2020-08-21, 16:38
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Är det någon som har gjort en 100-serie ännu?
Nej Hendry har högsta på 90-ish väl?
2020-08-21, 16:41
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Nej Hendry har högsta på 90-ish väl?

Jimmy har gjort 90, vet jag i alla fall. Kanske Hendry har någon högre serie, jag vet faktiskt inte.
2020-08-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jimmy har gjort 90, vet jag i alla fall. Kanske Hendry har någon högre serie, jag vet faktiskt inte.
https://snookerscores.net/tournament-manager/2020-rokit-phones-world-seniors-snooker-championship/breaks

Vet inte varför det är dubbel, trippel och ibland tom. kvadrupel bokföring. Men Jimmys 90 är bäst hittills.

Det är dubbla bud på Twitter och hålens storlek, men av allt att döma är de något snällare än vad man normalt spelar med på proffstouren. Dock inte så löjligt lätta som det varit tidigare i seniorturneringarna.
2020-08-21, 17:43
Medlem
Neofytens avatar
Synd att man inte såg Hendry under glansdagarna. Jag började se snooker på tv i början (nog mer i mitten) av 00-talet och då var det The Rocket Show som gällde (och gäller fortfarande! )
2020-08-21, 17:58
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Synd att man inte såg Hendry under glansdagarna. Jag började se snooker på tv i början (nog mer i mitten) av 00-talet och då var det The Rocket Show som gällde (och gäller fortfarande! )
I glansdagarna saknades det ofta rejält motstånd. Det var han som patenterade långstöten, sprängningen från blå till rosa.

När nästa generation kom blev det tuffare. Men det roliga är att hans spelidé håller fortfarande och dominerar (Selby undantaget).
Alltid attack, aldrig backa från ett läge och det är det som gett oss snookern vi har idag.
Men det är naturligtvis en kombination av spelstilar men han visade ffa upp ngt nytt.
2020-08-21, 18:14
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
I glansdagarna saknades det ofta rejält motstånd. Det var han som patenterade långstöten, sprängningen från blå till rosa.

När nästa generation kom blev det tuffare. Men det roliga är att hans spelidé håller fortfarande och dominerar (Selby undantaget).
Alltid attack, aldrig backa från ett läge och det är det som gett oss snookern vi har idag.
Men det är naturligtvis en kombination av spelstilar men han visade ffa upp ngt nytt.
Absolut, men det hade varit intressant att få bevittna den övergången av spelstilar på den tiden då det begav sig. Hur stofilerna tappade hakan och förfasades över vad de såg på bordet!

Edit: Men det brukar alltid låta mer dramatiskt i efterhand, det är som du säger mer av en kombination. Bra attack, bra safety!
Senast redigerad av Neofyten 2020-08-21 kl. 18:29.
2020-08-21, 20:18
Medlem
Millediablos avatar
Lite synd att inte Jimmys match spelas först, har vi otur kan den här ta ett tag.
Men som vanligt hoppas jag på 3-3 😀
2020-08-21, 20:29
Medlem
Millediablos avatar
Bra spel av Ken, bättre än i hans första.
2020-08-21, 21:00
Medlem
Det här kan ta länge...
2020-08-21, 21:10
Medlem
Såja Ken, bra spel!
2020-08-21, 21:10
Medlem
Millediablos avatar
Snabbt och snyggt av Ken.
2020-08-21, 21:11
Medlem
Neofytens avatar
Hoppas Jimmy klarar hålla sig vaken! Han ska ju fasen upp mot Hendry i första semin imorn också, tufft schema!

Edit: Ja jag kräver att få se virvelvinden mot ismannen!
Senast redigerad av Neofyten 2020-08-21 kl. 21:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in