2020-06-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Men ingen mening att stressa in, som sagt så uttnytjar jag att många ägar inte har tålamod. Hade jag inte ägt hade jag nog skalat in långsamt om den sjunkit mid 65, sen följt hur spelen går håller tillväxten i Juni/Juli? Maj verka on track men man ska ju veta att om tillväxten avtar så straffas det hårt så gäller hålla koll hur de går

Värt att upprepa, läget se bättre ut änn på länge och iom lite oro så kan man nu handla den i rangen som jag nämde sist då den låg över 70.

Kommit en del goda nyheter sedan dess också, tex HK över 2 miljoner DL och Wordington 10 Miljoner, dessutom hintar sensortower data för maj på en fortsatt 30% månad-månad ökning av intäkter. De ser ut som om vi kan gå mot ett 100% QoQ igen, isåfall 3 i raken.

Själv har jag strukturera om min portfölj och har nu i stort bara gaming bolag
Q2 i mitten av Augusti så finns fortfarande gott om tid, som sagt inte stressa in ...
Citera
2020-06-15, 08:46
Medlem
Tycker spelen ser välgjorda ut. Snabb respons av devsen på negativa reviews också, de verkar vara måna om att göra bra spel. Får good feels av detta.
Citera
2020-06-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Tycker spelen ser välgjorda ut. Snabb respons av devsen på negativa reviews också, de verkar vara måna om att göra bra spel. Får good feels av detta.
Ja vist är det så, ett litet team på under 30 pers också så välditg imponerad vad de lyckas åstakomma, jag tycker de ser bar ut för deras nästa spel, de har 2 egna IP och 1 IP med coronastreet som kommer nu i höst, det bli nästa del i tillväxten, tror wordington når peak inom 6-12 månader, HK inom 1-2 år och så är de bra med liten nya IP som kan växa under tiden
Citera
2020-06-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Ja vist är det så, ett litet team på under 30 pers också så välditg imponerad vad de lyckas åstakomma, jag tycker de ser bar ut för deras nästa spel, de har 2 egna IP och 1 IP med coronastreet som kommer nu i höst, det bli nästa del i tillväxten, tror wordington når peak inom 6-12 månader, HK inom 1-2 år och så är de bra med liten nya IP som kan växa under tiden
Citera
2020-06-26, 13:35
Medlem
Citat:
Värt att upprepa, läget se bättre ut änn på länge och iom lite oro så kan man nu handla den i rangen som jag nämde sist då den låg över 70.

Kommit en del goda nyheter sedan dess också, tex HK över 2 miljoner DL och Wordington 10 Miljoner, dessutom hintar sensortower data för maj på en fortsatt 30% månad-månad ökning av intäkter. De ser ut som om vi kan gå mot ett 100% QoQ igen, isåfall 3 i raken.

Själv har jag strukturera om min portfölj och har nu i stort bara gaming bolag
Q2 i mitten av Augusti så finns fortfarande gott om tid, som sagt inte stressa in ...
Ja känns som folk bara ta plats igen efter dippen på ett par veckor, kommer lite intrssant från sektron nu närmsta tiden, dels Mag har ju raport nästa vecka. Sen är G5 på ur rätt tidigt i början av augusti.

Sen börja de dra ihop sig för nästa spel revel som bör komma i softlaunch till höstm fylde själv på rejämt på mid 60 nivån nu i veckorna. Tror fortsat uppå 100 är rimligt iår, kanske redan inför Q2 raport om de bli småbolags hype, men vid sådan rörelse ska man nog akta sig, rimligt värde ligger uppåt 80 på vad de har leverat idag
Citera
2020-07-03, 13:48
Medlem
Lite nyheter, först 2 nya spel som kommer 2021 sen en Featuring i Gplay

"Spelutvecklingsbolaget Qiiwi Games har ingått ett samarbetsavtal med All3Media International. Det innebär att Qiiwi Games kommer att utveckla och agera publicist för ett ordspel för det brittiska detektivdramat Midsomer Murders, Morden i Midsomer och ett match-3-spel för realityserien Kitchen Nightmares. Det framgår av ett pressmeddelande. "

Samt idag fick man en ny Featuring
Spelutvecklingsbolaget Qiiwi Games speltitel Wordington har erhållit en "Feature" på Google Play vilket innebär att den kommer få mer marknadsföring och exponering. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Vi har ävn fått siffror på sensortower data för Juni och vi kan väll estimera Q2 omsättning till en 35-26 MSEK. De drog ner lite på marknadsföringen i Juni och downloads föll tillbaka något och grossing något lägre änn i Maj som var rekord månaden. Downloads i Juli har däremot tagit rekordfart iom featuring är de stor chans Juli bli något specielt, 6 veckor till raport och aktien handlas med låg sommar volym, tror runt 70 är rätt bra entry för en swing mot 80 nivå vid raport.
Citera
2020-08-06, 11:02
Medlem
Ja snart raport och andra bolag som G5, TTWO, ATI mm har vissat gryma siffror i Q2, bara det att mobil app markadne växte med 30% i kvartalet gör ju att även om grossing placeringen har stått still så bör inkomsterna ökat.

Förstår inte de låga intresset, de signar avtal efter avtal och så kraftig tillväxt med vinst... Vad mer kan man begära?

"Skräp" bolag som blöder pengar och har knapna inkomster rusar, zordix, nitro, 5th etc, mycket märkligt.
Citera
2020-08-17, 11:09
Medlem
SHB har nu pressat ner kursen i 2 månader, netto sålt snart 200K, trotrs det har kursen hllit emot bra. Kan bli riktig badboll när aktören är klar och rapoort på det på onsdag, se bara hur G5 drog och andra gaming bolag. Varför ska Qiiwis raport vara sämre?

SHB kan ha kan från 10K till 200 K kvar, men värt att hålla ögonen på när 70 blocket är borta
Citera
2020-08-20, 15:32
Medlem
Citat:
SHB har nu pressat ner kursen i 2 månader, netto sålt snart 200K, trotrs det har kursen hllit emot bra. Kan bli riktig badboll när aktören är klar och rapoort på det på onsdag, se bara hur G5 drog och andra gaming bolag. Varför ska Qiiwis raport vara sämre?

SHB kan ha kan från 10K till 200 K kvar, men värt att hålla ögonen på när 70 blocket är borta

Ja blev en badboll när SHB klev av och rapoten hypades, tyvär sålde SHB ut de sista 160K igår och pressade ner kursen och orsakade panik.

Hur var rapotern då ja omsättning något lägre änn väntat och något högre UA änn väntat, men ändå inom ramarna. De sattsar på tillväxt och de går med vinst dessutom, omsättningen ökat från 3.2 till 30 miljoner på 1 år, det är eb Omsättningsökning med 655%...

Ja frammåt har vi 3 titlar som ska ut i september, 1 kom igår. Sen ahr vi snart 15 Miljoner donwloads för Wordington att se frammemot.

Q3 har börjat lugnt, tror marginalerna växer i Q3 och något högre omsättning. Q4 blir intressant med 3 nya titlar och HK säsong 20 som ska börja markandsföras
Citera
2020-08-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ja blev en badboll när SHB klev av och rapoten hypades, tyvär sålde SHB ut de sista 160K igår och pressade ner kursen och orsakade panik.

Hur var rapotern då ja omsättning något lägre änn väntat och något högre UA änn väntat, men ändå inom ramarna. De sattsar på tillväxt och de går med vinst dessutom, omsättningen ökat från 3.2 till 30 miljoner på 1 år, det är eb Omsättningsökning med 655%...

Ja frammåt har vi 3 titlar som ska ut i september, 1 kom igår. Sen ahr vi snart 15 Miljoner donwloads för Wordington att se frammemot.

Q3 har börjat lugnt, tror marginalerna växer i Q3 och något högre omsättning. Q4 blir intressant med 3 nya titlar och HK säsong 20 som ska börja markandsföras

Tror tyvärr många är lite rädda för grafen. Stor uppgång utan någon vidare rekyl, samlat med illikvid handel. De har allt att bevisa. Ett stort insynsköp efter rapporten hade nog kunnat vara gnistan som tänt lågan mot 100 kr
Citera
2020-08-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snookme
Tror tyvärr många är lite rädda för grafen. Stor uppgång utan någon vidare rekyl, samlat med illikvid handel. De har allt att bevisa. Ett stort insynsköp efter rapporten hade nog kunnat vara gnistan som tänt lågan mot 100 kr

Ja men samtidigt ha ju bolaget vuxit i samma takt, men som du säger de kommer alltid rekyler på uppgång. Stora ägarbyten på denna nivå, kan vara de som behöves för nästa steg.

Bolget tuffar på, växer omsättningen med 6-7 MKR i kvartalet
Q3: 6.2 MKR
Q4: 12.2 MKR
Q1: 24 MKR
Q2. 31 MKR

Nya Trivia Mansion ser ju rätt lyckat ut, liknande koncpet som wordington så endå rätt bepövat. Q3 tror jag omsättningen kommer vara i nivå med Q2 men bättre marginal. Nästa steg i omsättning tillväxt ser vi nog i Q4 när 3 nya spel ska vara ute på marknaden och förhoppningsvis ska väll HK börja sändas någon gång?

Jag fiska runt dessa nivåer, tro Coronastion street releasen kan bli en fin trigger, iom det kan bli lite media bruss om det. Wordington varit ute i snart 1 år och 15 Miljoner dowloads bör också uppnås snart.
Citera
2020-09-01, 15:38
Medlem
Tro de kan bli bra tillfälle för entry snart, årets bästa kvartal framför sig, ja Q3 är ett mellan kvartal så markanden kanskte inte förstår så kan bli goa möjligheter för en entrance under 60?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in