2020-08-22, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WahlstedtM
Tråkigt när ungdomar kommer på glid, men så har det tyvärr alltid varit. Försök kom upp med ideer som kan hjälpa fler att inte hamna i kläm.

Vi pratar alltså om DÖDSPATRULLEN som har som affärside att MÖRDA för PENGAR.

Var det tydligt nog?

Detta blir nästan årets relativisering för det är inte direkt äppelknyckare och busringare vi pratar om här utan kontraktsmördare.

Det roligaste jag sett på länge var när dom började gråta i rätten i Danmark när dom förstod att dom inte får 1 år på öppet ungdomshem utan 26 år i fängelse.
Citera
2020-08-22, 14:30
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Var det tydligt nog?

Detta blir nästan årets relativisering för det är inte direkt äppelknyckare och busringare vi pratar om här utan kontraktsmördare.

Det roligaste jag sett på länge var när dom började gråta i rätten i Danmark när dom förstod att dom inte får 1 år på öppet ungdomshem utan 26 år i fängelse.

10 år väl? Inte 26 år?

För det var väl 17-åringarna.
Citera
2020-08-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
10 år väl? Inte 26 år?

För det var väl 17-åringarna.

Ja 10 år är också bra för dom små kontraktsmördarna.
Citera
2020-08-22, 23:26
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ja 10 år är också bra för dom små kontraktsmördarna.

Onödigt då att överdriva
Citera
2020-08-23, 00:46
Bannlyst
Har alltid undrat vad 3mst brukade göra om dagarna. Makkan och Sho Bre menar jag.
De rörde sig tydligen bara på nätterna och sällan i rinkeby eftersom de konstant låg i krig.

Någon som har insikt i var de egentligen bodde och var de brukade hänga?

Rissne?
Farsta?
Kungsängen?
Citera
2020-08-23, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
A2 hette Atto Qasim.

Jusuf Mohamed Abdi är en annan kille. Jag har sett honom omtalas som död på två ställen. När Shobres morsa och syster fälldes för en del oegentligheter försökte man skylla på denne kille som då var död. Det var i FUPen när Shobre och City åtalades efter att ha gripits i Spanien första gången. Vilken den andra platsen jag såg hans namn var har jag glömt.

vad torskade shobres morsa och syster för?
penningtvätt och medhjälp till att gömma en efterlyst?
Citera
2020-08-23, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Onödigt då att överdriva

Varför då?

Tidningarna skrev ju 26 år vilket jag tyckte skulle vara perfekt för dom små kontraktsmördarna.
Citera
2020-08-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScreamingCarrott
vad torskade shobres morsa och syster för?
penningtvätt och medhjälp till att gömma en efterlyst?

Minns inte riktigt. Kan ha varit. De var ju inte huvudnumret i den historien. En granne dömdes också i samma härva. Systern dömdes för att ha förvarat en stulen bil på sin parkeringsplats.
Citera
2020-08-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScreamingCarrott
Har alltid undrat vad 3mst brukade göra om dagarna. Makkan och Sho Bre menar jag.
De rörde sig tydligen bara på nätterna och sällan i rinkeby eftersom de konstant låg i krig.

Någon som har insikt i var de egentligen bodde och var de brukade hänga?

Rissne?
Farsta?
Kungsängen?
I FUPen om deras stora knarkbeslag så fanns det spaningsbilder från en lägenhet i Upplands Bro där DP verkade bo. Där fick dom t.ex en stor leverans med sängar/soffa från IKEA om jag inte minns fel.
Citera
2020-08-24, 13:35
Medlem
Citat:

Var det tydligt nog?

Vart kan man se honom gråta över det? jag vill få se något positivt.
Citera
2020-08-24, 20:10
Medlem
Finns det någon som vet vilken klantillhörighet killarna i Shottaz har? Har hört på ryktesvägar att Yasin tillhör den ökända Abgaal-klanen som håller till i Golis bergen. En liten anekdot är att en god vän till mig jobbade som FN-soldat under 90-talet i Somalien och han berättade att man ofta identifierade klantillhörigheten bland somalierna med hjälp av fysiska attribut då graden av inavel bland klanerna var så pass utbredd. Samtliga medlemmar ur Abgaal-klanen hade t ex 6 fingrar på höger hand. Detta medförde att man snabbt och enkelt kunde identifiera och oskadliggöra eventuella fiendeklaner.
Citera
2020-08-28, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazefang
Vet genom säkra källor att ShoBre lämnat över ledarskapet till, tro det eller ej:
En Svensk kille

Japp det stämmer, en svensk kille som suttit med ShoBre på LVU och sedan förblivit vänner har tagit över stafettpinnen och ställer ordning nu på alla springisar.

Denna kille är det disciplin på och inriktar sig mest mot narkotikahandel här (även Spanien) räknat till vis del. Denna kille är inte från Stockholmsområdet så mycket kan jag säga.

Är det killen som kallas "Svensken"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in