2020-08-21, 20:25
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Under rådande omständigheter så skall jag ändå försöka uttrycka mig så tydligt som möjligt: Jag vill framstå som en ordentlig man, men träffar idag en tjej som är lite mindre ordentlig så att säga. Jag ser faktiskt mycket av den som jag själv var för 5 år sedan, i henne. Vem var då jag? En missbrukande loser utan visioner men som idag är ren och vill någonting. Det gör dock inte denna tjej, hon knarkar fortfarande pissdroger som tramadol bara för att ens orka med sin vardag liksom. Vi pratar inte enklare droger som LSD utan denna tjej knarkar det hon kommer över och verkar allmänt trasig. Idag så fick jag dock se en bild på hennes pappa, och pappan är en otroligt ung, fräsch och frisk man. Det finns så mycket potential till en lycklig, ljuvlig familj där som jag inte vill se drogerna ta.

Frågan är... Vad tycker ni att jag borde göra? Alltså berätta för tjejens pappa att jag faktiskt har levt detta liv och nu är din dotter på väg in i samma liv? Vi är väldigt unga.

Jag är yngre än hälften så gammal som pappan men jag känner att jag vill tala med honom som en man.
Senast redigerad av Jasper.Newton 2020-08-21 kl. 21:21.
Citera
2020-08-21, 20:29
Medlem
Zujs avatar
Vilken relation har dottern till sin pappa?

Men ta ett snack med fadern. Det är inte dumt, om de nu har en nära relation. Har de inte det, så kommer det inte spela någon roll?
Citera
2020-08-21, 20:37
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Vilken relation har dottern till sin pappa?

Men ta ett snack med fadern. Det är inte dumt, om de nu har en nära relation. Har de inte det, så kommer det inte spela någon roll?
En bra relation, hon bor fortfarande hemma hos pappa och pappa vet faktiskt om att hon iallafall testat droger. Jag sitter dock i detta nu och tar emot filmklipp som hon skickar där hon är väldigt påverkad.

Jag vet inte om jag ska göra henne till ett projekt som jag på egen hand ska försöka rädda från början till start, eller om jag ska tacka hejdå innan jag ens börjat.
Citera
2020-08-21, 20:45
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Nu gillar jag verkligen inte alls när man går över huvudet på någon. Men prata med pappan om du verkligen känner att tjejen är värd att satsa på...annars kan du ha förstört deras relation i onödan. Men framförallt, prata med henne?
Citera
2020-08-21, 20:55
Du ska inte inleda en romans med någon man!
Citera
2020-08-21, 21:05
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Nu gillar jag verkligen inte alls när man går över huvudet på någon. Men prata med pappan om du verkligen känner att tjejen är värd att satsa på...annars kan du ha förstört deras relation i onödan. Men framförallt, prata med henne?
Det är det som är frågan. Hon verkar vara i det stadiet där ingenting spelar roll och njutning för stunden är allt. Jag känner att hon är ju inte mitt ansvar, men samtidigt ser jag att det här är en lycklig familj och det är bara en tidsfråga innan det slår slint. Jag tror att jag vill finnas som en sorts mentor för pappan och dottern, hellre än en tillfällig romans för dottern.

Egentligen så vill jag höra från er pappor, vill ni att era döttrar ska begå sina egna misstag, även när det är droger inblandade? Förändras spelplanen från och med drogernas inblandning? Skulle ni då uppskatta att man gick över er dotters huvud och inledde en professionell kontakt på något sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av WhiterShadeOfPale
Du ska inte inleda en romans med någon man!
Haha jag är görskev så ursäkta om jag formulerar mig dåligt.
Citera
2020-08-21, 21:21
Medlem
Som ung vill man rädda världen. Jag är ledsen att säga att viljan till att förändra sitt liv kommer inifrån och inte ifrån någon mentor eller liknande som ska inspirera en.

Varför tror du t.ex så många som åker in på rehab, inte blir rena? För att dom vill inte.

Vill man något så kan man göra det. Du nämner inget om mamman? Vad har dom för relation? Har hon daddy issues? Låter som det?
Du får göra som du vill men ta det försiktigt. Personligen kan jag inträffa någon som håller på med droger eller har en sådan historik.
Citera
2020-08-21, 21:36
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayitsmaybelinee
Som ung vill man rädda världen. Jag är ledsen att säga att viljan till att förändra sitt liv kommer inifrån och inte ifrån någon mentor eller liknande som ska inspirera en.

Varför tror du t.ex så många som åker in på rehab, inte blir rena? För att dom vill inte.

Vill man något så kan man göra det. Du nämner inget om mamman? Vad har dom för relation? Har hon daddy issues? Låter som det?
Du får göra som du vill men ta det försiktigt. Personligen kan jag inträffa någon som håller på med droger eller har en sådan historik.
Som före detta missbrukare så vet jag det, jag har själv ställt till för att relationer slås sönder på grund av droger. Ja, jag vet att hon redan valt sin väg. Man ser dock i faderns blick att det här blir en ordentlig käftsmäll och javisst, jag vill göra vad jag kan för att finnas till.

Jag älskar knark och använder det själv (LSD), men sedan finns det olika typer av knark och användningsområden. Detta är ett fall där allt går till knarket och allt annat har lagts på hyllan. Utåt så ser det dock bra ut. Jag ser framför mig hur pappan tror att livet är över, medan jag med facit i hand vet att bara hon vill så är situationen inte så farlig som den verkar.
Citera
2020-08-21, 21:51
Medlem
Vad gör hennes mamma då? Vad har hon för relation med mamman?
Jadu, kan bli ett helvetesprojekt, fråga dig själv om du orkar med det?
Med missbruk kan lögner, svek, skulder och annat medfölja. Beroende hur länge människan hållet på så kanske hjärnan tagit skada? Potentialen kanske inte finns som du inbillar dig? Man kan inte heller rädda andra. Men vill kämpa för den personen så visst. Med risk att du blir slut av det? Vad ska pappan göra?

Du vet inte vad du rotar i för tragedier. Vissa saker kan aldrig läkas ut. Du kan inte vara en hjälte och omvandla någon som du tror.
Citera
2020-08-21, 22:08
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayitsmaybelinee
Vad gör hennes mamma då? Vad har hon för relation med mamman?
Jadu, kan bli ett helvetesprojekt, fråga dig själv om du orkar med det?
Med missbruk kan lögner, svek, skulder och annat medfölja. Beroende hur länge människan hållet på så kanske hjärnan tagit skada? Potentialen kanske inte finns som du inbillar dig? Man kan inte heller rädda andra. Men vill kämpa för den personen så visst. Med risk att du blir slut av det? Vad ska pappan göra?

Du vet inte vad du rotar i för tragedier. Vissa saker kan aldrig läkas ut. Du kan inte vara en hjälte och omvandla någon som du tror.
Mamman är inte ens med i bilden av vad jag kan se.

Jag ser ju hennes framtid som en tidslinje av otaliga lögner, svek osv och en karriär som bara går ut på att finansiera nuet.

Jag ser framför mig att när pappan får reda på hur dottern lever sitt liv så kommer han inte känna igen sin egen dotter. Jag känner dock att jag sitter på den erfarenheten av droger för att veta att denna situation inte innebär att livet är över, tvärtom så kan vi ju tillsammans bilda något vackert och positivt ur detta. Men, jag vet inte vad jag rotar i för tragedier.

Tillägg:
Som jag skrev i första inlägget så är mitt primära dilemma just att jag vill säkerställa att jag gör vad jag ska för att kunna vidhålla min heder.
Senast redigerad av Jasper.Newton 2020-08-21 kl. 22:10.
Citera
2020-08-22, 01:01
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Under rådande omständigheter så skall jag ändå försöka uttrycka mig så tydligt som möjligt: Jag vill framstå som en ordentlig man, men träffar idag en tjej som är lite mindre ordentlig så att säga. Jag ser faktiskt mycket av den som jag själv var för 5 år sedan, i henne. Vem var då jag? En missbrukande loser utan visioner men som idag är ren och vill någonting. Det gör dock inte denna tjej, hon knarkar fortfarande pissdroger som tramadol bara för att ens orka med sin vardag liksom. Vi pratar inte enklare droger som LSD utan denna tjej knarkar det hon kommer över och verkar allmänt trasig. Idag så fick jag dock se en bild på hennes pappa, och pappan är en otroligt ung, fräsch och frisk man. Det finns så mycket potential till en lycklig, ljuvlig familj där som jag inte vill se drogerna ta.

Frågan är... Vad tycker ni att jag borde göra? Alltså berätta för tjejens pappa att jag faktiskt har levt detta liv och nu är din dotter på väg in i samma liv? Vi är väldigt unga.

Jag är yngre än hälften så gammal som pappan men jag känner att jag vill tala med honom som en man.
Vill tjejen ifråga faktiskt sluta med drogerna så är det väl bra om du kan hjälpa henne. Men det jag undrar mest är om hennes egna familj försökt få henne på rätt spår? Du säger att ni är väldigt unga, hur gammal är hon? Det är såklart sorgligt att en ung människa skall ha problem med droger så jag hoppas såklart att du kan hjälpa henne, men tror också att hon behöver stöd från andra - familjen.

Men prata med pappan och förklara vad du vill hjälpa till med. Det borde han uppskatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in