Citat:
Ursprungligen postat av
hektorstyle
Det första du gör är ju att jämföra ett initialt skede med nuvarande situation.
Ja. Det var det jag gjorde, när du ställde frågan "Hur kom du fram till det?". Och eftersom du ställde frågan, så gick jag vidare att jämföra Nya Zeeland nuvarande situation med Europas dåvarande.
Citat:
Ursprungligen postat av
hektorstyle
Vad kartan säger spelar inte så stor roll i en globaliserad värld, det är helt klart en fördel om man bor på en ö. Tur att Sveriges myndigheter inte valde att retirera mot viruset då.
Att retirera var det första Folkhälsomyndigheten gjorde. Redan innan viruset hade kommit till Sverige, så avstod Folkhälsomyndigheten från att göra några som helst ansträngningar för att hindra viruset från att komma till Sverige.
Varför försökte Folkhälsomyndigheten inte ens hejda viruset? En förklaring skulle kunna vara att Folkhälsomyndigheten långt tidigare redan hade bestämt att viruset skulle få skölja obehindrat genom Sveriges befolkning.
Folkhälsomyndigheten har aldrig gjort någonting annat än retirera mot Covid-19.
Citat:
Ursprungligen postat av
hektorstyle
Det är vad som hänt även om det svider för dig ...
Ja, det svider. Jag mår dåligt av att bo i ett land, där Anders Tegnell kan få sprida död och sjukdom. Jag mår dåligt av att se eller höra Anders Tegnell.
Citat:
Ursprungligen postat av
hektorstyle
... av vilken politisk anledning jag inte bryr mig om.
Det bygger på den politiska ideologin att rädda liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
hektorstyle
Men den verkar viktigt för dig.
Jag anser det oacceptabelt att man ska få bete sig så uselt som Folkhälsomyndigheten har gjort, utan att det får konsekvenser. Ifall det inte får konsekvenser, så är det ett klartecken att upprepa tokerierna igen i framtiden.