Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Lol, och du skriver alltså om "ödmjukhet" ...
Ja. Folkhälsomyndigheten borde ha visat ödmjukhet inför det okända. Det gjorde dom icke. Istället släppte dom in ett nytt okänt virus, och lät det viruset härja obehindrat. Folkhälsomyndighetens företrädare var kaxiga, och trodde att dom visste hur det okända viruset skulle hanteras.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
... samtidigt som du upprepar samma lögn om FHM:strategi.
Du säger att jag ljuger. Jag säger att Folkhälsomyndigheten ljuger.
Vad har du för underlag till påståendet att jag ljuger? Jag förväntar mig något mer än bara ett citat där någon på Folkhälsomyndigheten säger "vår strategi är inte flockimmunitet".
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Så typiskt för en okunnig tomte på flashback!
Ja. Titta på min presentationsbild. Att du betecknar mig som en tomte, är hedrande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Vi ligger alltså på plats 26 nu när det kommer till antalet rapporterade fall per miljon invånare.
Siffran över rapporterade sjukfall, är beroende på hur ivrigt man försöker identifiera infektionsfall. Därför jämför jag hellre siffran över dödsfall. Dödsfall är svårare att gömma undan i redovisningen, genom att avstå från att testa.
Sverige ligger låångt fler dödsfall per miljon invånare, jämfört med genomsnitten i Världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Det beror på att smittspridningen minskat i Sverige.
Vägen dit har varit smärtsam.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Nu har många länder dessutom en snabbare ökning av sin smittspridning än Sverige. Men det beror väl förstås att man där " i hemlighet är Ute efter flockimmunitet", eller?
En annan förklaring kan vara att dessa länder inte har förmått hejda smittspridningen, trots hård kamp. Det hedrar dessa länder att dom åtminstone hade vett att ta strid mot viruset, istället för att retirera innan slaget ens hade börjat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Jag menar att smittspridningen ökar där trots efter, men även nu under,lockdowner, stänga gränser och ansiktsmasker. Om man resonerar lika tokigt som dig så måste dessa åtgärder ha varit/varit en del av dessa länders hemliga strävan att uppnå "flockimmunitet", för de verkar ju lyckats med det bättre än vi gjort! Eller hur?
Du är den sista som ska anklaga mig för att resonera tokigt.
Jag undviker helst att ge omdömen om andra skribenters intelligens, men jag gör undantag för dig, eftersom du älskar att nedvärdera andra skribenters intellektuella förmåga. Du är mindre smart (läs: totalt blåst). Det passar inte att en sådan som du, anklagar andra för att resonera tokigt.