2020-08-15, 11:47
Bannlyst
Försöker hitta en melodi från Australien .... En soft låt ingen sång ... ofta som intro på eller mellan musik på australien serier som Aussie Gold Hunter osv ... När man hör den vet man ... Nån som kan tänka sig veta vad jag menar i min difusa fråga (=
Citera
2020-08-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffas
Helt fel.

Tänk ljudet från en pipleksak.

Du tänker nog på "Ducktoy - Hampenberg" ?

Du har säkert redan fått svar eller hört den igen men här har du låten
Citera
2020-08-16, 21:09
Medlem
Har en udda efterfrågan som jag inte tror någon har svar på, men jag har försökt ta reda på. I mitten/slutet av 80-talet brukade jag som liten åka med familjen längs med Sveriges kust till Finland. På väg dit brukade vi övernatta i det som existerade och var Skulebergets camping. Då fanns en liten scen näravid campingen och en ung kvinna skulle uppträda inför campingen och andra tillkomna. Precis när hon skulle börja halkade hon på scenen och gick ned i ofrivillig spagat varvid hon skadade sig. Jag har letat efter gamla tidningsartiklar och dylikt för att ta reda på vem artisten var. En av de där, vem var det-fråga, och jag kan inte riktigt släppa den. Om någon vet något om vilken artist det kan ha varit. Jag antar att det var någon lokal sångare.
Citera
2020-08-18, 20:50
Medlem
Söker en svensk raplåt där dom rappar bla "digital monokel på grund av yrkes skada eldakastande tentaklar som skjuter lava.... jag har aids och jag ska förinta er livsform"... det är det enda jag minns från texten
Citera
2020-08-19, 16:54
Medlem
En klassisk låt, alltså gammal dags klassisk musik. Kvinnokör, låter som änglar typ. Används ofta i film där det ska förmedlas "härliga tider". Tacksam för svar.
Citera
2020-08-19, 22:43
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrpenis
En klassisk låt, alltså gammal dags klassisk musik. Kvinnokör, låter som änglar typ. Används ofta i film där det ska förmedlas "härliga tider". Tacksam för svar.
Kan det möjligen vara "Viens, Mallika" av Léo Delibes som du söker?
www.youtube.com/watch?v=GayWXJsmAvg
Citera
2020-08-20, 08:41
Medlem
Riksdalerns avatar
Har försökt få reda på vilken låt den här ringsignalen är i många år nu, någon som vet?

https://vocaroo.com/cfmznLP3OV2
Citera
2020-08-20, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Kan det möjligen vara "Viens, Mallika" av Léo Delibes som du söker?
www.youtube.com/watch?v=GayWXJsmAvg

JAAAAAAAAAAAA! Tack som fan! Om du ser mig på stan, bjuder jag på öl!
Citera
2020-08-20, 23:08
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
En kvinna sjunger. Låter som 70-80-tal. Kan vara ny... Det låter som funk eller åt det hållet. Ett skönt beat och en kvinna sjunger. Refrängen går typ: xxxx carry carry... Hon upprepar något ord före carry och sjunger carry många gånger...
https://youtu.be/M0quXl_od3g?t=36 ?
Citera
2020-08-22, 07:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
https://youtu.be/M0quXl_od3g?t=36 ?

Låten jag menar är nog inte mainstream. Det är inte den. Men tack ändå.
Citera
2020-08-27, 10:45
Medlem
Peripheryys avatar
Jag har fått en låt, med vad jag är rätt säker är en svensk rapmusik, på hjärnan.
Jag har hört den i år på p3 vid några tillfällen för ett tag sedan.

Grejen är att den står ut med lite afrikansk kör som sjunger då och då i låten. Om artisten som sjunger är man eller kvinna kommer jag inte ihåg. Har för mig att det är en kvinna och även att kören som sjunger på ett afrikanskt språk också är kvinnoröster.

Snälla hjälp mig.
Citera
2020-08-28, 12:27
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=cgnmXHRlJw4&list=LLRNREaC-lt4ZayJ6zip370A&index=42&t=0s
Någon som vet vad låten heter eller kan identifiera något/några instrument som används i låten?
Det är framförallt musiken vid 0:00-0:36 och 2:35-3:57 som jag är ute efter.
Shazam och Soundhound verkar inte vara till någon nytta i det här fallet, såvida inte det går att filtrera bort kommentatorernas pratande.
Jag misstänker att det är produktionsmusik från Audiojungle eller nån liknande sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in