2020-08-20, 19:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Befrielse från att bli bedömd utifrån sitt utseende. Befrielse från att bli bemött med sliskiga leenden och hjälpsamma händer bara för att man har piffat upp sig. Befrielse från att bli värderad när man går in genom en dörr där män befinner sig. Befrielse från att ställa sig vid spegeln på morgonen och känna att man "behöver sminka sig", eller bör göra, för så är ju folk vana vid att se en. Befrielse från obekväma snäva kläder.
Befrielsen när man gått utan BH en period för att man var tvungen och till en början gjorde allt för att dölja styva bröstvårtor, och det plötsligt går upp för en att "jag skiter i ifall folk stirrar på mina bröstvårtor i de fall de skulle synas igenom. Jag helt enkelt skiter i det och fortsätter gå utan BH för att det är så enormt bekvämt och avslappnat ."

Befrielsen från att bry sig om vad andra tycker. Befrielsen man får när man bara är en människa, inte den sexuella varelsen "kvinna ".

Du vill leva i en värld utan män helt enkelt. Vad sägs om att samla ihop ett gäng likasinnade kvinnor och flytta till en öde ö någonstans?
Citera
2020-08-20, 20:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Attackera inte oss bara för att ditt bäst före datum gått ut. Helt säker på att du lutat dig mot din skönhet / sexuella dragningskraft en gång i tiden.

Handlar inte om det. Det är ju just det som den sexuella dragningskraften orsakar, att man känner sig trängd ibland.
Och vilken jävla skräll att du skulle komma med nonsens argument som avundsjuka och bäst före. Varför måste du alltid sjunka ner i 8- årsgropen så fort samtalet flyter på någorlunda här?
Du sabbar bara med ditt fjanteri.
Citera
2020-08-20, 20:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du vill leva i en värld utan män helt enkelt. Vad sägs om att samla ihop ett gäng likasinnade kvinnor och flytta till en öde ö någonstans?

Nej jag har inga problem med att män vistas runt mig. Var har du fått den idén ifrån?
Tvärtom så har jag rätt mycket kul ihop med män faktiskt.
Citera
2020-08-20, 20:07
Medlem
Citat:
Jaja det är mycket möjligt och jag säger bara att jag inte anser att en relation där mannen enbart tycker det är viktigt att visa omtanke och göra ansträngningar om utseendet är tillräckligt tillfixat.
Vad är det egentligen du säger, att du förväntar dig att en kvinna ska vara sminkad och uppklädd dagligen? Jag tycker ärligt talat att ditt resonemang är rätt märkligt och det säger ju mycket om hur du ser på relationer. Vi delar inte samma syn.

Vad är det för naivitet jag uppvisar? Kan du peka ut det?
Jag har mig veterligen bara skrivit att om det är såna ytliga villkor som erbjuds för relationer så är jag hellre utan. En man som du beskriver bör för övrigt vara benägen att dra vilken sekund som helst när han hittar något snyggare. Lojalitet sa du?

Den passiva mannen sticker sällan men i takt med att kvinnan slutar bry sig om utseendet kommer han att minska sitt engagemang för relationen.

Nej, jag tycker inte att kvinnan ska sminka upp sig dagligen. Att hålla vikten och att klä sig skapligt snyggt är tillräckligt. Och snyggt kan vara jeans och ett linne. Det behöver inte vara något avancerat eller något som tar tid.

Och som sagt. Alla människor är till viss del ytliga. Det som är naivt är att inbilla sig att mannen om han har kärlek kommer att ha samma beteende om kvinnan ser ut som en underklädesmodel som om hon lider av fetma. Det handlar inte om kärlek utan mänskliga beteenden.
Senast redigerad av Mafia 2020-08-20 kl. 20:10.
Citera
2020-08-20, 20:16
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FahneHoch
varför hela tiden lösa problrm som någon psyksjuk skapar, alltid ta tre steg bakåt istället för att ta tre steg framåt i ett förhålland eoch hela tiden tvingas betala för någon som beter sig som en prostituerad retard. vet man att ingen normal kvinna vill ha en så importerar man ett fd japanskt luder som ingen ville ha i det äckliga skitlandet, det radioaktiva äckliga och vidriga japan.

normala slutar efter ett tag bry sig och tar hellre ansvar för sitt eget liv än att hela tiden städa efter parasiter. vill man leva ett liv med en massa kriminalitet. lögner, stälder och annat som retards sysslar me så kan man ordna det själv. man behöver ingen extra vikt som manska bära på bara för ngen ville ha dig sm kvinna i första taget och har blivit över. så jvla desperat efter prostituerade och kriminella är normala inte. det är därför man skiter i dem och fokuserar på sig själv.

Helt osammanhängande och oförståelig text, vad är det du försöker få sagt?

Ska du skriva i den här tråden måste du klara av att höja standarden och sluta upp med drogerna. Det här funkar inte, det är under all kritik. Tillbaka till lågstadiet!

Vänligen

Edit: efter att ha läst igenom din text några gånger nu så förstår jag ungefär vad du menar. Ja, det är tragiskt.
Senast redigerad av Liebesraum 2020-08-20 kl. 20:23.
Citera
2020-08-20, 20:17
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ja, till skillnad från män som i alla tider åtnjutit stimulerande, varierande och utvecklande arbetsuppgifter i gruvan eller på stålverket. Och dö eller bli lemlästad i krig låter inte heller så dumt. Förstår att kvinnor var avundsjuka.

0 ersättning som hemmafru? Hört talas om mat och tak över huvudet? Det var ingen dålig ersättning back in the day. Och hemmafrujobbet lär ju för övrigt ha varit betydligt mer varierande än 99% av alla jobb män haft historiskt.

Bra skrivet. Sanning!
Citera
2020-08-20, 20:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej jag har inga problem med att män vistas runt mig. Var har du fått den idén ifrån?
Tvärtom så har jag rätt mycket kul ihop med män faktiskt.

Jag har fått det från det inlägg jag citerade där du beskrev hur jobbigt det är att vara bland män.
Citera
2020-08-20, 21:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Den passiva mannen sticker sällan men i takt med att kvinnan slutar bry sig om utseendet kommer han att minska sitt engagemang för relationen.

Nej, jag tycker inte att kvinnan ska sminka upp sig dagligen. Att hålla vikten och att klä sig skapligt snyggt är tillräckligt. Och snyggt kan vara jeans och ett linne. Det behöver inte vara något avancerat eller något som tar tid.

Och som sagt. Alla människor är till viss del ytliga. Det som är naivt är att inbilla sig att mannen om han har kärlek kommer att ha samma beteende om kvinnan ser ut som en underklädesmodel som om hon lider av fetma. Det handlar inte om kärlek utan mänskliga beteenden.

Diskussionen handlade inte om extremt feta människor utan det handlade om att någon användare i tråden ojade sig om att kvinnor inte sminkade sig och att de inte rörde sig tillräckligt elegant, och då var det att vara likställd med en man.

Jag skrev själv tidigare att jag inte pratar om en kvinna, eller man, som gått ner sig helt och är direkt ofräsch.
Återigen är det dock så att man inte kan ändra andra, utan är man missnöjd med saker och ting får man ändra sig själv eller sin situation. Att tro att andra ska ändra sig för att behaga en annan grupp i samhället är vad som är naivt.
Det är därför hela detta forumet är fullständigt meningslöst, eftersom det består av 99% antifeminister som bara gnäller om hur alla andra bör ändra sig. Det kommer inte ske. Man får göra något själv.
Citera
2020-08-20, 21:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har fått det från det inlägg jag citerade där du beskrev hur jobbigt det är att vara bland män.

Jag skrev ju precis att det är en befrielse att man nuförtiden inte behöver känna att det finns dessa krav. Vill jag vara utan smink och gå som en fet ko så gör jag det. Vill jag vara en pinuppa som struttar fram med ett leende så är jag det.
Vill man dämpa den sexuella uppmärksamheten från män så kan man välja den feta kosse-stilen, så kan det plötsligt bli lite mer givande att umgås med män.
Ni kan nämligen, en del av er iallafall, under rätt förutsättningar.

Nä, skämt å sido, men man kan göra olika mycket för att väcka sexuell lust hos män och det är rätt intressant att studera skillnaden.
Citera
2020-08-20, 21:56
Medlem
Citat:
Diskussionen handlade inte om extremt feta människor utan det handlade om att någon användare i tråden ojade sig om att kvinnor inte sminkade sig och att de inte rörde sig tillräckligt elegant, och då var det att vara likställd med en man.

Jag skrev själv tidigare att jag inte pratar om en kvinna, eller man, som gått ner sig helt och är direkt ofräsch.
Återigen är det dock så att man inte kan ändra andra, utan är man missnöjd med saker och ting får man ändra sig själv eller sin situation. Att tro att andra ska ändra sig för att behaga en annan grupp i samhället är vad som är naivt.
Det är därför hela detta forumet är fullständigt meningslöst, eftersom det består av 99% antifeminister som bara gnäller om hur alla andra bör ändra sig. Det kommer inte ske. Man får göra något själv.

Fast i det här fallet är det ju kvinnan som gnäller om att mannen ska ändra sig.

Känner förövrigt inte alls igen din beskrivning av flashback-skrivaren som anser att alla andra ska ändra sig.
Citera
2020-08-20, 21:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Fast i det här fallet är det ju kvinnan som gnäller om att mannen ska ändra sig.

Känner förövrigt inte alls igen din beskrivning av flashback-skrivaren som anser att alla andra ska ändra sig.

Nähä det var märkligt, ännu en sak vi har helt olika uppfattning om. Och ändå har jag förstått det som att du är av den vettigare skaran. Jaja..den som lever får se.
Citera
2020-08-20, 21:59
Medlem
Bra, kvinnor vill inte heller ha med män att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in