2020-08-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Åh fan. Vad är källan till att det var fake? Eller är det bara dina egna åsikter?
Varför är du en mer trovärdig källa än Mary Trump som växt upp med Donald i sitt liv?
Bara för att saker inte är som du vill betyder det inte att de inte är sanna.

Ryssarna, vita huset och talibanerna säger att det var falskt. Och storyn i sig har inget annat än anonyma källor och saknar bevis.

Dessutom så har väldigt få soldater dödats i år i Afghanistan. Du ser, det går inte ihop.

https://townhall.com/tipsheet/bethbaumann/2020/06/28/did-russia-offer-bounties-to-afghan-terrorists-to-kill-american-soldiers-n2571481

Mary får betalt och hatar Trump. Det finns ingen substans i vad hon säger. Men gillar du skvaller så, be my guest.
2020-08-23, 16:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ryssarna, vita huset och talibanerna säger att det var falskt. Och storyn i sig har inget annat än anonyma källor och saknar bevis.

Dessutom så har väldigt få soldater dödats i år i Afghanistan. Du ser, det går inte ihop.

Mary får betalt och hatar Trump. Det finns ingen substans i vad hon säger. Men gillar du skvaller så, be my guest.
Betyder precis inget, då det är fredsprocess.
Det är som är intressant hur trumpen även vände soldaternas ryggen, då Putin är viktigare av någon underlig anledning.

Mary Trump berättade sanningen och har en del band som backar upp Mary.
Mary Trump har sålt fler exemplar än trumpen gjort med 29år med Art of the deal.(Som sen trumpen bevisat att han inget vet om hur en förhandling ens går till.)
Och trumpens sjukliga narcissism var redan klart och tydlig före tMary Trump beröttade att trumpen har alla 9 markörer för narcissism, och att Mary kan göra den bedömningen och för den diagnos på det medicinska planet.
Och detta med den direkta närheten, där trumpen visat Mary vem trumpen är och den sjukliga narcissisten som inte kan leda nått.

Som tur är har Biden chansen att leda USA ur detta mörker trumpen lagt över USA pga svaghet som ledare och en oändligen inkompetens.
Senast redigerad av klyban 2020-08-23 kl. 16:18.
2020-08-23, 16:17
Medlem
Citat:

https://townhall.com/tipsheet/bethbaumann/2020/06/28/did-russia-offer-bounties-to-afghan-terrorists-to-kill-american-soldiers-n2571481

Hur många soldater har dödats i år i Afghanistan och hur många tidigare?
2020-08-23, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fakta från en sida som ingen vet om? Tillåt mig småle.

Källan du hänvisar till. Säger den om något krig Trump startat? Kanske för det är en skitskälla men fakta han har inte startat ett enda.
Det här var inte vad vi diskuterade.
Varför gör du så att du flyttar diskussionen från vem som bombar mest till nu att Obama ska be om ursäkt och krig som donald trump startat?
Är inte det en krigshandling när en president signerar beslut om att fälla bomber över "misstänkta terrorister" utomlands?
Snälla håll dig till ämnet. Gör inte så här igen.

Din retoriska akrobatik imponerar inte på mig och jag kommer att bita mig fast i frågan tills jag får ett svar av dig.
Vilka fakta på sidan bestrider du?
Var har de fel?
2020-08-23, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Ännu större skäl för folk att rösta på Trump och republikanerna. Trump tog itu med terroristerna på ett resolut sätt som gav definitiva resultat. Hussein såg endast till att skapa kaos i t.ex. Libyen utan att uträtta särskilt mycket.

Ok, men det rimmar mycket illa med donald trumps löfte om de-escalation?
Är inte det hyckleri att nu kritisera barrack obama för att ha bombat för lite, när du samtidigt hyllar trump för att inte ha startat några nya krig?

Handlar det verkligen bara om att ha rätt för stunden eller har du en ideologisk kompass som tillåter dig att berömma Obama vid de tillfällen han gjort bra saker och samtidigt kritisera Trump för de tillfällen då han inte gör bra saker?
2020-08-23, 16:36
Bannlyst
Citat:
Du tycker att han skulle låtit bli att bomba IS och talibanerna? Han gjorde slut på IS, är du ledsen för det?

Oavsett, han tar hem trupper och är tydlig med sina avsikter att avsluta krig och konflikter. Trump är inte en krigspresident(än).

Det här är ett väldigt oärligt och barnsligt sätt att bygga en halmgubbe och sedan flytta diskussionen längre bort från min frågeställning.

Får jag fråga dig: stämmer påståendet att Trump har fällt fler bomber än Bush+Obama tillsammans?
Ja eller Nej-svar tack
2020-08-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Betyder precis inget, då det är fredsprocess.
Det är som är intressant hur trumpen även vände soldaternas ryggen, då Putin är viktigare av någon underlig anledning.

Nej, han blev inte ens briefad angående detta. Troligtvis för att man ansåg det vara trams.

Det finns inga bevis för några skottpengar, alla inblandade säger att det är falskt.

Vill du upprepa tramset igen? Det känns lite som en repris på riksrättsfiaskot från din sida. Du bara maler på utan tillstymmelse till fakta.

Citat:
Mary Trump berättade sanningen och har en del band som backar upp Mary.

Så, hon har spelat in sig själv? Gulligt.

Citat:
Mary Trump har sålt fler exemplar än trumpen gjort med 29år med Art of the deal.(Som sen trumpen bevisat att han inget vet om hur en förhandling ens går till.)

Ja, Bezos, Obama mfl har säkert köpt några pallar var för att blåsa upp siffrorna och betala Mary för hennes service. Fortfarande har inget kommit fram värt att höja på ögonbrynen för. Skvaller.

Citat:
Och trumpens sjukliga narcissism var redan klart och tydlig före tMary Trump beröttade att trumpen har alla 9 markörer för narcissism, och att Mary kan göra den bedömningen och för den diagnos på det medicinska planet.
Och detta med den direkta närheten, där trumpen visat Mary vem trumpen är och den sjukliga narcissisten som inte kan leda nått.

Skvaller och trams utan substans.

Citat:
Som tur är har Biden chansen att leda USA ur detta mörker trumpen lagt över USA pga svaghet som ledare och en oändligen inkompetens.

Rasist-jungel-Biden och fängelsefantasten Kamala? Ja, om man är svart och känner att man har suttit för lite i fängelse så är ju de två ett bra val.
2020-08-23, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det här är ju saker som är värda att diskutera lite djupare. Helt nytt för mig. Hur har Trump egentligen agerat kring de här frågorna?

Från länken i det citerade inlägget.

Tack för citatet.
Jag försöker visa här att Trump har fler krigsoperationer pågående i fler länder än vad Obama har. Samt att Trump beordrat fler flyganfall än Bush och Obama tillsammans gjorde.

Därför är det farligt att gå på myten om att Trump skulle vara nån slags fredspresident. När han toppar ligan i vem som kan bomba mest på kortast tid( 4 år)
2020-08-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScreamingCarrott
Det här är ett väldigt oärligt och barnsligt sätt att bygga en halmgubbe och sedan flytta diskussionen längre bort från min frågeställning.

Får jag fråga dig: stämmer påståendet att Trump har fällt fler bomber än Bush+Obama tillsammans?
Ja eller Nej-svar tack

Det är ju inte mitt fel att du gillar IS.

Svar: Nej, troligtvis inte. Och din källa var kass.
2020-08-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScreamingCarrott
Tack för citatet.
Jag försöker visa här att Trump har fler krigsoperationer pågående i fler länder än vad Obama har. Samt att Trump beordrat fler flyganfall än Bush och Obama tillsammans gjorde.

Därför är det farligt att gå på myten om att Trump skulle vara nån slags fredspresident. När han toppar ligan i vem som kan bomba mest på kortast tid( 4 år)

Citat:
Trump has vetoed every bill passed by Congress to disengage US forces from the Saudi war in Yemen and to halt the sales of US-made warplanes and bombs, which the Saudis use to systematically kill Yemeni civilians. He created a new conflict with Iran by pulling out of the nuclear deal, and in January 2020, he capriciously flirted with a full-scale war on Iran by ordering the assassination of Iran’s General Qasem Soleimani and Iraqi military commander Abu Mahdi al-Muhandis in Iraq.
https://www.2lt.com.au/trump-who-vow...bush-or-obama/

Någon skrev att det skulle skrivas mer om att Trump dödat fler, men å andra sidan skrivs det inte så mycket om att han dödat färre heller. Så den här saken är ju intressant. Undrar var man kan hitta mer om detta?
2020-08-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skulle Trump ha bombat mer än Obama och Bush, skulle det påpekas till minsta lilla lokaltidning.
https://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/middle-east-civilian-deaths-have-soared-under-trump-and-the-media-mostly-shrug/2018/03/16/fc344968-2932-11e8-874b-d517e912f125_story.html
2020-08-23, 16:43
Medlem
Citat:
Det är ju inte mitt fel att du gillar IS.

Svar: Nej, troligtvis inte. Och din källa var kass.

Men har du någon källa som är bättre? Hur ser siffrorna ut enligt dig och vad har du för källor?

Hur har allt det här egentligen skötts?

Citat:
Trump has vetoed every bill passed by Congress to disengage US forces from the Saudi war in Yemen and to halt the sales of US-made warplanes and bombs, which the Saudis use to systematically kill Yemeni civilians. He created a new conflict with Iran by pulling out of the nuclear deal, and in January 2020, he capriciously flirted with a full-scale war on Iran by ordering the assassination of Iran’s General Qasem Soleimani and Iraqi military commander Abu Mahdi al-Muhandis in Iraq.
https://www.2lt.com.au/trump-who-vow...bush-or-obama/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in