2020-08-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Lol. USA har ca 33% lägre överdödlighet än Europa. Jag använder mig inte att töntiga uttryck som "killgissa" men det verkar stämma in bättre på dig som bara drar ett svepanade påstående som "Mycket värre än Sverige i många delstater" medan jag förhåller mig till statistik och hur den ser ut för hela USA och i jämförelse med till exempel Europa.

Kan du berätta hur du vet att USA har 33% lägre överdödlighet än Europa för årets månader. Jag menar, kan du skriva ner siffrorna så att man kan se hur du räknar?
Citera
2020-08-22, 09:26
Medlem
Citat:
Lol. USA har ca 33% lägre överdödlighet än Europa. Jag använder mig inte att töntiga uttryck som "killgissa" men det verkar stämma in bättre på dig som bara drar ett svepanade påstående som "Mycket värre än Sverige i många delstater" medan jag förhåller mig till statistik och hur den ser ut för hela USA och i jämförelse med till exempel Europa.
Vad kul. Berätta för mig då, för jag har tittat på statistiken som jag skickade. Den officiella gällande dödsfall. Enligt vilken det blir väldigt tydligt att USA inte rapporterar alla Covid 19-dödsfall, om inte antalet döda för att man dricker rengöringsmedel skjutit i höjden.

Men, det finns länder i Europa med hög överdödlighet som UK, Spanien, Italien osv. Sverige har inte anmärkningsvärt hög överdödlighet och framförallt så hade vi det endast fram till maj. I USA har många (oftast republikanska) stater haft sina toppar nu under juli-augusti.
Citera
2020-08-22, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Vad kul. Berätta för mig då, för jag har tittat på statistiken som jag skickade. Den officiella gällande dödsfall. Enligt vilken det blir väldigt tydligt att USA inte rapporterar alla Covid 19-dödsfall, om inte antalet döda för att man dricker rengöringsmedel skjutit i höjden.

Men, det finns länder i Europa med hög överdödlighet som UK, Spanien, Italien osv. Sverige har inte anmärkningsvärt hög överdödlighet och framförallt så hade vi det endast fram till maj. I USA har många (oftast republikanska) stater haft sina toppar nu under juli-augusti.

Lol. Vad är det du vill att jag ska berätta för dig som kommit fram till en egen folliehattsteori? Dödligheten är snarare överrapporterad då dödsorsaken primärt hos många äldre varit någon annan än covid-19. Inledningsvis i pandemin kan det dock finnas en underrapoortering innan man fick fram tester.
Citera
2020-08-22, 10:04
Medlem
Citat:
Lol. Vad är det du vill att jag ska berätta för dig som kommit fram till en egen folliehattsteori? Dödligheten är snarare överrapporterad då dödsorsaken primärt hos många äldre varit någon annan än covid-19. Inledningsvis i pandemin kan det dock finnas en underrapoortering innan man fick fram tester.
Så, att man haft närmare 50% överdödlighet i de Texas den senaste månaden beror på någonting helt annat än Covid-19?
Intressant. Har du någon teori?
Citera
2020-08-22, 10:29
Medlem
Citat:
Så, att man haft närmare 50% överdödlighet i de Texas den senaste månaden beror på någonting helt annat än Covid-19?
Intressant. Har du någon teori?

Nej. Hur menar du att Texas hade hög överdödlighet i slutet av juli skulle vara relevant för hela landet? Cherry picking sysslar bara fake-postare med. En topp under nån vecka på ett begränsat område säger knappast nåt ur ett helhetsperspetiv. Men det är sällan fake-postare intresserade av. De gnäller bara och drar enstaka anekdoter.
Citera
2020-08-22, 11:19
Medlem
Citat:
Nej. Hur menar du att Texas hade hög överdödlighet i slutet av juli skulle vara relevant för hela landet? Cherry picking sysslar bara fake-postare med. En topp under nån vecka på ett begränsat område säger knappast nåt ur ett helhetsperspetiv. Men det är sällan fake-postare intresserade av. De gnäller bara och drar enstaka anekdoter.
Det är ju faktiskt Trump-fanatikerna som brukar snacka om att New York var väldigt drabbade. Texas är heller ingen liten stat. 28 miljoner människor och 50% större än Sverige till ytan. Då vet jag att Sverige är ett så begränsat område att man inte kan dra slutsatser om landet alltså?

Det var inte bara en vecka, utan de har fortfarande hög överdödlighet och har haft så i minst en månad.
Citera
2020-08-22, 11:41
Medlem
Citat:
Det är ju faktiskt Trump-fanatikerna som brukar snacka om att New York var väldigt drabbade. Texas är heller ingen liten stat. 28 miljoner människor och 50% större än Sverige till ytan. Då vet jag att Sverige är ett så begränsat område att man inte kan dra slutsatser om landet alltså?

Det var inte bara en vecka, utan de har fortfarande hög överdödlighet och har haft så i minst en månad.

Texas motsvarar mindre än 10% av USA:s befolkning. Din parralell till Sverige hör nog till det mest korkade jag läst här. Tar du 100% av någots lands befolkning så kan du dra slutsatser om det landet oavsett storlek precis som du inte kan dra några slutsatser om något land oavsett storlek baserat på enbart 10%. Förstår inte varför du frivilligt spelar korkad. Ingen kan vara så efterbliven på riktigt utan diagnos.

Nej. Texas överdödlighet sedan mitetn/slutet av juli har sjunkit.
Citera
2020-08-22, 12:37
Medlem
Citat:
Texas motsvarar mindre än 10% av USA:s befolkning. Din parralell till Sverige hör nog till det mest korkade jag läst här. Tar du 100% av någots lands befolkning så kan du dra slutsatser om det landet oavsett storlek precis som du inte kan dra några slutsatser om något land oavsett storlek baserat på enbart 10%. Förstår inte varför du frivilligt spelar korkad. Ingen kan vara så efterbliven på riktigt utan diagnos.

Så där visade din bristande manlighet sig och du kände dig tvungen att använda invektiv.
Du inser alltså att du har fel och försöker nedvärdera mig för att inte förlora hela ansiktet. Kul kille.
Citera
2020-08-22, 12:59
Medlem
Citat:
Så där visade din bristande manlighet sig och du kände dig tvungen att använda invektiv.
Du inser alltså att du har fel och försöker nedvärdera mig för att inte förlora hela ansiktet. Kul kille.

Lol. Nej. Trodde på allvar att du i någon form av självskadebeteende spelade dum när du ansåg att knappt 10% av USA:s befolkning i form av invånarna i Texas är mer representativ för USA än 100% av Sveriges befolkning är för Sverige med hänvisning till att de bor fler människor i Texas än i Sverige. Skrämmande att du menar allvar.
Citera
2020-08-22, 14:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du har fortfarande inte påvisat det du försöker säga, så just nu är det bara ord på en rad helt utan betydelse för dig.

Men man vägrade ju ta emot tester ifrån WHO, du vet dom som gör så lite

Det ska bli intressant om Vita huset är så korkade att de friserar siffrorna.
Då vi redan sett en sak som inte existerar en logik i, och det är att dödssiffrorna gick ned redan och i synk med nya smittade.
Det vet vi redan inte är möjligt, då vi har en lagg på 4-6 veckor på såna här saker och COVID-19.

Och vi vet redan att det är mycket mer som dött av COVID-19 i USA än dessa 179k.
Då man inte räknar in fall utan för sjukhusen.
Citat:
Du glömde förklara överdödligheten och alla kylbilar man fått hyra i då man inte hinner begrava människor som dött i tid.

På tal om fake postare som du då.
Citat:

Man till och med berättat själva genom att hyra kylbilar då man inte hinner med att begrava folk, att det existerar en överdödlighet och en omfattande sådan.

Feodora väljer bara demens där, och tror ingen ska märka det.
Men verkar som vi märkte det direkt, udda att man diskuterar på ett sätt där man aldrig faktiskt säger nått.
Och frågan är vad man vill säga med inget.

Vi vet alla detta är trumpens projekt med guvernörerna i söder, och vi vet alla hur illa det gick och håller på att gå illa fortfarande då trumpen valt att skita i dom, fast det var på trumpens uppmaning.
Men sure, trumpen skickade lite hjälpt ill två swingstats, för verkar vara bara valet som trumpen bryr sig om med COVID-19 krisen.
Citat:

Inget du skriver verkar ske i Texas, udda av dig.

Citat:
Lol. Nej. Trodde på allvar att du i någon form av självskadebeteende spelade dum när du ansåg att knappt 10% av USA:s befolkning i form av invånarna i Texas är mer representativ för USA än 100% av Sveriges befolkning är för Sverige med hänvisning till att de bor fler människor i Texas än i Sverige. Skrämmande att du menar allvar.
Varför spelar du då dum för?
Kan det vara för att du tror du känner andra genom dig själv?

Vi vet redan om trumpen och Texas guvernören öppnade upp och skapade denna okontrollerade smittovåg som kom i Texas.
Och att man på sjukhusen fått avvisa folk, hade man valt en strategi där man öppna upp långsamt och med en faktiskt strategi än en trumpen som ska visa hur munskydd ska användas genom ha munskyddet i fickan.
Så kanske sjukhusen i alla fall hade hunnit med.

Ny milstolpe på COVID-19 får vi imorgon och efter trumpen sade inte mer än 100000 kommer dö.
Verkar som trumpen i de officiella siffrorna närmar sig att ha 100% fel.
Deaths:179,240

Varför betyder Amerikaner så lite för trumpen?
Och för vem är trumpen president för, nu när det uppenbart inte för folket och dess medborgare?
Citera
2020-08-22, 15:02
Medlem
Slottsherres avatar
Lite comic relief:
En helt underbar re-mix av Trumps corona-intervju.
Jag tror att till och med hans anhängare får sig ett gott skratt.
Inget hat- bara humor:
IT IS WAS IT IS:

https://www.youtube.com/watch?v=0eCM38omTGU&list=RDMM0eCM38omTGU&start_rad io=1
Citera
2020-08-22, 15:49
Medlem
Om kanske 10-14 dagar har USA fler döda per invånare än Sverige.
Inte illa. Winning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in