2020-08-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Nu ska vi inte överdriva. Att en retarderad person bokstavligen drack av ett desinfektionsmedel, säger mer om personen än något annat. Jag är t.o.m. såpass elak att jag skulle vilja påstå att det inte kan vara en större förlust för mänskligheten om någon gör en sådan sak. Vänstermedian gillar ju och spinna vidare på ickenyheter.

Men att Hussein sket i att fylla på beredskapslagret med N95 masker och annat efter influensaepidemin 2009, trots att han ombads göra det, det är ju såklart ok, trots allt handlar det ju om Hussein. Han var ofelbar...nej usch...bad man Trump ! Du måste inse att både Republikaner och Demokrater är ansvariga för att beredskapslagren inte var tillräckliga.

Nu var det inte bara en utan några hundra skadade från desinfektionsmedel...

Visst, det var ett gemensamt problem med förråden. MEN i praktiken handlar det om att förråden INTE var tomma. Såg en siffra de var fulla till 93%.
Trump överdrev som alltid.

Sen, Trump och att följde råden från hans rådgivare. Jag antar du skojar, trollar, eller IQ på 145 är en ren önskedröm. Annars tydligt bevis på att IQ är inte allt man behöver för att klara sig i världen....

Trump vinklar allt till hans fördel, allt från att smittan ska vara borta till värmen kommer, att landet ska öppnas till påsk - eller att man ska räkna dödsfall mot antal funna smittade.
Han har sin egen uppfattning om vad som är "rätt" vetenskap.
Så hur ska vi tolka dig framöver?
Citera
2020-08-19, 20:37
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Visst, det var ett gemensamt problem med förråden. MEN i praktiken handlar det om att förråden INTE var tomma. Såg en siffra de var fulla till 93%.
Trump överdrev som alltid.

Det sägs att två tredjedelar av skyddsmasklagret hade använts och inte fyllts på. Det cirkulerar säkert olika siffror beroende på källa, men en sak kan vi konstatera, och det är att båda partierna fucked up.

Citat:
Sen, Trump och att följde råden från hans rådgivare. Jag antar du skojar, trollar, eller IQ på 145 är en ren önskedröm. Annars tydligt bevis på att IQ är inte allt man behöver för att klara sig i världen....

Trollar? you tell me? det är du som är en av proffstrollarna i de här trådarna med obegränsad tid till ditt förfogande. Klassisk projicering. Och ja min käre Garre74, du har själv föregått som ett gott exempel för din IQ-tes.

Citat:
Trump vinklar allt till hans fördel, allt från att smittan ska vara borta till värmen kommer, att landet ska öppnas till påsk - eller att man ska räkna dödsfall mot antal funna smittade. Han har sin egen uppfattning om vad som är "rätt" vetenskap.
Så hur ska vi tolka dig framöver?

Självklart vinklar Trump allt till hans fördel, vem gör inte det? Möjligtvis någon som lider av kretinism eller stackars Basement Joe som tyvärr inte är medveten om vad han gör.
Citera
2020-08-19, 22:08
Medlem
Citat:
"marginell ökning av antal döda"

Du har inte sett stats på USAs överdödlighet va?

Jo då, den är marginell förutom i några enstaka stater som i till exempel New York och grannen New Jersey.
Citera
2020-08-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Jo då, den är marginell förutom i några enstaka stater som i till exempel New York och grannen New Jersey.

Jaha ett förutom kom ....
Att CDC skriver så här då
"Total predicted number of excess deaths since 2/1/2020 across the United States: 174 930 - 235 728"

https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid19/excess_deaths.htm
Hur ser du på det?
Citera
2020-08-19, 22:39
Medlem
Citat:
Jaha ett förutom kom ....
Att CDC skriver så här då
"Total predicted number of excess deaths since 2/1/2020 across the United States: 174 930 - 235 728"

Hur ser du på det?

Som att "förutom" gör någon skillnad för helheten, lol. Genomgående marginellt men att New York och New Jersey sticker ut är naturligt då New York lite är av ett centrum i världen med mycket flygtrafik som hann passera ifrån att viruset spreds till att Kina och WHO varnande. Samma tendens i till exempel London och Bryssel som har stora flygplatser där många avgångar ifrån världen landar eller mellanlandar.
Citera
2020-08-21, 01:36
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=nzwemHU_xKo

Trump förklarar att lärare nu är essential workers för att sätta press på dem. Men frågan är om de får de resurser de behöver för att vara essential workers eller om det bara är plikt men de har inga rättigheter?
Citera
2020-08-21, 08:50
Medlem
whogivesafucks avatar
Biden säger att han tänker ta fram en central strategi för covidhantering.

När kommer Humles strategi presenteras?
Händer fortfarande ingenting.
Citera
2020-08-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Vilket skitsnack. Den har varit massiv. Mycket värre än Sverige i många delstater. Exempelvis nu i Texas där man för ett par veckor sedan hade 60%, vilket Sverige aldrig haft.

Varför killgissar du om saker man lätt kan kontrollera? Du framstår knappast som särskilt påläst, men det där får dig att nästan verka lika okunnig och ljugandes som Trump.

Det sjuka är att många republikanska delstater har sin högsta överdödlighet nu och inte vid utbrottet i USA. Det är efter Trumps tal om att öppna upp som de har fått stor överdödlighet.
Senast redigerad av Amaratto 2020-08-21 kl. 11:24.
Citera
2020-08-21, 14:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Biden säger att han tänker ta fram en central strategi för covidhantering.

När kommer Humles strategi presenteras?
Händer fortfarande ingenting.
Vi har ju lärt oss i par månader nu att trumpen vill inte bry sig om folket i den största krisen i modern historia i USA och med COVID-19.

trumpen verkar bara ha en strategi med COVID-19, och det är att inte vita huset ska få COVID-19.
Det är så man upptäcker hyckleri som är dödligt för USA folk och dess medborgare trumpen så uppenbarligen vänt ryggen.

Deaths:177,445

En sak jag finner intressant, det är hur smittspridning med antalet nya smittade, och antal nya döda synkroniserar en nedgång samtidigt.
Så har Vita huset redan börja frisera döds siffrorna?
För med tanke på hur uppgång och lagg med döda var så övertydlig innan, så lång lagg att jaffy gjorde sig lustigt över detta.
Nu är detta bara en vecka, men blir det en trend så vet man att frisering av siffror skett, då ingen logik stödjer en synkronisering i att antalet döda och nya fall har en parallell utveckling, utan tyder på någon friserar dödssiffrorna om den synkroniseringen fortsätter och utan lagg.
Citera
2020-08-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi har ju lärt oss i par månader nu att trumpen vill inte bry sig om folket i den största krisen i modern historia i USA och med COVID-19.

trumpen verkar bara ha en strategi med COVID-19, och det är att inte vita huset ska få COVID-19.
Det är så man upptäcker hyckleri som är dödligt för USA folk och dess medborgare trumpen så uppenbarligen vänt ryggen.

Deaths:177,445

En sak jag finner intressant, det är hur smittspridning med antalet nya smittade, och antal nya döda synkroniserar en nedgång samtidigt.
Så har Vita huset redan börja frisera döds siffrorna?
För med tanke på hur uppgång och lagg med döda var så övertydlig innan, så lång lagg att jaffy gjorde sig lustigt över detta.
Nu är detta bara en vecka, men blir det en trend så vet man att frisering av siffror skett, då ingen logik stödjer en synkronisering i att antalet döda och nya fall har en parallell utveckling, utan tyder på någon friserar dödssiffrorna om den synkroniseringen fortsätter och utan lagg.
Läs mitt inlägg så kan du se överdödligheten. Det trycks absolut ned dödssiffror.
Citera
2020-08-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Läs mitt inlägg så kan du se överdödligheten. Det trycks absolut ned dödssiffror.

Det är ju som vanligt att Trump utgår från att han kan ljuga för människor. För han lyckas ju uppenbarligen lura en hel del.

Men när det gäller hur många som dör så kan det vara en strategi som inte är vinnande för honom personligen. Varje stat har naturligtvis mer kolla på hur det ser ut där och detta finns i lokal media och det är något folk pratar om. När folk dör bekymrar sig folk extra. och risken för Trump är ju inte bara att folk ser att det redovisas fel utan att folk också i sin oro överdriver och uppfattar det som det är betydligt fler än vad det faktiskt är. För rykten uppstår ju när det talas om att dölja siffror. Och kraftig oro och en president som inte har visat i två sekunder att han bryr sig om att folk dör gör ju att tankarna börjar bli upprörda hos folk. Så det kanske slår mer hårt mot Trump om siffror döljs.
Citera
2020-08-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Vilket skitsnack. Den har varit massiv. Mycket värre än Sverige i många delstater. Exempelvis nu i Texas där man för ett par veckor sedan hade 60%, vilket Sverige aldrig haft.

Varför killgissar du om saker man lätt kan kontrollera? Du framstår knappast som särskilt påläst, men det där får dig att nästan verka lika okunnig och ljugandes som Trump.

Det sjuka är att många republikanska delstater har sin högsta överdödlighet nu och inte vid utbrottet i USA. Det är efter Trumps tal om att öppna upp som de har fått stor överdödlighet.

Lol. USA har ca 33% lägre överdödlighet än Europa. Jag använder mig inte att töntiga uttryck som "killgissa" men det verkar stämma in bättre på dig som bara drar ett svepanade påstående som "Mycket värre än Sverige i många delstater" medan jag förhåller mig till statistik och hur den ser ut för hela USA och i jämförelse med till exempel Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in