Citat:
Ursprungligen postat av
Deoxys
Någon som vet vad Mona Sahlin gör idag. Har hon något jobb? bor hon på gatan?
Inget jobb, nej. Inte vad vi vet i alla fall. Skattesmitaren, skattefuskaren, bedragaren, förskingraren och numera också landsförrädaren tillika dvs Mååna Sahlin är numera en utfattig
förtidspensionär med drygt 55000 kr i pension i månaden. Kronofgden mäter dock ut så mycket att Mona Sahlin har drygt 11000-12000 kronor/månad kvar att leva av, sk införsel av lön/pension., dvs löneutmätning, som pågår tills skulden på cirka 1,3 miljoner är reglerad.
Jag vet inte med det kan ta typ 20 år att betala av det, gissningsvis. Bla pga att räntan är så hög. Hon är 63 år gammal nu.
Förbehållsbeloppet hos KFM för enskild vuxen utan omyndiga barn ligger på cirka 5002 kr/månaden. Siffrorna är ifrån år 2019.
Väntar mig snart ett rejält hederligt vanligt "helsvenskt" assistansbedrägeri från Mona Sahlin att hon är handikappad och behöver assistans dygnet runt, typ...
Eller så rymmer hon utomlands och lever på undanstoppade pengar, typ...
Citat:
Ursprungligen postat av
Kvackelikvack
Inga kommentarer på andra saker, men har bestämt för mig att det kom fram i någon tidningsartikel, citerad tidigare i tråden, att det stora tappet/slöseriet (läs: trolig förskingring) i Anna Lindhs minnesfond uppstod när Jan "Jag kände minsann Olof Palme" Eliasson var boss för fonden. Mona Sahlin tog över och pengarullningen fortsatte, i den mån något läckt ut har Mona Sahlin fått skulden, men Eliasson är troligen mer skyldig. Som sagt, behövs böcker eller nåt för att etablera med säkerhet, men indicier - läs behållning i årsredovisningar - har läckt ut.
Säga vad man vill om våra (sosse-)politiker, men slösa kan de.
Ja du kan ha rätt, det påstås nämligen att Jan Eliasson är väldigt pengakåt av sig. Trots att hen har det mycket bra ställt.
Ja, det kan ju ha varit men det största enskilda året fonden tömdes på mycket pengar var troligen år 2013. Rätt så naturligt pga att det då var 10 år sedan Anna Lindh dog. Men varför denna stora summa ?
Så mycket jippon hade de ju inte då.
Visst en del tidningsartiklar, minnesrunor om Anna Lindh osv.
Men inget spektakulärt.
Eller hyrde de tex hela Grand Hotell en vecka eller två, eller vad ?
Jag tror så här att Mona Sahlin fick på näbbet för att det schabblats med pengar där. Och fick order om att avsluta fonden. Snabbt som ögat skulle den avslutas så att ingen började snoka. Snokandet började nog inom Sosseriet, och nu var goda råd dyra. Vart de sista pengarna gick, det vet i fan.
Misstänker starkt att Minnesfonden fungerade som en privat bank för Sosse-nomenklaturan. Fast det stod annat på uttagen. Som i regel skickats via en målvakt. Det är så förskingringar brukar gå till.
Labbé var nog tänkt att vara målvakt åt att Mona Sahlin trodde hon skulle slippa KFM.
I fondens stadgar stod att stipendier skulle delas ut, men de var ytterst blygsamma i förhållande till det kapital som "försvann" under de åren som stipendier delades ut.
Kan de ha hållit på med hemlighetsmakerier likt Ebbe Carlsson som skaffade speciell avlyssningsutrustning ?
Vi vet ju inte ett dugg om vad som pågick där.
I Minnesfondens styrelse satt ett år tex Rikard Wolff och Liza Marklund ( helknasigt verkar det som -

).
Och var det samma år som Mona Sahlin lånade 50 000 kr av Wolff ? Hon hade ju bevisligen då fått betalt för radhuset och satt inte på bar backe precis. Enligt uppgift ur FUP fanns drygt 3 miljoner på hennes konto.
Var dessa 50 000 kronor ett arvode som Rikard Wolff för att ha gjort något "arbete" åt fonden, och Mona Sahlin ville egentligen ha pengarna själv ?
Den enda anledningen jag kan komma på att hon ville ha 50 000 kronor på "sidan om" var för att dölja dem för tex sin make Bo Sahlin. Hon kan ju ha öppnat ett eget konto i en annan bank, medans hennes andra konton att också Bo Sahlin hade insyn i dessa. De var ju då officiellt sett gifta, vilket de fortfarande kanske är.
Möjligen att de nu inte kommer att ta ut skilsmässa. Därför att då ska det principiellt göras en sk bodelning. Och görs det en bodelning då får också allmänheten, dvs pressen se svart på vitt hur hennes ekonomi ser ut. Och om hur spelgalen Bo Sahlin egentligen är.
Om det finns "dolda tillgångar", vem som har blåst vem, mm.
Varför kallar hon sig själv för "Martyr", var det ett egenpåtvingat "martyrskap" att åka på och titta på blodiga slagsmål bara så där ?
Eller var hon "Martyr" för att någon på BDSM-klubben smiskade upp henne...
Blev hon tvingad till det ?
Eller "Martyr" för att hon var utsedd till att vara Sossarnas mesta och främsta offerkoftebärare ?
Jag fattar minsann ingenting.
Det finns någon slags otroligt knasig klantighet bakom.
Med hennes ekonomi så hade Mona Sahlin ju inte behövt anstränga sig särskilt mycket.
Svårt att hålla sig seriös, det är fan i mig en sanslöst rolig historia

Grannarna tjöt visst av skratt när de läst om vilka stollerier som pågått.
Och frågan är om det inte faktiskt var värt alla dessa miljoner för att se någon göra bort sig så in i helvete ?
Jag menar vad fan kunde gå fel, när Sossarna slängde in självaste Spader Dam, dvs Mona Sahlin i smeten.
Haha, _ precis allting gick visst fel, typ !!!
Ännu roligare blir det ju när någon i den där soppan tar bladet ifrån munnen och avslöjar fler delikata detaljer, typ...
På sätt och vis är det ta mig fan underligt vem som har blåst vem i den här härvan ?
Om det inte var nog rörigt innan så varför försöka köpa något de inte hade råd till ?
Och vad var meningen med det upplägget ?
Hur fan hade de tänkt att bo i drömkåken när bara avgiften var grymt hög ?
Fartblindhet är nog bara en av orsakerna.
Haha, något har gått riktigt jävla snett här, den saken är då säker.
Den här historien har nog så många bottnar, svartbruna avgrundsdjupa dybottnar som Värdegrunden nu står och vacklar på.
Mållgan och Röfvén har redan nu provat ut flytvästar, fall i fall de skulle behövas, typ...