det får stå för dem, men han har i varje fall inte initierat några onödiga krig, och det är ju bra.
Faktum kvarstår, det som räknas är VILKA som bombas, inte hur många. Dock har ingen av oss den insynen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjusetsFamn
https://www.expressen.se/kronikorer/frida-stranne/skaller-pa-trump-men-saknar-helt-sjalvkritik/

Det är detta som genomsyrar demokraterna. Felet man gjorde vid förra valet gör man nu igen, vilket kommer ge samma resultat.

Trump gjorde inte så förra vändan när han fokuserade på att sätta Clinton i fängelse? Och nu pratar om att Obama och Biden ska dömas och fängsla, kanske avrättas?
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag tycker inte att man så där kategoriskt kan vara för eller emot krig. Det beror väl helt på vad det handlar om...

Håller med om det till 100%.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in