2020-08-20, 20:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Då kan du ju fortfarande fulstreama

Tänkte mest när jag skrev trådstarten att tanka går ju inte så lätt i ett hotellrum. Och att jag säkert skulle få förslag på filer att tanka ner.

Nu får de se till att göra filmen lagligt streambar. Skulle gärna köpa den.
Citera
2020-08-20, 20:44
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Väldigt bra kvalitet ser det ut att vara.

Just färgerna under vattnet - det där blåsvarta - är en av sakerna jag gillar med filmen. Magiskt ljus.

Det är det ofta på den sidan!
Citera
2020-08-20, 20:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det är det ofta på den sidan!

Har du sett Avgrunden? Jag ÄLSKADE den när den kom ut, förutom:

Men jag gillade:
Citera
2020-08-20, 20:59
Bannlyst
Uj, den gamla godingen, blev också sugen på att se om den nu. Minns den som en hyfsad rulle med läckra effekter för att vara så gammal. Men "Mr Visual Effects" Dennis Muren var väl delaktig som vanligt på den tiden, han jobbade även med Cameron i Terminator 2.
Senast redigerad av Spenatkungen 2020-08-20 kl. 21:14.
Citera
2020-08-20, 21:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Uj, den gamla godingen, blev också sugen på att se om den nu. Minns den som en hyfsad med läckra effekter för att vara så gammal. Men "Mr Visual Effects" Dennis Muren var väl delaktig som vanligt på den tiden, han jobbade även med Cameron i Terminator 2.

Ja, jag tycker den håller även fast den är 31 år gammal. Med tanke på vad de hade att utgå ifrån med den tidens teknik, så tycker jag de lyckats göra så att filmen går att se även idag med behållning. Lite som Alien 1 och 2 plus de 3 äldsta Star Wars-filmerna.

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte är så insatt i filmhistoria. Men Dennis Muren verkar ju definitivt kunna göra storverk med den tidens begränsningar.

En fråga som jag gör som en spoiler. Glöm inte svara i spolier:

För övrigt en av de mest romantiska filmer jag sett. Ja, jag vet den är lite av en killfilm Men kärleken. Vad man gör för kärleken. Ojojoj. Otroligt gripande. ❤️
Citera
2020-08-20, 21:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Jag har aldrig sett den

Gillar du svi-fi/fantasy, undervattensbilder, filmer om att plötsligt bli avskurna från övriga världen när samtidigt allt går åt helvete under vattnet, spänning, teknik, undervattensfarkoster, ubåtar, vad kärleken kan få en att göra - då finns det hopp om att du kan gilla den här också. Är en klassiker från den tiden och väl värd att se. Fick flera Oscar.

Mycket bra skådespelare. Hårdkokta Ed Harris levererar som vanligt och Mary Elizabeth Mastrantonio är så tuff.

http://coolercinema.blogspot.com/200...trantonio.html
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-08-20 kl. 22:13.
Citera
2020-08-20, 21:32
Medlem
Snapcounts avatar
Vad tiden går..

Trodde ts tänkte på "Djupet" ifrån -77 med Nick Nolte..
Citera
2020-08-20, 21:35
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Blev plötsligt våldsamt sugen på att se Avgrunden (1989) ikväll. Filmen är ju definitivt en klassiker, så jag trodde den skulle vara lätt att hitta.

Men så är inte fallet. Har nämligen inte funnit något ställe där jag kan hyra eller streama filmen legalt. Eller är det bara jag som är dålig på att söka?

Jag är inte intresserad av att tanka ner den.

yts(dot)mx/movies/the-abyss-1989
Citera
2020-08-20, 21:38
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Har du sett Avgrunden? Jag ÄLSKADE den när den kom ut, förutom:

Men jag gillade:

Ja jag har den på DVD
Michael Beihn ja, han var riktigt grym på 80 & tidigt 90-tal, sen gick det väl utför tyvärr. Även om han fortfarande är en helt okej skådis

Mycket bra stämning, ljus och färger i filmen ja.
Ja, gillar "Cut of from the world" Filmer rent generellt!

Kan även rekommendera

Leviathan
https://www.imdb.com/title/tt0097737/

Deep Star Six
https://www.imdb.com/title/tt0097179/

För liknande undervatten sci-fi
Senast redigerad av BirosKorlaff 2020-08-20 kl. 21:42.
Citera
2020-08-20, 21:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vad tiden går..

Trodde ts tänkte på "Djupet" ifrån -77 med Nick Nolte..

Njaaa, Djupet är inte en film jag vill se 2 gånger eller ens 1 gång Har du sett Avgrunden?

För den som undrar så utspelar sig Avgrunden i nutid. Eller nutid år 1989 då den hade premiär. Dvs det är inte en futuristisk film.
Citera
2020-08-20, 21:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Njaaa, Djupet är inte en film jag vill se 2 gånger eller ens 1 gång Har du sett Avgrunden?

För den som undrar så utspelar sig Avgrunden i nutid. Eller nutid år 1989 då den hade premiär. Dvs det är inte en futuristisk film.

Absolut, sett bägge ! (gillade bägge)

Visst, det är skillnader på filmerna i tema men ger nog djupet en tumme upp !

Ge den ett försök om du har en stund till övers : https://www.youtube.com/watch?v=NEB9aqFbEYE
Citera
2020-08-20, 21:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja jag har den på DVD
Michael Beihn ja, han var riktigt grym på 80 & tidigt 90-tal, sen gick det väl utför tyvärr. Även om han fortfarande är en helt okej skådis

Mycket bra stämning, ljus och färger i filmen ja.
Ja, gillar "Cut of from the world" Filmer rent generellt!

Lyckost!

Ja, i Alien 2 var Michael Beihn en hjälte som män beundrade och kvinnor föll för.
Så jag trodde verkligen han skulle få huvudroller inom action. 2 tunga filmer under bältet talade för det. Men så blev inte fallet.

Ed Harris är också en skådespelare jag gillar. En all American guy som är som klippt och skuren för roller där han är ledare, stark, modig. Man tycker om honom. Tror på honom.

Mary Elizabeth Mastrantonio. Mycket bra på att spela starka, tuffa kvinnor utan att vara manhaftig. T ex i den här filmen och i Robin Hood. Dessutom så otroligt vacker på ett väldigt naturligt sätt.

Filmen fick en Oscar för foto. Lätt att förstå när man ser den.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-08-20 kl. 22:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in