2020-08-23, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Åh fan. Vad är källan till att det var fake? Eller är det bara dina egna åsikter?
Varför är du en mer trovärdig källa än Mary Trump som växt upp med Donald i sitt liv?
Bara för att saker inte är som du vill betyder det inte att de inte är sanna.

Det som talar till Mary Trumps fördel är att hennes farbröder Fred och Donald ännu inte stämt henne för ärekränkning beteende.
Det som ochså talar för hennes fördel är att hon är ett ögonvittne till det hon skriver om.
De få gånger hon inte är det, gör hon tydligt att hon inte är källan.
tex när hon bandade Donald syster maryanne i smyg.

Har snart läst klart boken och den är rätt sorglig. Donald Trump verkar ha varit rädd för sin far under hela sin uppväxt. Och hans lögnaktiga beteende kommer från en djup narcissistisk osäkerhet inombords menar författaren.
2020-08-23, 16:45
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScreamingCarrott
Ok, men det rimmar mycket illa med donald trumps löfte om de-escalation?Är inte det hyckleri att nu kritisera barrack obama för att ha bombat för lite, när du samtidigt hyllar trump för att inte ha startat några nya krig?

Trump har de-escaletat, men inte gentemot klockrena terrorister som ISIS. Tycker du inte det är bra? Jag har inte sagt ett ord om att Hussein bombade för lite. Det jag sa är att han startade en djävla massa oreda, bl.a. i Libyen men fick inte så mycket uträttat. Jag har heller inte "hyllat" Trump för att inte startat några nya krig, men jag ser det inte heller som något negativt. Tycker du inte det själv? eller är du för mer krig?
2020-08-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
https://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/middle-east-civilian-deaths-have-soared-under-trump-and-the-media-mostly-shrug/2018/03/16/fc344968-2932-11e8-874b-d517e912f125_story.html

Kunde inte läsa den, har du några andra länkar om detta? Det känns som om man vill gå till botten med det här. Hur många har Donald dödat som president?

Och hur många soldater har han tagit hem egentligen?

Jag har aldrig sett några mer exakta uppgifter kring detta?
2020-08-23, 16:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Nej, han blev inte ens briefad angående detta. Troligtvis för att man ansåg det vara trams.

Det finns inga bevis för några skottpengar, alla inblandade säger att det är falskt.

Vill du upprepa tramset igen? Det känns lite som en repris på riksrättsfiaskot från din sida. Du bara maler på utan tillstymmelse till fakta.

Så, hon har spelat in sig själv? Gulligt.

Ja, Bezos, Obama mfl har säkert köpt några pallar var för att blåsa upp siffrorna och betala Mary för hennes service. Fortfarande har inget kommit fram värt att höja på ögonbrynen för. Skvaller.

Skvaller och trams utan substans.

Rasist-jungel-Biden och fängelsefantasten Kamala? Ja, om man är svart och känner att man har suttit för lite i fängelse så är ju de två ett bra val.
Man informerade väl inte pga man inte kan lita på trumpen skulle göra nått, dock är det väldigt udda att trumpen viker ned sig.

Vad får dig att tro Mary spelat in sig själv, och när en motpart är med på banden?

Mary har nödvändig utbildning för avgöra dessa 9 markörer för narcissism, inte heller någon nyhet före Mary Trump.

Det är intressant att par veckor så säljer Mary mer, än en som påstår har receptet för att göra framgångsrika deals.(visade sig sen att trumpen inte ens vet hur en förhandling gör till, nya nafta fick göras om till större delen efter trumpen förhandlat)

Mary Trump fastställt narcissismen, så kan inte bli mer bekräftat än så.

Att du inte kan återge Bidens politik gör så du aldrig någonsin kommer få ett enda rätt om Biden.
Dock kvarstår att Biden är enda chansen för USA att ledas ur detta mörker trumpen skapat i USA och uppfyllt man varnade för om trumpen.

Se bara på alla rådgivare som fått synat rättegång pga kriminelliet4et och korruption, och som man säger i dessa fall är att äpplet faller aldrig långt ifrån trädet.
Vem är det nu, Flynn, manafort, stone osv...osv...osv..., för de är väldigt många kriminella och korrupta vi pratar om här i administrationen eller i dess direkta närhet.
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Trump har de-escaletat, men inte gentemot klockrena terrorister som ISIS. Tycker du inte det är bra? Jag har inte sagt ett ord om att Hussein bombade för lite. Det jag sa är att han startade en djävla massa oreda, bl.a. i Libyen men fick inte så mycket uträttat. Jag har heller inte "hyllat" Trump för att inte startat några nya krig, men jag ser det inte heller som något negativt. Tycker du inte det själv? eller är du för mer krig?
Jemen, där har trumpen skapat mycket mycket lidande och har ansvaret för många civila som dött och dessa missiler.
2020-08-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScreamingCarrott
Det som talar till Mary Trumps fördel är att hennes farbröder Fred och Donald ännu inte stämt henne för ärekränkning beteende.
Det som ochså talar för hennes fördel är att hon är ett ögonvittne till det hon skriver om.
De få gånger hon inte är det, gör hon tydligt att hon inte är källan.
tex när hon bandade Donald syster maryanne i smyg.

Har snart läst klart boken och den är rätt sorglig. Donald Trump verkar ha varit rädd för sin far under hela sin uppväxt. Och hans lögnaktiga beteende kommer från en djup narcissistisk osäkerhet inombords menar författaren.

Systern Maryanne Trump Barr talar dessutom ovetandes om att det hela ska offentliggöras. Vad skulle hennes motiv vara att inte säga sanningen om vad hon anser om Donald och vad hon minns om Donald?
2020-08-23, 16:48
Medlem
Citat:

Vi kan väl söka efter siffror på hur många respektive president har dödat?

Och även hur många soldater Trump egentligen har tagit hem. Det vore bra att hitta trovärdiga uppgifter om detta innan man har en åsikt om vad som hänt.
2020-08-23, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det är ju inte mitt fel att du gillar IS.

Svar: Nej, troligtvis inte. Och din källa var kass.

Då antar jag att jag gillar IS.

Att bara avfärda en källa utan att faktiskt läsa den är extremt ohederligt.
Så för att ta ett nytt exempel :
https://www.aljazeera.com/news/2020/01/record-7423-bombs-dropped-afghanistan-2019-report-200128142958633.html

Donald Trump har satt nytt rekord i vilken president som fällt mest bomber över Afghanistan på ett år.

Märk väl att Obama krossade Bush rekord med över 10 gånger.
Donald Trumps pentagon fäller en bomb var 12e minut.

Återigen. Vilken president har fällt flest bomber under sina 4 första år?
Länkarna ovan leder mig till att veta att det är Donald Trump. vilket rimmar illa med hans retorik om hur han försöker avbryta krig och få hem trupper.

"Watch what he does not what he says"
2020-08-23, 16:51
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vi kan väl söka efter siffror på hur många respektive president har dödat?

Och även hur många soldater Trump egentligen har tagit hem. Det vore bra att hitta trovärdiga uppgifter om detta innan man har en åsikt om vad som hänt.

Hur många som respektive president har dödat är irrelevant, det är VILKA som man har dödat som betyder något.
2020-08-23, 16:53
Medlem
Citat:
Hur många som respektive president har dödat är irrelevant, det är VILKA som man har dödat som betyder något.

Jaha så nu spelar det inte någon roll längre om någon startar krig eller inte, nu är det mot vilka man startar krig hahahaha. Ja så kan man ju svänga till det.
2020-08-23, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man informerade väl inte pga man inte kan lita på trumpen skulle göra nått, dock är det väldigt udda att trumpen viker ned sig.

Vad får dig att tro Mary spelat in sig själv, och när en motpart är med på banden?

Mary har nödvändig utbildning för avgöra dessa 9 markörer för narcissism, inte heller någon nyhet före Mary Trump.
Här är några ljudklipp där hon kallar sin bror för en lögnare och phony som lurar sina väljare
2020-08-23, 17:00
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jaha så nu spelar det inte någon roll längre om någon startar krig eller inte, nu är det mot vilka man startar krig hahahaha. Ja så kan man ju svänga till det.

Tycker du själv att det är bättre om en president bombar skiten ur en liten by och dödar oskyldiga kvinnor och barn än om han bombar skiten ur en ISIS-infesterad stad? Säg att i det första fallet så dör 100 oskyldiga, och i det andra exemplet 1000 ISIS-terrorister. Jag förstår att i din värld så tycker du att det är värre om 1000 ISIS-terrorister får sätta livet till, istället för 100 kvinnor och barn. "De är ju fler"
Men vad bra, då har vi rett ut det.
2020-08-23, 17:02
Bannlyst
Citat:
Tycker du själv att det är bättre om en president bombar skiten ur en liten by och dödar oskyldiga kvinnor och barn än om han bombar skiten ur en ISIS-infesterad stad? Säg att i det första fallet så dör 100 oskyldiga, och i det andra exemplet 1000 ISIS-terrorister. Jag förstår att i din värld så tycker du att det är värre om 1000 ISIS-terrorister får sätta livet till, istället for 100 kvinnor och barn.
Men vad bra, då har vi rett ut det.

Det här är ett väldigt oärligt sätt att argumentera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in