Citat:
Ursprungligen postat av
Mayitsmaybelinee
Vad gör hennes mamma då? Vad har hon för relation med mamman?
Jadu, kan bli ett helvetesprojekt, fråga dig själv om du orkar med det?
Med missbruk kan lögner, svek, skulder och annat medfölja. Beroende hur länge människan hållet på så kanske hjärnan tagit skada? Potentialen kanske inte finns som du inbillar dig? Man kan inte heller rädda andra. Men vill kämpa för den personen så visst. Med risk att du blir slut av det? Vad ska pappan göra?
Du vet inte vad du rotar i för tragedier. Vissa saker kan aldrig läkas ut. Du kan inte vara en hjälte och omvandla någon som du tror.
Mamman är inte ens med i bilden av vad jag kan se.
Jag ser ju hennes framtid som en tidslinje av otaliga lögner, svek osv och en karriär som bara går ut på att finansiera nuet.
Jag ser framför mig att när pappan får reda på hur dottern lever sitt liv så kommer han inte känna igen sin egen dotter. Jag känner dock att jag sitter på den erfarenheten av droger för att veta att denna situation inte innebär att livet är över, tvärtom så kan vi ju tillsammans bilda något vackert och positivt ur detta. Men,
jag vet inte vad jag rotar i för tragedier.
Tillägg:
Som jag skrev i första inlägget så är mitt primära dilemma just att jag vill säkerställa att jag gör vad jag ska för att kunna vidhålla min heder.