Jag har provat Synsam, Glasögonmagasinet och Specsavers.
Synsam lämnade jag för att jag fick tre OK glasögon för samma pris som ett par hos Synsam.
Fick problem med fel delning mellan synfälten på progressiva. Fixades utan kostnad. Ingår en försäkring ett år då man får betala 50% av kostnaden, vilket jag nyttjat när skalmar gått av, etc. Om en skruv lossnar och försvinner fixar dom det direkt. Bra service helt enkelt.
Gick till SpecSavers för att min sambo tyckte utbudet av bågar var för dåligt på Glasögonmagasinet.
Ungefär samma pris som på Glasögonmagasinet. Har dock inte haft några problem, så jag vet inte hur efterservicen är, dock tycker jag dom var engagerade när jag gjorde synundersökning och provade glasögon. Har inte haft några problem, mer än att min syn förändrats

. så det är dags igen..
När det gäller lågpriskedjorna tror jag att service och bemötande kan variera en del mellan varje butik. De är nog franchise de flesta.
Men, man får service utifrån vad man betalar för, vilket får vägas mot att Synsam är, eller har varit, mycket ggr dyrare. Hur dessa "prenumerationer" fungerar och kostar har jag inte satt mig in i.