2020-08-20, 09:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Huvudspåret är ju att man genomlider infektionen för att sedan rehabiliteras. Några få får en besvärligare rehabilitering och blir kanske aldrig helt friska men det stora flertalet tillfrisknar.
Det vet vi ju inte då det finns mängder av långtidssjuka.
Citera
2020-08-20, 09:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja det är det normala vid virusinfektioner. Har du några källor som beskriver något annat för SARS-CoV-2?
Du får gärna länka till det också. Läs min edit också.
Citera
2020-08-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det vet vi ju inte då det finns mängder av långtidssjuka.
Hur många är det?
Citera
2020-08-20, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du får gärna länka till det också. Läs min edit också.
Ja och du får gärna länka till något som visar att virus finns kvar längre än tio dagar, i någon andel av betydelse av patienterna.

Fortfarande finns det inte en enda rapport om någon immunopatologi i samband med covid-19. Visst det är inget bevis för att det inte förekommer men den kliniska bilden av förloppet stöder inte de hypoteser som finns om ADE, etc . .
Citera
2020-08-20, 09:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Spanien rapporterar mardrömsiffror idag - 3715 nya fall
En tredjedel i det område som var epicentrum i mars-april. Tegnells åsikt är väl att de borde ha utvecklat immunitet i just de områden vilka var hårt drabbade tidigare? Hur går det ihop?🤷🏼‍♀️
Citera
2020-08-20, 09:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja och du får gärna länka till något som visar att virus finns kvar längre än tio dagar, i någon andel av betydelse av patienterna.

Fortfarande finns det inte en enda rapport om någon immunopatologi i samband med covid-19. Visst det är inget bevis för att det inte förekommer men den kliniska bilden av förloppet stöder inte de hypoteser som finns om ADE, etc . .
Förnekar du immunopatologi vid COVID19?

Det tror jag bestämt att du är ganska ensam om.
Citera
2020-08-20, 10:00
Medlem
Citat:
Förnekar du immunopatologi vid COVID19?

Det tror jag bestämt att du är ganska ensam om.
Överbevisa mig då? Det vore ju enkelt att hitta en länk som slår fast immunopatologi.
Citera
2020-08-20, 10:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Överbevisa mig då? Det vore ju enkelt att hitta en länk som slår fast immunopatologi.
https://www.google.se/search?sxsrf=ALeKk02ZUYZ0LuicI8gUTaJUuKmpo17QNw%3A 1597910538089&ei=Ci4-X8zlBOaGrwSq4Z7wBA&q=immunopathology+of+covid+19&o q=immunopathology&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgEMgQIIxAnM gIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgQIABAeMgQIABAeMgQ IABAeUABYAGD2KGgAc AB4AIABQIgBQJIBATGYAQCqAQdnd3Mtd2l6wAEB&sclient=ps y-ab

Första träffen duger:

https://www.nature.com/articles/s41577-020-0308-3
Citera
2020-08-20, 10:07
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGWOvv/manga-doda-da-ger-farre-doda-nu

Varför denna hysteri? De allra flesta som dött hade dött inom snar framtid ändå. Det handlar om gamla och sjuka människor. Nu har vi i och med att de dog någon månad tidigare, en underdödlighet.
Citera
2020-08-20, 10:13
Medlem
Citat:
https://www.google.se/search?sxsrf=ALeKk02ZUYZ0LuicI8gUTaJUuKmpo17QNw%3A 1597910538089&ei=Ci4-X8zlBOaGrwSq4Z7wBA&q=immunopathology+of+covid+19&o q=immunopathology&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgEMgQIIxAnM gIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgQIABAeMgQIABAeMgQ IABAeUABYAGD2KGgAc AB4AIABQIgBQJIBATGYAQCqAQdnd3Mtd2l6wAEB&sclient=ps y-ab

Första träffen duger:

https://www.nature.com/articles/s41577-020-0308-3
Från din länk. (Min fetning.)

Citat:
Severe coronavirus disease 2019 (COVID-19) is characterized by pneumonia, lymphopenia, exhausted lymphocytes and a cytokine storm. Significant antibody production is observed; however, whether this is protective or pathogenic remains to be determined. Defining the immunopathological changes in patients with COVID-19 provides potential targets for drug discovery and is important for clinical management.

Det slår knappast fast att det rör sig om en utbredd immunopatologi. Snarare är det ju skador från hyperinflammationen och bakteriologiska följdinfektioner:

Citat:
Coronavirus disease 2019 (COVID-19), a newly emerged respiratory disease caused by severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2), has recently become pandemic. Most patients with COVID-19 exhibit mild to moderate symptoms, but approximately 15% progress to severe pneumonia and about 5% eventually develop acute respiratory distress syndrome (ARDS), septic shock and/or multiple organ failure1,2.
Citera
2020-08-20, 10:14
Medlem
tinca75s avatar
Att barn i skolålder inte är drivande gällande spridningen av covid-19 är inget annat än ett uttalande av Tegnell med politiska förtecken, jag anser han vara en sk politurk, googla ifall ni inte förstår innebörden, vilket är helt förkastligt av en person i hans profession med hans dignitet i en demokrati, varför har smittspridningen coolat ner sen juni till nu ? jo sommarlov/semester, vad är drivande ? jo skolbarn och förtätade kontorslandskap och fabriksgolv, vad händer om cirkus 2-3 veckor ? svaret är enkelt, jobbar själv sen i början på juni just med strakeostomerade covid-19 som kommer från iva, efter ca 10 dygn i respiratorvård är strupen såpass skadad och svullen att man måste snitta strax under struphuvudet med en sk kanyl ner i luftrören för att patienten ska kunna andas på egen hand, just nu har vi 1, om ett par veckor ?? den här trakeostomin är svårskött, den sitter fast med endast ett spännband runt halsryggen, var med om trots vak slet patienten, förmodat psykos,ut den här trakeostomin, och hur man än försökte med peang att igen öppna luftröret(snittet) och åter sätta in röret han patienten avlida, patienten var i ren affekt och gjorde massivt motstånd, det var skiftet strax innan mej för ett tag sen, patienten var fullt frisk utan underliggande, 30-40 år, vältränad, men utlandsfödd, kanske bakomliggande vaccinationer trots allt har en effekt ? eller deras kulturella levnadsmönster att man träffas över generationer familjevis ganska ofta ? jag vet inte, men vi på mitt jobb är förberedda på en massiv våg nu framöver när skolan/semester är slut.....
Citera
2020-08-20, 10:19
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Hur många är det?
Det är inte klarlagt eftersom många av dem ignorerats av vården och man fick inte testa sig under en väldigt lång tid. Att de är mänga tycker jag är ställt utom all tvivel, de uppmärksammas ju över hela värlen i ”civiliserade” länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in