Citat:
Ursprungligen postat av
gorkgassyh
Förstår fortfarande inte om det ska syftas på att jag skriver saker som gör er känslomässigt upprörda, eller om ni menar att det är jag som är känslomässigt upprörd i ett försök att projicera.
Av naturen så är det kvinnor som står för känslomässig irrationalitet medans män står för cynisk logik.
Fullfjädrad hönshjärna är två bra ord som egentligen är 4 ord är bra att använda på dig.
Nej i naturen så är känslor en absolut nödvändig shortcut för erfarenheter och ingen människa skull kunna fungera eller integrera med andra utan denna förmåga.
Föreställningen att män skulle kunna tänka och fungera utan känslor och kvinnor utan logik, är patriarkalt trams och rent hittepå.
Inte heller finns det det minsta bevis för att där skulle råda någon skillnad i mängd hit eller dit.
För jag antar du fattar att aggressivitet också är en känsla? Och när den uttrycks via nävar eller att män står och gormar åt varandra i nått gatuhörn eller i trafiken är uttryck för just detta...känslor?
Kåthet är även det en form känsla.....och jaaa alla vet ju att män aldrig är kåta eller någonsin beter sig idiotiskt baserat på den känslan.
Glädjeeufori är känslor....och ja tjena..alla vet ju att alla män beter sig som "cyniska" isstoder vid div sportevenemang ex.
Så fullfjädrad okunnig kalkon är det passande epitetet på dig.
Vi syftar på att det resonemang du för baseras helt på dina känslor och tyckande.
Det saknar alltså ofta någon form av logik och sanningshalt.
Ovan däremot som jag just beskrev gällande känslor och logik, kan du googla upp och läsa div. expertis om.
det förstår du plutten är skillnaden mellan att kunna resonera och argumentera med viss logik och att inte kunna det.