2020-08-23, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varför det?

Nordiska kvinnor är bland de lyckligaste i världen, de lever också i ett av världens mer välfungerande samhällen, speciellt så för kvinnor.
De har möjligheter, de har rättigheter, de har frihet välja sitt liv.

Så exakt!! tycker du att svenska kivnnor har "förstört det för sig"?

Tror du seriöst att någon uppfattar att "de förstört för sig", via att slippa förtryck och rena dumheter av din sort?
Varför är de så ensamma och lever singlar ? varför inga barn eller barn sent ?
Citera
2020-08-23, 08:00
Medlem
Det handlar inte alls om förtyck snarare tvärtom !
Citera
2020-08-23, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Varför är de så ensamma och lever singlar ? varför inga barn eller barn sent ?

Svenska kivnnor är inte mer ensamma än svenska män, så? varför frågar du dig inte varför män väljer att leva ensamma? Kanske använder de för lite smink? eller rör sig inte elegant nog?
Citera
2020-08-23, 08:07
Medlem
Citat:
Svenska kivnnor är inte mer ensamma än svenska män, så? varför frågar du dig inte varför män väljer att leva ensamma? Kanske använder de för lite smink? eller rör sig inte elegant nog?
Snälla du har jag sagt att män ens är bättre ? män är ännu sämre kan jag säga. Du är ett bevis för att det är som det är och du kopplar direkt till män och förtryck när jag försöker förklara för dig motsatsen. Om män är män och kvinnor kvinnor så får alla i familjen det bättre.
Citera
2020-08-23, 08:09
Medlem
Tycker du att svenska kvinnor har det bra när de gör karriär, tar hand om barn och män, bränner ut sig !? jag säger bara att det är synd de inte förstår varför.
Citera
2020-08-23, 08:11
Medlem
Citat:
Bildat i vad ? skulle inte ens se på henne!
Bildning har inget att göra med människors utseende!

Lär dig vad bildning står för, tack.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bildning

Lena Andersson var ett exempel av massor, både män och kivnnor som är uppenbart bildade men lika uppenbart inte är speciellt intresserade i sitt yttre...och vill du veta henens meritnivå och grad av kunnande så kan du googla henne eller bättre titta på nåna v alla hennes framträdanden där hon väljs att medverka, JUST! för att hon anses vara oerhört bildad, och med intressanta saker att säga.
INGEN! ( annat än fjantar som du) bryr sig om hur hon ser ut eller rör sig.

Och tror du att jag vill se åt, vad ska vi ta i högen av fula manliga professorer m.m.?
Och att jag bara för att jag inte finner X snygg inte kan uppfatta att X är bildad, och har något vettigt det kan vara värt lyssna på?

Senast redigerad av Merapi 2020-08-23 kl. 08:15.
Citera
2020-08-23, 08:12
Medlem
Citat:
Tycker du att svenska kvinnor har det bra när de gör karriär, tar hand om barn och män, bränner ut sig !? jag säger bara att det är synd de inte förstår varför.

Har svenska män det bra, när de gör karriär, tar hand om barn och fru och bränner ut sig?
Citera
2020-08-23, 11:13
Bannlyst
Citat:
Känslosvall är ett svenskt ord, slå upp det i SAOL så får du se.

Och ja, det är ett väldigt bra ord använda på just dig.
Förstår fortfarande inte om det ska syftas på att jag skriver saker som gör er känslomässigt upprörda, eller om ni menar att det är jag som är känslomässigt upprörd i ett försök att projicera.
Av naturen så är det kvinnor som står för känslomässig irrationalitet medans män står för cynisk logik.

Fullfjädrad hönshjärna är två bra ord som egentligen är 4 ord är bra att använda på dig.
Citera
2020-08-23, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja men vad får dig att tro att kvinnor behagar sig själv genom att sminka sig och "röra sig elegant"?
Du måste då mena att kvinnor behagar sig själv när de gör sig attraktiva för män på stan?
Sade kvinnan som drömmer sig bort till sagan om askungen.
Citera
2020-08-23, 11:29
Bannlyst
Citat:
Varför det?

Nordiska kvinnor är bland de lyckligaste i världen, de lever också i ett av världens mer välfungerande samhällen, speciellt så för kvinnor.
De har möjligheter, de har rättigheter, de har frihet välja sitt liv.

Så exakt!! tycker du att svenska kivnnor har "förstört det för sig"?

Tror du seriöst att någon uppfattar att "de förstört för sig", via att slippa förtryck och rena dumheter av din sort?
Delvis korrekt, ni kan tacka era Svenska män som ville behandla er som jämnlikar men ni utnyttjade situation och började förstörde det som var så bra. Ni tror ni kan uppfostra hela världen och nu sparkar Svenska män bakut åt galenskaperna.

Ni har förstört för er själva genom att ni röstar på globalismen så blir det sämre både i arbetslivet och privatlivet.

Tråden handlar om män som inte vill ha med kvinnor och göra och så kommer du och vänder på steken som en typisk kvinna och säger att du vill slippa förtryck från de som inte vill ha med dig att göra?

Är det bara så att du måste låtsas att du var den som dissade först?

Alltid samma förutsägbara rundgång på er hönshjärnor.
Citera
2020-08-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Förstår fortfarande inte om det ska syftas på att jag skriver saker som gör er känslomässigt upprörda, eller om ni menar att det är jag som är känslomässigt upprörd i ett försök att projicera.
Av naturen så är det kvinnor som står för känslomässig irrationalitet medans män står för cynisk logik.

Fullfjädrad hönshjärna är två bra ord som egentligen är 4 ord är bra att använda på dig.
Nej i naturen så är känslor en absolut nödvändig shortcut för erfarenheter och ingen människa skull kunna fungera eller integrera med andra utan denna förmåga.

Föreställningen att män skulle kunna tänka och fungera utan känslor och kvinnor utan logik, är patriarkalt trams och rent hittepå.
Inte heller finns det det minsta bevis för att där skulle råda någon skillnad i mängd hit eller dit.
För jag antar du fattar att aggressivitet också är en känsla? Och när den uttrycks via nävar eller att män står och gormar åt varandra i nått gatuhörn eller i trafiken är uttryck för just detta...känslor?

Kåthet är även det en form känsla.....och jaaa alla vet ju att män aldrig är kåta eller någonsin beter sig idiotiskt baserat på den känslan.

Glädjeeufori är känslor....och ja tjena..alla vet ju att alla män beter sig som "cyniska" isstoder vid div sportevenemang ex.

Så fullfjädrad okunnig kalkon är det passande epitetet på dig.

Vi syftar på att det resonemang du för baseras helt på dina känslor och tyckande.
Det saknar alltså ofta någon form av logik och sanningshalt.

Ovan däremot som jag just beskrev gällande känslor och logik, kan du googla upp och läsa div. expertis om.

det förstår du plutten är skillnaden mellan att kunna resonera och argumentera med viss logik och att inte kunna det.
Senast redigerad av Merapi 2020-08-23 kl. 12:38.
Citera
2020-08-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Delvis korrekt, ni kan tacka era Svenska män som ville behandla er som jämnlikar men ni utnyttjade situation och började förstörde det som var så bra. Ni tror ni kan uppfostra hela världen och nu sparkar Svenska män bakut åt galenskaperna.

Ni har förstört för er själva genom att ni röstar på globalismen så blir det sämre både i arbetslivet och privatlivet.

Tråden handlar om män som inte vill ha med kvinnor och göra och så kommer du och vänder på steken som en typisk kvinna och säger att du vill slippa förtryck från de som inte vill ha med dig att göra?

Är det bara så att du måste låtsas att du var den som dissade först?

Alltid samma förutsägbara rundgång på er hönshjärnor.
Nej vi kan tacka äldre tiders kvinnosaksarbete samt feminism.

Det går knappast att "rösta på globalism". Globalism är ett betydligt bredare fenomen än att det ens skulle gå att rösta om. Det handlar om teknik, internet, handel, ekonomi och en mängd saker...

Sverige som litet nästan helt exportberoende land rösta på att nu ska vi sluta importera delar från Kina till våra lastbilar. Då får vi inte lastbilarna sålda.

tror du seriöst på TS ide´om att män inte skulle vilja ha med kvinnor att göra?

För ursäkta den idén är väl ungefär den sämsta ever...skrivet på ett forum som fullständigt flödar av manlig desperation och längtan efter kvinnor.

Man brukar tjata om att Sverige har en massa skilsmässor och singlar, men fakta är att andra sidan av det myntet är att Sverige också är ett land där människor har en betydligt större mängd relationer med åtrått kön, än vi någonsin haft tidigare.

men av nån konstig anledning så räknas inte det i div. konservativa kretsar som relationer, fast det är just vad det är.
Senast redigerad av Merapi 2020-08-23 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in