• 1
  • 2
2020-08-15, 19:06
Medlem
morkfromorks avatar
Mycket gissningar. Jag hade kpt en kompressionsprovare, eller ltit ngon testa, fr att ha lite p ftterna innan reklamerar.

Random avgassmllar kommer frn problem med tndning, kamaxel i fel position eller liknande.
Citera
2020-08-16, 11:18
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej det stora problemet p bilen frutom ryckningar r att jag har mycket avgassmllar frn avgassystem vid vxling och ven vid motorbroms. Jag tror personligen att verkstaden som gjorde jobbet har missat ngot som tex dliga kolvringar eller s har det blivit ngot elfel men ngot hnde efter renovering av toppen p,g,a ett legagage frn just topplockspackning som hade blivit mer och mer. S jag tror personligen att dom har missat ngot vid renoveringen av toppen men renovering av toppen behvdes iallafall.
Missat dliga kolvringar? Verkstaden har vl inte gjort ngot med kolvringarna?

Det som ska kontrolleras frst har redan angivits i trden, om du bryr dig om att lsa svaren...
Citera
2020-08-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Mycket gissningar. Jag hade kpt en kompressionsprovare, eller ltit ngon testa, fr att ha lite p ftterna innan reklamerar.

Random avgassmllar kommer frn problem med tndning, kamaxel i fel position eller liknande.
Hej kompan p alla burkar r ok och det finns inte ngra felkoder heller.
Citera
2020-08-20, 12:59
Medlem
Man kollar inte ringarna nr man tar bort toppen utan det r ett helt annan typ av jobb och det hade blivit betydligt mer i arbetskostnad.

Lter dock som ngot med tndningen eller att remmen str fel. Lmna in den p en annan verkstad s de fr konstatera felet, det mste ju fixas oavsett. Sedan om de kommer fram till att den andra verkstaden gjort fel s fr du konfrontera dom med backning av nya verkstaden.
Senast redigerad av lollish 2020-08-20 kl. 13:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in