Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Ja, det är definitivt ett svenskt ord och om det är någon på det här forumet som personifierar det ordet så är det du.
Inte framkomlig = jag plockade isär dina argument och visade att du hade fel
Du föraktar alla män. Du föraktar dem för deras sexuella preferenser (unga kvinnor), du föraktar dem för att de tänker på sex/vill ha sex (speciellt om de vill ha de med unga kvinnor), och du föraktar dem för att de strävar efter att klättra i dominanshierarkier (som existerar pga kvinnors selektiva natur och är en stor och oundviklig del av varje mans liv). Och icke att förglömma - du föraktar män som utnyttjar sitt värde för att få kvinnor (vilket alla män gör annars kan de inte få några kvinnor).
Du tror kanske att du inte föraktar alla män men det är bara för att du tror att vissa män inte har ovan nämnda egenskaper som du föraktar. Men det har dem, det är bara att de döljer det eller att du inte har sett dem ännu.
Jag vet inte hur det förhåller sig på ditt jobb men jag vet att dina elever har en lärare som ägnar stor del av sin fritid åt att spy ur sig manshat på internet.
Gullig du är som försöker göra en poäng genom mitt arbete. Du lyckas inte.
Som jag tidigare sagt, jag föraktar inte män, du har hittat på det helt själv. Livlig fantasi verkar du ha iallafall!
Men, du saknar förmåga att skilja på sak och person. Om jag föraktar en vuxen man (40+) för att han har sex med en 20-årig thailändsk prostituerad, så är det alltså kopplat till denna mannen och framförallt är det kopplat till handlingen han genomfört.
Varför skulle man förakta någon för dennes åsikt eller tankar, så länge det stannar som tankar? Jag föraktar inte en man som blir upphetsad av tonåringar sålänge han är medveten om det och det stannar vid just tankar.
Det verkar vara oerhört starka känslor inblandat här från din sida och du verkar ärligt talat inte riktigt formulera dina inlägg utifrån annat än vad du känner och tror. Så, fundera över detta med sak och person ett varv.