2020-08-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infocat
Du är en skånsk hatare med en utländsk Påbrå. Få fram fupen då ditt jävla as, sprid inte osanning. I denna tråden sitter fullt kriminella besläktade håriga åsnor och golar.

Ska man vara givande med info så skall man inte ljuga. Men jovisst är det skönt att ni kriminella åker in en efter en, det är inte lika skönt när ni kör dubbel moral. Låt nu herr konstapel sköta sitt jobb!

Skåningar är för fan golare 😂! Jag kommer att utveckla min åsikt längre fram i tråden.
Tänk logiskt. OM tjejen var trasig stackare hur hamnade hon bland dessa herrar?
Arbetar de utpekade våldtäktsmännen inom Skånes stadsmission,kanske?Och har en filial där i Turning torso?
Hittade de denna trasiga tjej på gatan och bjöd in henne till en stunds samkväm med
för godhjärtade insatser, middag kvällsmat och nya fina kläder
skulle inte tro det, dessa fem sex män har en ensam tjej där på plats och man behöver inte vara
konspiratoriskt lagd för att dra en enkel slutsats.
Antagligen var hon inte heller någons flickvän-fru, kokerska,städerska och inte heller släkting, syster till någon av dessa män.
Att skriva att tjejen var utslagen, fnask visar bara på att hon befann sig i rejält underläge.
Hennes ord vägd lätt.
De backade så klart upp varandra med "sin sanning"och framstod som riktiga gentlemän.
Sanningen är nog smutsigare.
Citera
2020-08-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Dock heter han Johansson- Petrovski i efternamn, inte petrovic
Du har rätt- jag helt skrev fel.
Citera
2020-08-20, 15:46
Medlem
Läste någonstans att kontraktet på de som kidnappade Danis bror gavs till Stefan Silvas bror Louis från Rissne. Som sedan anlitade lokala torpeder för en bråkdel av pengarna. Kan det vara en orsak till konflikter i Sthlm? Mekky är väl tight med DP. Någon som vet hur situationen ser ut i gbg? Är de tongivande i olika grupperingarna där tighta med folk från olika sidor av konflikten i Malmö?
Citera
2020-08-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Enligt Tingsrätten i Malmö har Dani aldrig (i alla fall inte efter ett visst årtal, om det är 2009 eller nåt sånt) fällts för brott av dem, och jag uppfattar det som att han inte ens varit med i ett mål hos dem som gått till åtal. Alltså finns ingen FUP i detta, eller något annat, mål gällande honom.

Ja som kunde misstänkas när det bara fanns häktningsframställan. Åtal måste som du säger väckas för att det ska finnas en chans för ett FU-protokoll. Ibland går folk händelserna i förväg minst sagt.
Citera
2020-08-20, 19:32
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frito
Läste någonstans att kontraktet på de som kidnappade Danis bror gavs till Stefan Silvas bror Louis från Rissne. Som sedan anlitade lokala torpeder för en bråkdel av pengarna. Kan det vara en orsak till konflikter i Sthlm? Mekky är väl tight med DP. Någon som vet hur situationen ser ut i gbg? Är de tongivande i olika grupperingarna där tighta med folk från olika sidor av konflikten i Malmö?

Har också för mig att jag läst det nånstans, undrar också om någon vet mer om det?
Citera
2020-08-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Ganska säker på att de inte hade några tullkontakter. På Öresundsbron finns det tre genomfarter varav max två brukar vara bevakade av tullen.
En bil körde 1 km framför och kollade var tullen stod, ringde sedan till bil nr 2 med varorna och sa vart denne skulle köra. Inte så sofistikerat men det fungerade.
Så rent krasst kan man säga att Dani och co blivit så stor pga bron och EU (dålig koll när de slutade kolla, var det 2002?). Innan var man beroende av färjorna, andra rutter.
Citera
2020-08-20, 20:08
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Så rent krasst kan man säga att Dani och co blivit så stor pga bron och EU (dålig koll när de slutade kolla, var det 2002?). Innan var man beroende av färjorna, andra rutter.

Det är en del av förklaringen till att de flesta kriminella som har droger som inkomstkälla har blivit rika, speciellt de som bor i eller kring Malmö.
En annan förklaring är att han hållit relativt låg profil, varit ekonomisk/snål och en hel del tur på det med.
Citera
2020-08-20, 20:12
Medlem
Citat:
Det är en del av förklaringen till att de flesta kriminella som har droger som inkomstkälla har blivit rika, speciellt de som bor i eller kring Malmö.
En annan förklaring är att han hållit relativt låg profil, varit ekonomisk/snål och en hel del tur på det med.
Synd att man inte kom på det innan. Skulle själv inte kunna syssla med droger men nåt annat skulle man ju smuggla, svårt komma på vad bara. Inte intresserad av människor smuggel heller. Undras hur eu-politikerna kalkylerade med detta. De måste ju fattat att smuggling kommer att öka enormt.
Citera
2020-08-20, 20:41
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:

det var lätt på färjorna också samt det var många som smuggla med egen båt innan bron.
Citera
2020-08-20, 20:48
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Synd att man inte kom på det innan. Skulle själv inte kunna syssla med droger men nåt annat skulle man ju smuggla, svårt komma på vad bara. Inte intresserad av människor smuggel heller. Undras hur eu-politikerna kalkylerade med detta. De måste ju fattat att smuggling kommer att öka enormt.

Det fanns säkerligen med i beräkningen när bron byggdes men som vanligt misslyckades man och gav bland annat inte tullen nog med resurser. Man var alldeles för upptagen med att vara lyrisk över att man får en bro till kontinenten som det länge tjatades om och fokuserade alldeles för mycket på fördelarna och alldeles för lite på problemen som det medförde.

Öresundsbron borde vara den första platsen där man installerar igenkänningskameror och AI-kameror. Hade förhoppningsvis bespara Sverige från en bråkdel av kriminaliteten och människor som är utvisade men återvänder.

Kan meddela att det är extremt lätt att smuggla kontraband över bron. Man ska ha hyfsad otur att bli stannad och ännu mer otur om de väljer att söka igenom bilen.
Körde bud när jag var 19-20 år gammal och hade en hel del körningar i Danmark. Körde en vit Mercedes vito med endast en liten logga på sidan som var ca 15x40 cm stor.
Hade varit och hämtat en massa blod på sjukhuset i Næstved om jag minns rätt och skulle lämna av det på Sahlgrenska. Tullen stoppade mig och frågade vad jag hade i lastutrymmet. Svarade att jag hade blod varpå tulltjänstemannen bara säger ”okej, tack” och låter mig köra vidare. Efter alla turer över till Danmark, både med lagliga varor och olagliga är min uppfattning att det är extremt lätt så länge du har en hel och ren bil och uppför dig normalt. Underlättar så klart att vara svensk jämfört med en somalier i en skruttig gammal bil.
Citera
2020-08-20, 20:56
Medlem
Citat:
Det fanns säkerligen med i beräkningen när bron byggdes men som vanligt misslyckades man och gav bland annat inte tullen nog med resurser. Man var alldeles för upptagen med att vara lyrisk över att man får en bro till kontinenten som det länge tjatades om och fokuserade alldeles för mycket på fördelarna och alldeles för lite på problemen som det medförde.

Öresundsbron borde vara den första platsen där man installerar igenkänningskameror och AI-kameror. Hade förhoppningsvis bespara Sverige från en bråkdel av kriminaliteten och människor som är utvisade men återvänder.

Kan meddela att det är extremt lätt att smuggla kontraband över bron. Man ska ha hyfsad otur att bli stannad och ännu mer otur om de väljer att söka igenom bilen.
Körde bud när jag var 19-20 år gammal och hade en hel del körningar i Danmark. Körde en vit Mercedes vito med endast en liten logga på sidan som var ca 15x40 cm stor.
Hade varit och hämtat en massa blod på sjukhuset i Næstved om jag minns rätt och skulle lämna av det på Sahlgrenska. Tullen stoppade mig och frågade vad jag hade i lastutrymmet. Svarade att jag hade blod varpå tulltjänstemannen bara säger ”okej, tack” och låter mig köra vidare. Efter alla turer över till Danmark, både med lagliga varor och olagliga är min uppfattning att det är extremt lätt så länge du har en hel och ren bil och uppför dig normalt. Underlättar så klart att vara svensk jämfört med en somalier i en skruttig gammal bil.

Mycket intressant. Så du körde till sjukhusen? Jag har själv pendlat en period fast med tåg. Men trodde alltid de hade koll på bilar betydligt mer än vad som varit..”Reg foto”eller vad det kallas är säkert på gång i Sverige. Danmark har väl det?
Ps. Detta har ju påverkat enormt särskilt i hela Sverige med både våld och inbrottsligor, droger mm. Jäklar vad naiva de var . Även när öst fick fri passage. Tror det var 2002 för det klubbades i Köpenhamn o jag jobbade då
Senast redigerad av popll 2020-08-20 kl. 21:04.
Citera
2020-08-20, 21:09
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Mycket intressant. Så du körde till sjukhusen? Jag har själv pendlat en period fast med tåg. Men trodde alltid de hade koll på bilar betydligt mer än vad som varit..”Reg foto”eller vad det kallas är säkert på gång i Sverige. Danmark har väl det?
Ps. Vad var det som var lätt att smuggla? Förstod ej..

Körde bland annat till sjukhus men främst från företag till företag.
Tror att de har reg-kameror på bron och har haft det länge, minst tio år men är osäker. Har ju hänt en del med tekniken sedan dess och ännu mer sedan bron byggdes. Att investera i uppgraderat utrustning på bron med teknik, personal, hundar osv hade gynnat hela landet.

Allt möjligt är lätt att smuggla på bron, allt som får plats i en bil. Har de väl bestämt sig för att du har något så är det kört, då plockar de isär bilen tills de hittar det skulle jag tro men sannolikheten att bli stannad av tullen är väldigt liten, ännu mindre att de tar dig åt sidan. Kan inte svara på hur stor del av dygnet som bron är bemannad men det är ofta som det inte är någon personal alls i tullbåsen.

Har själv smugglat över ca hundra kilo cannabis i olika omgångar utan att åka fast eller någonsin bli stannad när jag haft något olagligt med mig.
Cannabis är ganska otympligt att smuggla pga lukten och hur mycket plats det tar. T.ex är 10-15 kilo cannabis ca en svart sopsäck. Varierar så klart pga olika faktorer men på ett ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in