2020-08-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Oj oj oj, här har vi någon som kan
såg Q la ut nån figur om epstien oxå för ett tag sedan

Sällan man ser så bildade svar och tankegångar. Det pratas så mycket om en Biden som inte syns och Obama köper hus vid hav och så, men jag hoppas att JetSociety kan förklara Trumps politik för mig. Det skulle vara en ynnest. Jag undrar framför allt om den hälsoplan som Trump den 19 juli skulle komma med om två veckor i intervjun med Chris Wallace på FOX? Det var ju ett löfte han hade redan inför förra valet, men det har av diverse skäl inte kunnat infrias. Jag menar 3,5 år är ju kort tid. Republikanerna måste få tid på sig att komma på hur de ska göra.
2020-08-21, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Tycker att trumpsupportrarna och även Trump själv borde vara glada över att Biden inte vill debattera. De får allt utrymme själv. Varför gläds man inte åt detta och tar plats och berättar om sin politik?

Därför att politik inte handlar om vem som har bäst idéer för dessa simpla hjärnor.
De vill se Trump leka reality-tv och springa runt på scen och avbryta med ord som "kommunist" varje gång det är Joe Bidens tur att svara.

De tror att gemene amerikan ska roas av Trump och därför rösta på honom enkom för showens skull.
4 års styre ska glömmas bort och allt ska handla om 3 söndagar för dessa väljare..
2020-08-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Därför att politik inte handlar om vem som har bäst idéer för dessa simpla hjärnor.
De vill se Trump leka reality-tv och springa runt på scen och avbryta med ord som "kommunist" varje gång det är Joe Bidens tur att svara.

De tror att gemene amerikan ska roas av Trump och därför rösta på honom enkom för showens skull.
4 års styre ska glömmas bort och allt ska handla om 3 söndagar för dessa väljare..

Jovisst är det behov av en tuff storebror eller stor och stark pappa som spelar allan eller spelar trump kanske man ska säga. Själva tänkandet är oprioriterat. Och det är fascinerande att man inte känner igen en riktig conman, men å andra sidan är ju en riktig conman någon som lyckas lura folk. Så det är väl följdenligt.

Trumps politk lyser med sin frånvaro. Sist jag såg honom prata så pratade han extremt mycket om en man som sitter i sin källare med munskydd. Jag vet inte riktigt hur det påverkar amerikanerna och den situation de befinner sig men jag är heller inte så vidare begåvad. Kanske ska läsa Bamse och se.
2020-08-21, 17:14
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Japp klart som korvspad.

Jag visste inte att det fanns folk som vill att Trump ska sitta i en källare. Han har ju själv inspekterat källaren en gång när det rörde sig folk kring Vita Huset. Kanske var någon som ville att han skulle ta på sig munskydd i bunkern?

Men är det inte bar nu att Biden håller sig undan så att Trump fritt kan föra sin valrörelse med allt fokus på bara sig och sin politik? Han behöver ju inte tänka och inte prata om Biden alls på så sätt. Bara berätta om allt det braiga han ska göra nästa period.

Bra, nu snackar vi på samma frekvens!
(Jag tycker ärligt att det var en värdig och rolig kommentar)
Du vinner!

Ha en god fredag ! 🍻👌💪
2020-08-21, 17:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det har gjorts jämförelser där data jämförts och man kan då konstatera att det inte blivit bättre överhuvudtaget sedan Trump installerades jämfört med Obama. Obama lyckades t.om skapa fler nya jobbtillfällen än Trump och BNP ökade i snitt mer under Obamas vitahus-period.

Det är ju den analysen alla drar, om man tittar på det lite djupare och mer seriöst. Trump har sedan han tillträdde eldat på ekonomin genom gigantiska ofinansierade skattesänkningar (chockökat statsskulden) samt diverse ekonomiska stimulanspaket. Detta har gjort att arbetslösheten legat kvar på en låg nivå artificiellt, och det är egentligen inte svårt att göra.

Svenska politiker skulle kunna få ner arbetslösheten från dagens nivå till 1.5-2% i ett nafs, om vi samtidigt lät statsskulden skena från 40% till 100% av BNP.

Man kan säga att Trump kom till ett dukat bord efter Obama, men sen har misskött alltid på ett groteskt tydligt sätt.
2020-08-21, 18:21
Medlem
Hörde just Trumps tal nu i Arlington, Va.

Han sa just att "under nästa mandatperiod kan vi få välja 4-5 nya domare i högsta domstolen".

Det han då gör är i princip att betta på hur många av dagens som kommer att dö. Desto fler desto bättre.

Om Trump vinner, och det blir så, så kommer HD att bli helt dominerad av domare som Trump har handplockat för att stödja hans omvandling. Då kan han faktiskt börja sin process att avskaffa 2-periodsregeln, och instifta en familjedynasti i USA istället för dagens demokratiska system. Jag (och många analytiker) tror att detta definitivt är en möjlighet om Trump vinner.
2020-08-21, 18:24
Medlem
Person, woman, man, camera

https://www.youtube.com/watch?v=LhZyHIZpzoM

jippii president bigly brains klarar demenstestet. Det måste han så klart förklara för hela världen. Att det alltså finns dummare människor än honom.
2020-08-21, 18:29
Medlem
ErikAnderzohns avatar
More than 70 former GOP national security officials wrote an open letter backing Biden, calling Trump corrupt and unfit to lead

Citat:
In the run-up to the November election, numerous senior Republican figures have distanced themselves from Trump; officials had been reluctant to speak out until now; (Rep.) governors have also held regular late-night conference calls to complain about Trump [...] Though there was a "Never Trump" movement in 2016, opposition to Trump among Republicans has become increasingly vocal and organized during this cycle; Numerous anti-Trump groups have sprung up within conservative circles. They include Republican Voters Against Trump, the Lincoln Project, and 43 Alumni for Biden.

`Never Trumpers` går hårt åt Trumps patriotiska bas och MAGA:isterna får allt svårare att spinna denna Ryss-saga till något positivt. Nu är iof Trump-groupies väldigt duktiga på att vrida ut och in på sig själva när de ska försvara snedstegen med alternativa fakta. Får vi se något sådant här ikväll?
2020-08-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Person, woman, man, camera

https://www.youtube.com/watch?v=LhZyHIZpzoM

Denna, på samma tema, är helt fantastiskt välgjord:

https://www.youtube.com/watch?v=3Uvwbd75ujU
2020-08-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Denna, på samma tema, är helt fantastiskt välgjord:

https://www.youtube.com/watch?v=3Uvwbd75ujU
Ha ha ja det verkar klart att vi vanliga dödliga inte förstår Trumps storhet.

Han har problem med att förmedla sina tankar för plebejer som oss.

Så måste det ju vara, varför skulle så många människor annars rösta på en Dokusåpakändis

Hoppas Robinsonrobban ställer upp för KD, jag skulle rösta på honom. lätt.
2020-08-21, 18:47
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hörde just Trumps tal nu i Arlington, Va.

Han sa just att "under nästa mandatperiod kan vi få välja 4-5 nya domare i högsta domstolen".

Det han då gör är i princip att betta på hur många av dagens som kommer att dö. Desto fler desto bättre.

Om Trump vinner, och det blir så, så kommer HD att bli helt dominerad av domare som Trump har handplockat för att stödja hans omvandling. Då kan han faktiskt börja sin process att avskaffa 2-periodsregeln, och instifta en familjedynasti i USA istället för dagens demokratiska system. Jag (och många analytiker) tror att detta definitivt är en möjlighet om Trump vinner.

måste vara det största skitsnack jag har läst någonsin. Dessutom så vill han väl bara säkra maktövertaget i HD genom föryngring. Men att avskaffa demokratin är bara hittepå. seså, kryp tillbaka under stenen du kom från.
2020-08-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
måste vara det största skitsnack jag har läst någonsin. Dessutom så vill han väl bara säkra maktövertaget i HD genom föryngring. Men att avskaffa demokratin är bara hittepå. seså, kryp tillbaka under stenen du kom från.

Precis detta har skett i Ryssland och Kina bland annat. Att genom stegvisa förändringar införa ett personvälde/dynasti successivt. Två av de ledare som Trump avgudar som starka och handlingskraftiga (just nu är han i bråk med Kina, men innan typ).

Han "skämtar" om att sitta kvar "lika länge som Xi" och när folk frågar om han skulle respektera ett valresultat som innebär att han förlorar så säger han "We'll se what happens....".

Det är verkligen inte alls långsökt att spekulera i att Trump gärna ser en Trump-dynasti ta över i USA istället för de vanliga demokratiska presidentvalen. Verkligen inte långsökt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in