2020-07-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det var en till de drog upp ur en bil i västra hamnen, där längst ut på udden vid Scania badet. Vet inte vilket av fallen mapping menar.

Mapping talade tidigare om den när en person sågs bli jagad av andra, springandes, ner i vattnet. Han kunde tydligen inte simma.
Citera
2020-07-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Mapping talade tidigare om den när en person sågs bli jagad av andra, springandes, ner i vattnet. Han kunde tydligen inte simma.
Aha ja det var i kanalen. Förövrigt svårt att drunkna i kanalen.
Citera
2020-07-18, 21:48
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Det var en till de drog upp ur en bil i västra hamnen, där längst ut på udden vid Scania badet. Vet inte vilket av fallen mapping menar.

Sorry, just drunkningen blandade jag ihop med en annan när jag läste Sydsvenskans text. Det var INTE i Västra hamnen utan på Drottninggatan mittemot Latinskolan (vad jag kan se på bilder från en artikel om det). https://www.sydsvenskan.se/2018-07-11/larm-om-drunkning-i-centrala-malmo-dykare-soker-efter-person

Palmkvist säger att vitten sett personer jaga ner killen i kanalen. En person i tråden som jag tror Chantre länkade till säger att killen var simkunnig och hävdar att han kände honom, men den kan väl ingen verifiera. Så oklart om det var vållande eller om killen helt enkelt trillade i och inte kunde simma. Polisen grep personer på plats, men de släpptes senare.
Citera
2020-07-18, 23:42
Medlem
Citat:
Aha ja det var i kanalen. Förövrigt svårt att drunkna i kanalen.

Ja jo men kan man inte simma och inte vågar ta sig till land är det ju inte svårt.
Citera
2020-07-19, 02:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Sorry, just drunkningen blandade jag ihop med en annan när jag läste Sydsvenskans text. Det var INTE i Västra hamnen utan på Drottninggatan mittemot Latinskolan (vad jag kan se på bilder från en artikel om det). https://www.sydsvenskan.se/2018-07-11/larm-om-drunkning-i-centrala-malmo-dykare-soker-efter-person

Palmkvist säger att vitten sett personer jaga ner killen i kanalen. En person i tråden som jag tror Chantre länkade till säger att killen var simkunnig och hävdar att han kände honom, men den kan väl ingen verifiera. Så oklart om det var vållande eller om killen helt enkelt trillade i och inte kunde simma. Polisen grep personer på plats, men de släpptes senare.
Känner inte den kriminelle så har ingen aning om hans simkunnighet.

Dock rör även jag ihop allt skit som slängs i Malmös kanaler.

Var en bil med polacker som åkte i kanalen vid Drottningtorget, men det var redan 2016. Den här som "blev jagad" och var kriminell åkte i plurret mitt emot passagen mellan nya och gamla Latinskolan. Snett mittemot brandstationen.

Här är en artikel med bilder från den simövningen som var den 11:e juli 2018.

https://www.sydsvenskan.se/2018-07-11/larm-om-drunkning-i-centrala-malmo-dykare-soker-efter-person
Citera
2020-08-18, 09:58
Medlem
Skulle rättegången vara i augusti? Ngn som vet ngt?
Citera
2020-08-18, 10:42
Medlem
Citat:
Skulle rättegången vara i augusti? Ngn som vet ngt?

Vad jag har hört så ska den vara i augusti men pga covid-19 så har dom skjutit upp det. Kanske september vet inte exakt.
Citera
2020-08-22, 01:05
Medlem
Vilka är det som sitter i Spanien nu? Bröderna Mekky, Hamade och norrmannen från Kristianstad? Hur är det med Papo? Rami är lös vad jag förstår.
Citera
2020-08-22, 01:11
Medlem
Den här artikeln innehåller en del info som är ny för mig:

https://amp.thenational.ae/uae/government/danish-crime-boss-amir-mekky-arrested-in-dubai-sting-operation-1.1029240

De skriver bla:
Swedish police confirmed the arrest of one of the country's most wanted men. Although he is Danish, Mr Mekky is alleged to be a central figure in the gang underworld in Malmo in the south of the country, near Denmark. "We have confirmed that he has been arrested in Dubai," Petra Stenkula, head of the Regional Investigation Unit at Police Region South, told the Expressen newspaper.

The reports said two brothers, aged 33 and 32, were the suspected gang leaders and still at large. Mr Mekky was a lieutenant of the drug lords.

Vilka kan de här bröderna vara?
Citera
2020-08-22, 15:20
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Den här artikeln innehåller en del info som är ny för mig:

https://amp.thenational.ae/uae/government/danish-crime-boss-amir-mekky-arrested-in-dubai-sting-operation-1.1029240

De skriver bla:
Swedish police confirmed the arrest of one of the country's most wanted men. Although he is Danish, Mr Mekky is alleged to be a central figure in the gang underworld in Malmo in the south of the country, near Denmark. "We have confirmed that he has been arrested in Dubai," Petra Stenkula, head of the Regional Investigation Unit at Police Region South, told the Expressen newspaper.

The reports said two brothers, aged 33 and 32, were the suspected gang leaders and still at large. Mr Mekky was a lieutenant of the drug lords.

Vilka kan de här bröderna vara?

Intressant, det framgår inte om dessa bröder också är svenskar?
Citera
2020-08-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Intressant, det framgår inte om dessa bröder också är svenskar?

Kan det vara mma-bröderna biggie och hans bror? Som var med i operation mellerud.
Citera
2020-08-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon1378
Kan det vara mma-bröderna biggie och hans bror? Som var med i operation mellerud.

Sjukt oklart om det är svenskar eller ej det handlar om. Kan väl såvitt jag uppfattar det vara danskar, spanjorer eller vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in