2020-08-21, 21:03
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Och varför krigar väldigt rika män, tom kungar, som i princip kunde få vilken brud de ville.

Män är biologiskt programmerade att klättra så högt som möjligt i dominanshierarkier. Detta är naturligtvis kopplat till att ju högre upp du befinner dig, desto större chans till avkomma med den mest fertila och attraktiva kvinnan = större chans till frisk och hälsosam avkomma som i sin tur i framtiden har större chans att konkurrera ut andra, osv. Kvinnan har såklart samma mål med sin avkomma och väljer därför ut den mest dominanta mannen, vilket leder till att män är biologiskt programmerade att sträva efter att bli den mest dominanta mannen, vilket man främst uppnår genom slagsmål, våld, krig och erövringar och liknande.
Citera
2020-08-21, 21:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Synd bara att det är kvinnor och deras hypergami som driver män till att kriga och slåss.

Det är mäns hypergami som driver män till att kriga och slåss, inget annat.
Citera
2020-08-21, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Skitsnack.
Haha du skrev ju själv att män behöver kvinnor för att behålla förståndet och inte bli kompletta barbarer.
Citera
2020-08-21, 21:24
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Det var tamigfan ett ovanligt vasst argument för att komma ifrån en kärring. Gud vad jag hatar när ni tror ni har rätt. Men än är sista bollen inte kastad. Jag kommer viga resten av mitt liv åt att debunka detta. En till synes omöjlig uppgift men är det någon som skall klara det så är det jag.
Citera
2020-08-21, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jaså hur skulle det gå till?
Citera
2020-08-21, 21:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Tack för din insiktsfulla analys.
Behövde inte sägas mer. Och det var så lite så.
Citera
2020-08-21, 21:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det var tamigfan ett ovanligt vasst argument för att komma ifrån en kärring. Gud vad jag hatar när ni tror ni har rätt. Men än är sista bollen inte kastad. Jag kommer viga resten av mitt liv åt att debunka detta. En till synes omöjlig uppgift men är det någon som skall klara det så är det jag.

Vad fan är det för svammel i detta inlägg?
Vi, går bra att benämna oss som kvinnor tack, skulle jag vilja påstå har betydligt mer genomtänkta och vassa argument än vad gemene man har. Många män har papp i skallen, och tyvärr ser vi dessa vid positioner där de absolut inte skulle sitta.

Rundgången i en beskärd del av männens hjärnor..

"Sex, sex, var finns det sex? Prostitution, horor, kvinnor, sex, sex, öl, prostitution, horhus, porrfilm, öl, whisky, sex..gubbaljud däremellan, sex, sex, hur får jag sex? Var kan jag betala för det?
Senast redigerad av Moment22x22 2020-08-21 kl. 21:59.
Citera
2020-08-21, 22:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Haha du skrev ju själv att män behöver kvinnor för att behålla förståndet och inte bli kompletta barbarer.

Ja och vad skulle det ha med att kvinnors hypergami skulle vara orsaken till att män krigar?
Citera
2020-08-21, 22:13
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Vi, går bra att benämna oss som kvinnor tack, skulle jag vilja påstå har betydligt mer genomtänkta och vassa argument än vad gemene man har. Många män har papp i skallen, och tyvärr ser vi dessa vid positioner där de absolut inte skulle sitta.

Jaha, men nu kallar jag eskimåer för eskimåer, indianer för indianer, negrer för negrer och kärringar för kärringar. Dessutom är kärring ett gammalt romantiskt ord för en kvinna man är kär i. Så det så.

Och sedan vill jag med absolutaste bestämdhet hävda att det är bättre med papp i skallen än ingenting alls. Att ni kärringar råkar ha rätt i sak vid enstaka tillfällen har mer att göra med tur än att ni ens tänkt igenom sakfrågan.
Typ som att ni utan sakkunskaper lyckas få mer rätt på stryktipset än er betydligt mer insatte gubbe. Och sedan brister ut i någon sorts sieg heilande över att ni hade rätt i er analys om vilka spelare som hade det mest sympatiska uttrycket.
Nä, det är bara tur när ni träffar rätt. Även en blind höna hittar små korn.

Fast nu hade ju feministmaffian här bevisligen använt sina två hjärnceller och kokat ihop en argumentation som är svår att bemöta. Förmodligen unde påverkan av illegala häxbrygder. Men jag kommer att återkomma i frågan, sista ordet är än inte sagt och dessutom kommer jag fortsatt hävda att kvinnor minsann också begår sexuella övergrepp.
Citera
2020-08-21, 22:23
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Rundgången i en beskärd del av männens hjärnor..

"Sex, sex, var finns det sex? Prostitution, horor, kvinnor, sex, sex, öl, prostitution, horhus, porrfilm, öl, whisky, sex..gubbaljud däremellan, sex, sex, hur får jag sex? Var kan jag betala för det?

Haha, jag var tvungen citera igen efter din edit. De flesta av oss köper inte sex, det liksom utesluter ju det intressanta, själva jakten. Enligt någon ny undersökning är det ungefär samma överrepresentation av invandrade män gällande sexköp som våldtäkter. Men skyll du det på män i allmänhet om det får dig att må bättre.
Men visst, jag ger dig att vi är lättledda. Kvinnor har miljoner krav på män, våra enda krav är att ni är lättklädda och serverar öl.
Citera
2020-08-21, 22:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Haha, jag var tvungen citera igen efter din edit. De flesta av oss köper inte sex, det liksom utesluter ju det intressanta, själva jakten. Enligt någon ny undersökning är det ungefär samma överrepresentation av invandrade män gällande sexköp som våldtäkter. Men skyll du det på män i allmänhet om det får dig att må bättre.
Men visst, jag ger dig att vi är lättledda. Kvinnor har miljoner krav på män, våra enda krav är att ni är lättklädda och serverar öl.

Jo fast du, nu åker ju faktiskt svenska män till utlandet och köper sex, typ Thailand. Att invandrare är överrepresenterade i nästintill all brottslighet är inte något omstritt, men just gällande sexköp verkar svenska män hålla till en del utomlands.

Ja män är lättledda..jag sa ju det..papper i skallen, pappskalle
Citera
2020-08-21, 22:49
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Jo fast du, nu åker ju faktiskt svenska män till utlandet och köper sex, typ Thailand. Att invandrare är överrepresenterade i nästintill all brottslighet är inte något omstritt, men just gällande sexköp verkar svenska män hålla till en del utomlands.

Ja män är lättledda..jag sa ju det..papper i skallen, pappskalle

Det är just därför ni kommer ha metoo-anklagelser haglandes över er i framtiden. Ni utnyttjar vår enda svaghet, nämligen att vi så lätt förförs av era inviter. Det här kommer bli en praktskandal framöver och ni kvinnor kommer att ställas till svars för erat otuktiga beteende.
Brännas på bål är väl lite väl barbariskt, men åtminstone offentlig uthängning och skampåle vore på sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in