2020-08-23, 00:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Moment 22..hur gammal är du ? min poäng är att kvinnor skall behaga sig själva och sin familj !

Ja men vad får dig att tro att kvinnor behagar sig själv genom att sminka sig och "röra sig elegant"?
Du måste då mena att kvinnor behagar sig själv när de gör sig attraktiva för män på stan?
Citera
2020-08-23, 00:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Men berättar du för dem hur mycket du kommer förakta dem om 10 år när de är vuxna män? Berättar du för dem hur mycket du föraktar deras pappor?

Att ditt avgrundsjupa mansförakt inte skulle skina igenom i din undervisning har jag mycket svårt att tänka mig. Om inte i själva undervisningen så åtminstone under övrig tid.

Haha, jag försöker föreställa mig att någon av de kvinnliga lärare jag hade i mellanstadiet ägnade halva sin fritid åt att spy ur sig manshat på internetforum. Det känns helt otänkbart och skrattretande bara att tänka tanken, men för dina elever är det verklighet

Sjuka tider vi lever i.

Bara det att jag föraktar varken deras pappor eller dem. Tvärtom så har de flesta riktigt trevliga fäder. Eleverna är också trevliga.

Du har alldeles på egen hand hittat på att jag skulle förakta män. Det gör jag inte, inte rent generellt. Jag föraktar vissa typer av män ja, men det är nog den sortens män som de flesta föraktar faktiskt.
Du har snöat in väldigt på mitt yrke här, och hittat på egna historier om hur det förhåller sig på mitt jobb. Det blir ganska intetsägande, och är verkligen inte grund för någon diskussion värd namnet.
Citera
2020-08-23, 00:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Bara det att jag föraktar varken deras pappor eller dem. Tvärtom så har de flesta riktigt trevliga fäder. Eleverna är också trevliga.

Du har alldeles på egen hand hittat på att jag skulle förakta män. Det gör jag inte, inte rent generellt. Jag föraktar vissa typer av män ja, men det är nog den sortens män som de flesta föraktar faktiskt.
Du har snöat in väldigt på mitt yrke här, och hittat på egna historier om hur det förhåller sig på mitt jobb. Det blir ganska intetsägande, och är verkligen inte grund för någon diskussion värd namnet.

Citat:
Det fungerar inte så. Anledningen till att jag kallar dig för idiot är för att du tror att man kan avfärda någons påstående utan att komma med några argument, resonemang eller fakta. Och sen känner du dig nöjd över att ha sagt emot antifeminister på nätet..

Hoppas verkligen inte att du undervisar dina elever i argumentation, för i så fall ser det mörkt ut för Sveriges framtid.

T om jenny9 svarade ju iaf med ett eget påstående. Inte ett särskilt intelligent och genomtänkt påstående visserligen, men ändå. Hon har iaf lärt sig att det inte räcker att bara säga "skitsnack" och sen tro att man har "sagt emot".

Jag har redan talat om för dig att jag inte orkar skriva några fler haranger. Den vägen har jag testat och den var inte alls framkomlig.
Citera
2020-08-23, 00:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så lärare får inte ha vilka åsikter de vill privat?

Jag tänker mig att både Moment22x22 och Wordwarrior uttrycker sina åsikter på sin fritid på ett anonymt forum. Sedan är Moment22 en god lärare och WordWarior en god läkare som följer läkares yrkesetiska koder, om att bland annat "aldrig frångå principen om människors lika värde..".

Men du tänker alltså annorlunda? Att de inte kan hålla sina åsikter privat?

För övrigt så är det rätt intressant att se hur extremt upprörda en del manliga användare blir så fort man skriver något om män som är lite tillspetsat.
Dä jädrar tar det hus i helvete och det fort!
Citera
2020-08-23, 01:17
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Känslosvall är ett svenskt ord, slå upp det i SAOL så får du se.

Och ja, det är ett väldigt bra ord använda på just dig.

Ja, det är definitivt ett svenskt ord och om det är någon på det här forumet som personifierar det ordet så är det du.

Citat:
Jag har redan talat om för dig att jag inte orkar skriva några fler haranger. Den vägen har jag testat och den var inte alls framkomlig.

Inte framkomlig = jag plockade isär dina argument och visade att du hade fel

Citat:

Du föraktar alla män. Du föraktar dem för deras sexuella preferenser (unga kvinnor), du föraktar dem för att de tänker på sex/vill ha sex (speciellt om de vill ha de med unga kvinnor), och du föraktar dem för att de strävar efter att klättra i dominanshierarkier (som existerar pga kvinnors selektiva natur och är en stor och oundviklig del av varje mans liv). Och icke att förglömma - du föraktar män som utnyttjar sitt värde för att få kvinnor (vilket alla män gör annars kan de inte få några kvinnor).

Du tror kanske att du inte föraktar alla män men det är bara för att du tror att vissa män inte har ovan nämnda egenskaper som du föraktar. Men det har dem, det är bara att de döljer det eller att du inte har sett dem ännu.

Jag vet inte hur det förhåller sig på ditt jobb men jag vet att dina elever har en lärare som ägnar stor del av sin fritid åt att spy ur sig manshat på internet.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-08-23 kl. 01:24.
Citera
2020-08-23, 01:26
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
För övrigt så är det rätt intressant att se hur extremt upprörda en del manliga användare blir så fort man skriver något om män som är lite tillspetsat.
Dä jädrar tar det hus i helvete och det fort!

Självklart. Manshat ska man inte komma undan med ostraffat.

Någon måste stå upp mot det normaliserade manshatet som präglar vårt samhälle idag.
Citera
2020-08-23, 02:52
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Skiter du i det? Det är då rakt inte den bild du ger här. Tvärtom verkar hela din identitet hänga ihop med hur synd det är om dig som svensk man.

Du överdriver något så helvetiskt i varje inlägg du knåpar ihop, och ovanstående är inget undantag. Detta gör att man inte orkar bemöta det. Om du provar att hålla dig lite mer realistisk och mindre tramsiga överdrifter så kommer du att få andra svar än "du har fel".
Du gör som du vill. Jag har redan sett hela ditt register. Synd att du själv är så omedveten om hur tunn is du står på.
Jag tycker inte ett dugg synd om mig själv. Jag pekar bara ut allt det där du inte ser.
Som du tar för givet för dig själv, men som är helt omöjligt för t.ex en man.
I Sverige, ett av världens mest jämställda länder.
Citera
2020-08-23, 05:54
Medlem
Citat:
Ja men vad får dig att tro att kvinnor behagar sig själv genom att sminka sig och "röra sig elegant"?
Du måste då mena att kvinnor behagar sig själv när de gör sig attraktiva för män på stan?
;oment 22 du är alltså lärare och det förvånar mig inte det minsta kan jag säga och ett problem i dagens Sverige är den indoktrinering som pågår i bla skolan och du ser inte själv hur hjärntvättad du är. Det är skillnad på män och kvinnor och att sträva efter jämlikhet att alla skall se likadana ut är en naiv feministisk villfarelse. Prova att sminka dig och rör dig elegant och se vad som händer ? Jag kan säga att jag personligen aldrig ens skulle titta på en kvinna som klär sig som en man och saknar smink. Det tyder på att kvinnan saknar insikt och bildning för mig. Sminka sig för män på stan ? det är sandlådenivå eller skolnivå att säga som du gör! Nej kvinnan måste se skillnad på män och kvinnor och använda och framhäva sina respektive styrkor. Kvinnan gör det otroligt mycket svårare för sig själv genom att tänka och agera som du men frågan är om du någonsin kommer att fatta det !
Citera
2020-08-23, 07:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du gör som du vill. Jag har redan sett hela ditt register. Synd att du själv är så omedveten om hur tunn is du står på.
Jag tycker inte ett dugg synd om mig själv. Jag pekar bara ut allt det där du inte ser.
Som du tar för givet för dig själv, men som är helt omöjligt för t.ex en man.
I Sverige, ett av världens mest jämställda länder.

Om du inte tycker synd om dig själv och andra män och anser att ni är offer för samhället så bör du ändra din framfart här, det är nämligen så det uppfattas.
Citera
2020-08-23, 07:17
Medlem
Moment22x22s avatar
[quote=utred|72681894];oment 22 du är alltså lärare och det förvånar mig inte det minsta kan jag säga och ett problem i dagens Sverige är den indoktrinering som pågår i bla skolan och du ser inte själv hur hjärntvättad du är. Det är skillnad på män och kvinnor och att sträva efter jämlikhet att alla skall se likadana ut är en naiv feministisk villfarelse. Prova att sminka dig och rör dig elegant och se vad som händer ? Jag kan säga att jag personligen aldrig ens skulle titta på en kvinna som klär sig som en man och saknar smink. Det tyder på att kvinnan saknar insikt och bildning för mig. Sminka sig för män på stan ? det är sandlådenivå eller skolnivå att säga som du gör! Nej kvinnan måste se skillnad på män och kvinnor och använda och framhäva sina respektive styrkor. Kvinnan gör det otroligt mycket svårare för sig själv genom att tänka och agera som du men frågan är om du någonsin kommer att fatta det ![/QUOTE

Jag är en individualist. Inte med i något fack, uppbär inte ett enda bidrag. Har aldrig röstat på annat än Moderaterna. Sminkar mig dagligen med måtta. Alltid vårdat mitt utseende. Nämner aldrig varesig feminism eller "hen" i skolan. Är lärare i matematik och NO. Avskyr flum. Jag har även välsignats med en mycket god självkänsla, varför jag aldrig kommer att förstå resonemanget att en människas värde på jorden sitter i hur denna uppfattas av andra.

Så med detta sagt, du kan ta din påhittade historia i inlägget ovan och köra upp där solen aldrig skiner
Citera
2020-08-23, 07:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Självklart. Manshat ska man inte komma undan med ostraffat.

Någon måste stå upp mot det normaliserade manshatet som präglar vårt samhälle idag.

Någon måste stå upp mot de förlegade åsikter och det kvinnohat som präglar feministforumet på Flashback.
Citera
2020-08-23, 07:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja, det är definitivt ett svenskt ord och om det är någon på det här forumet som personifierar det ordet så är det du.

Inte framkomlig = jag plockade isär dina argument och visade att du hade fel

Du föraktar alla män. Du föraktar dem för deras sexuella preferenser (unga kvinnor), du föraktar dem för att de tänker på sex/vill ha sex (speciellt om de vill ha de med unga kvinnor), och du föraktar dem för att de strävar efter att klättra i dominanshierarkier (som existerar pga kvinnors selektiva natur och är en stor och oundviklig del av varje mans liv). Och icke att förglömma - du föraktar män som utnyttjar sitt värde för att få kvinnor (vilket alla män gör annars kan de inte få några kvinnor).

Du tror kanske att du inte föraktar alla män men det är bara för att du tror att vissa män inte har ovan nämnda egenskaper som du föraktar. Men det har dem, det är bara att de döljer det eller att du inte har sett dem ännu.

Jag vet inte hur det förhåller sig på ditt jobb men jag vet att dina elever har en lärare som ägnar stor del av sin fritid åt att spy ur sig manshat på internet.

Gullig du är som försöker göra en poäng genom mitt arbete. Du lyckas inte.
Som jag tidigare sagt, jag föraktar inte män, du har hittat på det helt själv. Livlig fantasi verkar du ha iallafall!
Men, du saknar förmåga att skilja på sak och person. Om jag föraktar en vuxen man (40+) för att han har sex med en 20-årig thailändsk prostituerad, så är det alltså kopplat till denna mannen och framförallt är det kopplat till handlingen han genomfört.

Varför skulle man förakta någon för dennes åsikt eller tankar, så länge det stannar som tankar? Jag föraktar inte en man som blir upphetsad av tonåringar sålänge han är medveten om det och det stannar vid just tankar.

Det verkar vara oerhört starka känslor inblandat här från din sida och du verkar ärligt talat inte riktigt formulera dina inlägg utifrån annat än vad du känner och tror. Så, fundera över detta med sak och person ett varv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in