2020-08-21, 16:36
Medlem
Från: Hanna Davidsson <systerhax Skickat: den 11 februari 2018 20:52
Till: Jonas S
Ämne: Ensam och vilsen
Hej,
hemma från promenaden. Det var skönt att komma ut en stund. Finns så många tankar. Om allt och ingenting.
Tror att det var bra för S att bli själv en stund. När jag kom hem sa han att jag behövde få mina föräldrar att ställa upp med lån på 1 miljon för då skulle jag kunna bo kvar.
Sen har vi ätit tillsammans med barnen. De har inte sagt något mer utan är nöjda i stunden. Efter maten pratade S och jag igen och hoppet finns kvar. Tror att vissa saker har sjunkit in hos honom. Inte lika passiv och kall utan förstår att han har en del i det hela och att han kan vara med och påverka. Vet inte om jag bara lurar mig själv eller om det faktiskt fanns något i det han sa. Vet inte. Är verkligen på min vakt och väger allt han säger. Varför ska det vara så svårt?
Kommer inte messa något ikväll. Ska se om vi kan prata något mer. Imorgon är tanken att jag jobbar dag. Är inte helt säker på att det kommer att gå men kommer åka dit iallafall.
Jag tycker så mycket om dig. Du är värdefull för mig. Du ger mig styrka att orka vidare. Vet inte var det kommer att sluta och det vet du om ändå ger du mig så mycket. Du är en underbar vän. Vill vara i din famn och känna din värme.
KRAMAR
Citera
2020-08-21, 16:53
Medlem
Från: Hanna Davidsson <systerhax Skickat: den 14 februari 2018 19:19
Ämne: SV: *ler*
Precis som du skriver är jag frustrerad över situationen. Tycker det är nonchalant att han inte visar större intresse för det jag skrev. Igår sa han att han sett att det kommit men att han inte hade läst det. Att han skulle göra det när han mådde bättre eftersom det var ett viktigt mail. Idag när jag tog upp det så sa han återigen att han ville vara mer alert när han läste det. Jag har förståelse för att han inte har velat prata om det idag då ingen av oss egentligen haft ork till det. Men jag sa också att jag var besviken över att han inte läst igenom det överhuvudtaget att det gav signaler att det inte var så viktigt för honom. Då läste han det utan att komentera det. Antar att jag kommer vara den som hela tiden håller i det.
Det blev även en disskussion om Lena...ämnet som alltid kommer tillbaka. Jag frågade om de hade någon kontakt vilket han förnekar. Jag frågade om jag skulle få samma svar om jag frågade henne. Då tvekade han och sa att hon kanske skulle säga att de hade kontakt bara för att förstöra. Kan ju inte säga att det gjorde mig bättre till mods. Nu har jag inga som helst tankar på att fråga henne.
Ibland tänker jag att jag bara drar ut på tiden att det inte kommer att bli någon skillnad. Men trots det hoppas jag utan att veta vad jag hoppas på.
Du är modig som har tagit ditt beslut!! KRAMAR
Citera
2020-08-21, 17:00
Medlem
Från: Hanna Davidsson Skickat: den 2 februari 2018 12:50
Ämne: Råd
Behöver råd, sen kanske inte du egentligen är rätt person att fråga.
Tror jag sa igår att jag var ganska övertygad om att S läser min mail. Jag vet nu med säkerhet att han gör det. Ser att han ca 1 g/timme loggar in på min mail. Igår frågade jag honom om han varit inne på min mail då jag fick varning(viket jag inte fick) men han säger bestämt nej. Men idag när jag ser hur ofta det är blir jag arg och besviken. Visst jag har saker att dölja men det ger inte honom rätt att titta i min mail. Om jag nu talar om vad jag vet finns ju risken att han sett de mail där jag beskrivit vad jag upplevt med dig och vad jag känner för dig och antingen ber mig gå eller att jag inte kan fortsätta ha kontakt med dig. Båda alternativen skrämmer mig. Tanken på att inte få träffa dig gör så ont. Samtidigt kan jag inte blunda för att han gör som han gör. Han går bakom ryggen och ljuger för mig igen.
Är förvirrad och vet inte vad jag ska göra. Vill vara hos dig NU KRAM

Från: Hanna Davidsson Skickat: den 22 februari 2018 09:50
Ämne: SV: God morgon
Vilket fint mail. Tack för att du delar.
Jag behöver dig nu. Ångesten har gripit tag i mig och jag mår kass. Vill inte gå på visning i em. Vill bara lägga mig ner och gråta. Det är fruktansvärt. Försöker tänka positivt men det finns inget. Det är bara tomt. Ska ringa mamma och se om hon vill äta med tjejerna och mig. Behövde bara dela med någon.
Kram
2020-08-21, 17:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Jonas har lyssnat på förhören från rättegången via youtube, han har lyssnat på i stort sett alla förhör.
När han lyssnade insåg han att polis och åklagare inte har all kommunikation mellan honom och Hanna. Han kände att det fanns saker som polis och åklagare inte tagit del av. Han kontaktade därför polisen för att delge polisen den informationen.
Jonas fick känslan av att något saknades redan då han själv blev förhörd under rättegången. Han reagerade på att det inte kom fler frågor under förhöret gällande Stefans kontroll av Hanna. Vid rättegången berättade Jonas om ett exempel då Hanna och Jonas upplevde Stefan kontrollerande, det var när Stefan skickade ett meddelande till Hanna gällande loggningstakten då Hanna och Jonas var ute tillsammans och cachade. Något mer ingående gällande Stefans kontroll minns inte Jonas att han tillfrågades om.
Efter förhöret i rätten kände han undermedvetet att något inte stämde, att det var någon information som inte kommit fram men han kunde inte säga exakt vad. Hade han fått frågan vid rätten om han sagt allt hade han sagt ja för det var inget som han medvetet undanhållit, utan mer att han kände att något inte stämde.
När Jonas sedan även lyssnade på förhören via youtube och hörde Hanna prata om sin nya mailadress stärktes han känsla av att något inte stämde. Han gick tillbaka och tittade i hans och Hannas mailkonversation. Han såg då att Hanna visst hade skapat en ny mailadress under våren 2018 trots att hon säger annat då hon blir förhörd vid rättegången. Anledningen att hon skaffade en ny mailadress, som Jonas minns det, var för att hon kände sig övervakad av Stefan och inte ville att han skulle läsa deras mail.
Hanna upplevde den här kontrollen från Stefan under våren 2018, Jonas kan inte säga under exakt vilka månader.
När Jonas går tillbaka och läser deras mail ser han hur tydligt Hanna uttrycker att Stefan är kontrollerande. Hon skriver att Stefan är inne och läser hennes mail, hon uttrycker att han läser hennes mail en gång i timmen. Jonas kommer inte exakt ihåg hur Hanna kunde se det men vet att Hanna frågade Jonas tekniska frågor och dessa frågor finns även i deras mailkonversation.
Hanna skriver även att Stefan kollar andra saker än hennes mail, andra kommunikationsvägar som hon och Jonas använder. Även det står i deras mail. Hanna har också haft funderingar på om Stefan kan ha satt in saker i deras gemensamma bil för att avlyssna eller kontrollera henne.
Jonas och Hannas huvudsakliga kommunikation har inte skett via mail, mail har endast förekommit då det skrivit längre meddelanden. De har mest använt messenger, viber och vanliga telefonsamtal.
Jonas och Hanna har bytt konversationskanaler flera gånger, det är medvetet, mellan mail, messenger och viber för att dölja deras kontakt. Jonas uppmanade även Hanna till att byta mailadress så hon skulle få ett nytt password. Detta för att inte Stefan skulle kunna se konversationen. Det här fortsatte även efter Hanna och Stefans skilsmässa. Innan Hannas och Jonas respektive separationer ville de givetvis även dölja sin relation från sina respektive och försökte således gömma sin konversation. Men även efter separationerna ville Hanna dölja deras konversation från Stefan.
Hanna skriver i ett mail att hon vill att de ska använda hennes vanliga mail när det gäller neutrala ämnen. Med det menade Hanna sin gamla adress. Syftet med det var att Stefan inte skulle misstänka att hon hade en annan adress samt att han inte skulle förstå att Hanna visste att han kontrollera henne.
Jonas tror att Stefan alltid tyckt om Hanna, han har nog alltid velat ha kvar henne. Jonas tror att det är därför som Stefan vill ha kontroll över henne, han vill inte förlora henne. Jonas och Hanna pratade om Stefans kontroll under våren 2018. Hanna tyckte det var jobbigt att känna känslan av kontroll från Stefan.
Jonas och Hanna har idag juni 2020 fortfarande en väldigt nära kontakt, men när Stefan släpptes våren 2020 från häktet valde Jonas att backa i deras kontakt. De har dock fortfarande kontakt. De hörs kanske en gång i veckan via mess och någon gång i telefon. Hanna ville fortsätta att ha kontakt på samma sätt som tidigare. Jonas har dock valt att backa eftersom de har olika syn på Stefan. Jonas litar inte på Stefan. Hanna är fortfarande en väldigt betydelsefull vän till Jonas.
Jonas och Hanna mailade efter att Stefan blev släppt våren 2020, Jonas skrev då "jag vet ju inte ens om Stefan läser vad jag skriver". Det är känslan han har haft länge, att Stefan övervakar dem. Han skulle kunna åka hem till Hanna och fika men skulle då tänka "vet Stefan att jag är här nu". Inte för att han har något att mörka utan för att det kan vara integritetskränkande att Stefan har koll på det.
Jonas och Hanna har pratat lite om rättegången efteråt. Han kan inte minnas att de pratat något konkret om saker som kommit upp. De har inte pratat djuplodande om innehållet. Jonas har valt att inte prata mer ingående om det eftersom han inte litar på Stefan och därför inte vill prata med Hanna om det. De har pratat om att Hanna skapat en ny mailadress, men Hanna säger fortsatt att det var längre tillbaka i tiden som hon skapade den. Jonas tror inte Hanna ljuger, men han tror inte att hon har helt koll på var hon fått informationen ifrån. Hon har tappat greppet om var informationen kommer ifrån. Hon vet inte längre om det kommer från media, förhör, Flashback. Jonas uppfattar inte att hon ljuger utan att det faktiskt är så att hon inte minns. Till exempel hämtade Jonas henne vid polishuset efter ett av de första förhören hon var på i maj 2018, hon var i dåligt skick när han hämtade henne, hon uttryckte själv att hon borde ha kunnat svara på enkla saker som hon nu inte hade förmåga att svara på. Hon har under hela den här tiden känt sig pressad. Hanna litar väldigt mycket på Stefan och det han säger. Hon och Stefan har levt tillsammans i 20 år, hon tar Stefans uppgifter för fakta. Dessa faktorer tror Jonas kan påverka varför Hanna inte minns allt under rättegången, vad det är hon vet med säkerhet eller vad hon har hört någon säga.
Jonas vet att Hanna periodvis skrivit på Flasback. Jonas uppmanade henne att inte skriva där.
Jonas och Hanna stod varandra som mest känslomässigt nära är under maj 2018. Hanna uttryckte vid den tiden oro för vilken kontakt Stefan hade med Lena. Hanna uttrycker oro över att Stefan och Lena fortsatte att träffas efter separationen. Jonas sa till Hanna att hon skulle släppa det, att de har skilt sig, att Stefan får göra vad han vill. Jonas menade att de nu har gått isär och hon får respektera Stefans val, hur han vill leva sitt liv. För Jonas var det uppenbart att Lena och Stefan hade någon relation, de var alltid online samtidigt. Hanna tyckte att det var jobbigt. Stefan kan ha berättat för Hanna att han träffade Lena men inte hur mycket och på vilket sätt. Jonas tror att Hanna frågade Stefan men att hon inte fick något direkt svar. Jonas uppfattning är att Hanna inte visste om vidden av relationen men att hon anade det. Jonas tror att Hanna hade mått bra av att veta hur det förhöll sig, om Lena och Stefan träffades eller inte. Jonas uppfattning är att Hanna frågade Stefan hur det förhöll sig men han tror inte att det hade spelat någon roll vad Stefan svarat eftersom Hanna inte litade på honom, förtroendet för Stefan var så pass lågt vid den tiden.
Jonas har hela tiden vetat om att Hanna haft känslor för Stefan, det har Hanna varit öppen med, inget konstigt med det. Hanna och Jonas avslutade sin relation i början av 2018 eftersom Hanna ville satsa på sitt äktenskap med Stefan. Ganska kort därefter tog Hanna trots det ett beslut om att hon ville separera från Stefan. Jonas tror att mycket handlade om bristande förtroende för Stefan och att Hanna upplevde Stefans relation till Thea som problematiskt. Hanna och Jonas hade kontakt hela tiden. Efter att Hanna tog beslutet om separation från Stefan återupptog Jonas och Hanna sin relation, de träffades men kallade sig inte för ett par.
Det är ytterligare en sak som Jonas reagerade på från de förhör han lyssnat på. Det var en sak som Stefan sa under sina förhör. Stefan säger att han skjutsat Hanna till Enköping för att hon ska kunna träffa Jonas, det stämmer inte. Stefan har skjutsat Hanna till Vingåker en gång. Jonas får uppfattningen av att Stefan vill framhäva sig som stöttande, mer än han faktiskt var. Stefan har dock inte bromsat deras relation men det stämmer inte att han skjutsad Hanna till Enköping, det är lögn.

Väldigt intressanta uppgifter!
Så bra att JS tog kontakt med polisen för att komplettera.

Hans uppgifter blir ju extra intressanta då han kan stödja sig på de konversationer han har haft med Hanna. Särskilt det jag fetat tycker jag är intressant.

Jag tycker verkligen (underligt att jag var inne just på dessa tankar i morse) att åklagaren ska lägga stor vikt vid detta onormala kontrollerande av andra personer.

Det visar särskilt att som JS säger att SD inte alls är så komfortabel med vad "hans" kvinnor (det är väl så SD själv ser det) har för sig.

Att Hanna åter är tillbaka till SD är så märkligt i sig att man kan nog tolka det som att hon är i SDs "klor", under hans kontroll.
Citera
2020-08-21, 17:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
https://forumfiles.com/l630p5Oeo7/G_ta_HR_B_1752-20_Aktbil_16_pdf
Göta Hovrätt Komplettering bevisning i mål B 1752-20
https://forumfiles.com/113cpeOeo8/G_ta_HR_B_1752-20_Aktbil_17_pdf
Tilläggsprotokoll Mord /./ Stefan Davidsson

Finns det någon som kan lägga upp dessa sidor på något forum där mitt virusprogram inte blockerar innehållet?
Citera
2020-08-21, 17:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Om S tar sig någonstans åker han inte utan H. S klarar sig inte utan henne. S är körd. S är en bruten man. S är farlig. Särskilt för H och döttrarna. S har inget värde längre. S är avslöjad som lögnare, fuskare och en slarvig smilfink som försöker smörja kvinnliga tjänstemän på sina jobb. S är en looser i Örebro. Han måste byta mark.

S hade Ls blod på sin tvättmaskin, färskt rivsår på benet, L hade hans DNA på ringen och S hade hennes i sin skoplös. Hon hade bakat kladdkaka och bjudit in S till möte. S hade måsten med mobilraderingar och att slå 17 slag. Han blev tvungen att bli fri från L så han kunde äkta H igen?

S är nöjd med att H är skyldig till skyddande av honom för hon är avsevärt lättare att kontrollera än L?

Jelly måste tala ur sitt skägg nu, precis som Sillen gjort.

Rädda barnen som är i fara nu!!!

Ja, S*illens initiativ är gott.
Det kan få andra att känna att de har saker som de vill ska komma fram med tydlighet!
Citera
2020-08-21, 17:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Finns det någon som kan lägga upp dessa sidor på något forum där mitt virusprogram inte blockerar innehållet?
Göta HR B 1752-20 Aktbil 16
Göta HR B 1752-20 Aktbil 17
Länk https://gofile.io/d/z5BmF0
Citera
2020-08-21, 17:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Som jag skrivit tidigare i tråden: Inget DNA har hittats från någon annan än MGM på Lenas ring/ringar, fastän hon träffat många andra personer dagarna innan mordet.
HR kan bara inte bortse från detta faktum.

”Geotime-film och protokoll med källhänvisning (tilläggsprotokoll 6 sid 78- 109) utvisande Lena Wesströms aktiviteter den 11-15 maj 2018 och då i synnerhet hennes sista fysiska möte med Stefan Davidsson innan mordet och vilka kontakter hon därefter haft med andra personer från vilka inget DNA hittats på Lena Wesströms ringar bl a till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman. Geotime-film medtas av åklagaren till förhandlingen.
Kamerabilder från Ulf Wesströms bostad (tilläggsprotokoll 6 sid 110-128) utvisande Lena Wesströms fysiska kontakt med andra personer den 12 maj 2018 samt att Lena Wesström vid detta tillfälle bar den ring på vilken DNA tillhörande Stefan Davidsson har anträffats till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.”

Ja, nu hoppas man igen!
Att SDs DNA finns på ringen är väldigt konstigt med tanke på hur mycket blod det måste ha runnit på lenas händer!

Och var är hennes ring?
Vem skulle kunna ha intresse av den?
Liksom hennes mobil!
Och sedan radera innehåll!

Nä, nu!!!!

Tillägg:
Från dagens NA:

"Nya kamerabilder från en bostad ska visa att Lena Wesström hade fysisk kontakt med andra personer dagen efter.

– Det finns oerhört många andra människor som hon har haft närkontakt med dagarna innan den här händelsen. De här personernas dna har inte återfunnits på ringen, säger Åsa Hiding.

Även nya bilder från Lena Wesströms bostad ska visa att hon diskade för hand efter mötet med den misstänkte 11 maj. Enligt åklagaren måste därför dna:t ha hamnat på ringen vid ett senare tillfälle.
"

https://www.na.se/artikel/har-ar-nya-bevisen-mot-misstankte-hjarstamordaren-vi-har-fyllt-luckorna
Senast redigerad av notknapparen 2020-08-21 kl. 18:19.
Citera
2020-08-21, 17:33
Medlem
Från: Hanna Davidsson Skickat: den 4 februari 2018 21:53
Ämne: SV: Mer info SV: Äntlien möjlighet att skriva
Hej,
svarar kort här innan jag går hem. Jag uppskattar helt klart att du är tydlig mot mig, även om det innebär tankar om framtiden. Jag är helt övertygad om att du baserar dina beslut på dina behov oavsett hur det blir mellan oss. Och jag ser inte att du pressar mig. Vi behöver kanske olika lång tid på oss för att komma fram till vad vi själva vill med framtiden.
Jag funderar själv mycket på vad S gör och inte gör. Tror dock inte att han skulle placera något i bilen för att se och lyssna. Men samtidigt har han förvånat mig innan. Men har svårt att tro det. Samtidigt som jag har blivit mer och mer medveten om hur mycket digitala spår man lämnar efter sig. Det finns många frågetecken.
Hoppas att det gick bra på kajakträningen. Kramar i massor....en dag mindre tills fredag!!!!

Från: Jonas S Skickat: den 4 februari 2018 16:41
Till: Hanna Davidsson
Ämne: SV: Äntlien möjlighet att skriva
KRAM!
Jag vet att du inte kan skriva hur som helst på jobbet, uppskattar när det kommer ett pling i mobilen.
Det är väldigt många tankar som snurrar. Mycket kring vad som är viktigt för mig för att jag ska må bra. Att jag har känslomässiga behov som inte är uppfyllda som det varit utan att jag riktigt fattat det. Nu tror och hoppas jag att att det inte är nyförälskelse för det kan man inte leva i hela sitt liv. Jag tänker på med vem/vilka jag vill planera att göra saker med längre fram. Det är skrämmande för jag tycker om att ha kontroll och detta har jag definitivt inte kontroll på. Jag vet inte vad min omgivning tänker och tycker, hur kommer omgivningen reagera. Med omgivningen menar jag alla.
Många frågor men jag skriver inga svar även om jag tror att jag har svar på en av dem men definitivt inte alla.
Sen tänker jag en del på hur S behandlar dig, kan vara ett flyktbeteende för att släppa tankarna om mig själv. Fast det påverkar mig det också både genom att jag tycker att han behandlar dig riktigt illa och att jag tänker på hur jag kommunicerar med dig. Bara det att jag funderar på att göra en till dropboxmapp för att han inte ska ha access. Men sen kommer även upp tankar kring att han monterar saker i er bil för att se hur du rör dig, kollar han mailen så varför inte. Det finns massor av övervakninggrejor som man kan gömma även som privatperson. Ett exempel är GPS-tracker, ett exempel https://minifinder.se/
Vill man se och höra vad som sker i en bil går det också att fixa men det är svårare.
Jag har haft höga tankar om S men det har blivit naggat i kanten varför jag inte utesluter annan övervakning. Du känner honom bäst och jag litar på ditt omdöme så överdriver jag så säg till.
Mello, inte min grej. Jag gick från TV:n efter fyra låtar. Då orkade jag inte längre. Jag brukar klara hela program då det brukar bli familjesamling.
Kajakträningen är inte förrens senare, samling för hämta utrustning 1815 och sen ska vi var ute ur simhallen till 2130.
En sak är mycket tydlig i mina tankar och det är att jag har mycket varma tankar och känslor för dig. Jag ser verkligen fram mot att träffas, blev glad av ditt mail. Kärleksfulla kramar!

Från: Hanna Davidsson Skickat: den 4 februari 2018 16:15
Till: jonas
Ämne: Äntlien möjlighet att skriva
Hej,
tänk vad konstigt det kan vara. Idag har jag inte haft möjlighet att skriva till dig och det känns tom. När du sen skriver att du "behövde" hjärtana jag skickade och att du skrev att det var en tung dag vill jag bara vara hos dig. Eller i alla fall skriva till dig. Men så ville
inte verkligheten. Vill du dela med dig att dina tankar? Nu sitter jag på jobbet och har en lugn stund innan det är dags att hjälpa alla upp till maten.
Det blev en trevlig kväll igår. Det är vänner som bor i samma område som oss. Jag lärde känna Therese och hennes man Christian när Wilma föddes. De har en son som är 2 dagar yngre än Wilma. Dessutom har de en äldre tjej som är lika gammal som Thea. Vi har umgåtts mycket med familjerna när barnen var mindre. Det har tyvärr blivit mindre då deras son absolut inte vill följa med om det inte finns någon mer kille vilket har varit tråkigt. Nu har de kommit till den punkten att de lämnar honom hemma! Therese har kommit mig nära genom åren, vi är rätt olika men har stöttat varandra genom småbarnsåren. En av de få som jag berättat om S och hans otrohet. Mina nära vänner betyder mycket för mig.
Mello var på hemma hos oss också. Det är viktigt! Jag har varit en stor fan av mello men tycker att det blir sämre och sämre. Så pass att jag inte längre ser alla deltävlingar.
Hur gick det med kajakträningen? Nyfiken på hur det gick.
Jag har inte tänkt så mycket på hur jag ska hantera att S är inne och läser mina mail. Tror att jag under tis och ons när jag är ledig ska hålla lite koll på hur mycket han är inne och tittar.
Jag längtar mycket efter dig och vill att veckan går fort så att vi snart ses igen. KRAMAR
Citera
2020-08-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vilket forum så kan jag pröva.
Citera
2020-08-21, 17:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vilket forum så kan jag pröva.

Förut funkade Docdroid, men nu verkar även den bli blockerad av Norton?
Någon som vet andra kanaler?

@Sloppy Seconds la upp på gofile, men då behövs det tydligen VPN tjänst. Är ju lite dum på det tekniska, men ska försöka få till det om det finns någon gratis VPN.
Citera
2020-08-21, 17:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Göta HR B 1752-20 Aktbil 16
Göta HR B 1752-20 Aktbil 17
Länk https://gofile.io/d/z5BmF0

Tack alla som försöker hjälpa till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera