Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Den passiva mannen sticker sällan men i takt med att kvinnan slutar bry sig om utseendet kommer han att minska sitt engagemang för relationen.
Nej, jag tycker inte att kvinnan ska sminka upp sig dagligen. Att hålla vikten och att klä sig skapligt snyggt är tillräckligt. Och snyggt kan vara jeans och ett linne. Det behöver inte vara något avancerat eller något som tar tid.
Och som sagt. Alla människor är till viss del ytliga. Det som är naivt är att inbilla sig att mannen om han har kärlek kommer att ha samma beteende om kvinnan ser ut som en underklädesmodel som om hon lider av fetma. Det handlar inte om kärlek utan mänskliga beteenden.
Diskussionen handlade inte om extremt feta människor utan det handlade om att någon användare i tråden ojade sig om att kvinnor inte sminkade sig och att de inte rörde sig tillräckligt elegant, och då var det att vara likställd med en man.
Jag skrev själv tidigare att jag inte pratar om en kvinna, eller man, som gått ner sig helt och är direkt ofräsch.
Återigen är det dock så att man inte kan ändra andra, utan är man missnöjd med saker och ting får man ändra sig själv eller sin situation. Att tro att andra ska ändra sig för att behaga en annan grupp i samhället är vad som är naivt.
Det är därför hela detta forumet är fullständigt meningslöst, eftersom det består av 99% antifeminister som bara gnäller om hur alla andra bör ändra sig. Det kommer inte ske. Man får göra något själv.