Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Ja. Det var det jag gjorde, när du ställde frågan "Hur kom du fram till det?". Och eftersom du ställde frågan, så gick jag vidare att jämföra Nya Zeeland nuvarande situation med Europas dåvarande.
Ok, jag tycker det blir jättekonstigt iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Att retirera var det första Folkhälsomyndigheten gjorde. Redan innan viruset hade kommit till Sverige, så avstod Folkhälsomyndigheten från att göra några som helst ansträngningar för att hindra viruset från att komma till Sverige.
Varför försökte Folkhälsomyndigheten inte ens hejda viruset? En förklaring skulle kunna vara att Folkhälsomyndigheten långt tidigare redan hade bestämt att viruset skulle få skölja obehindrat genom Sveriges befolkning.
Folkhälsomyndigheten har aldrig gjort någonting annat än retirera mot Covid-19.
Jag håller inte med, jag ser det tvärtom. Enligt mig arbetade FHM utifrån vad de ska arbeta med. Det glädjer mig att de gjorde så också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Ja, det svider. Jag mår dåligt av att bo i ett land, där Anders Tegnell kan få sprida död och sjukdom. Jag mår dåligt av att se eller höra Anders Tegnell.
Det är ju din syn på saken, att Tegnell sprider död och sjukdom, jag respekterar din syn på saken. Jag vet inte varför och oavsett varför förstår jag också att det finns en anledning. Hade jag drabbats annorlunda av detta än vad jag gjort hade jag kanske skrivit samma sak, det vore mänskligt iallafall om det påverkat mig oerhört enormt som i död och sjukdom. Samtidigt finns det något bortom det och det vill ingen ta i, folkhälsan i stort, det anser jag att FHM faktiskt har tagit i, utan någon politisk vägledning i det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Det bygger på den politiska ideologin att rädda liv.
Det vågar jag påstå att man gjort i det stora hela.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag anser det oacceptabelt att man ska få bete sig så uselt som Folkhälsomyndigheten har gjort, utan att det får konsekvenser. Ifall det inte får konsekvenser, så är det ett klartecken att upprepa tokerierna igen i framtiden.
Man får väl hoppas att Sverige är ett land som utreder detta ordentligt, det finns en kommission på plats.