2020-08-20, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Som VG skriver 29 april:

Politiet har kontroll på Tom Hagens første stund på jobb, men mister på et tidspunkt oversikten, får VG opplyst. Han kan være i arbeidslokalene, men han kan også være et annet sted, mener politiet.
Hva gjør Tom Hagen i disse timene? Det er et spørsmål som har vært krevende, men samtidig svært viktig for politiet å finne et svar på.

Hetta er nå på, spaserturen i gang, blodvask og bæring av lik sammen med arveprinsen VE, vaskebøtte, fille og kost inn i leiebilen til VE som allerede stod i garasjen gjennomføres. Nøkkelen ble fjernet slik at andre ikke skulle ha tilgang til boligen frem til avhenting av bilen som ble gjort samtidig som TH kom hjem. VE satt på med TH til SL4 og reiste videre med bilen når de ankom huset. TH kunne ikke høre telefonen i fra garasjen og dette ble en av hans mange store utfordringer. Hvem er hans alibi i disse timene som det ikke kan gjøres rede for?

Intetanende folk på kontoret, som lyver for å beskytte sjefen og å beholde jobben sin, kanskje. VE muligens.

Jeg er veldig usikker på når og hvordan forbrytelsen ble begått.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvis th er hettemann. Vil han ikke da ha vært innom futurum og kan være telefonringer 10.06 og 10.07. Er dette alibitelefon eller kontrollringing. Er usikker om politiet også har video som viser retur samme vei, tidspkt mellom tur og retur eller annen rute evt i bil.

Jeg tror 10:06 og 10:07 er alibi-oppringinger. Siste bevegelse på AEHs telefon skal være 10:07. Og jeg tror det er TH selv som var i S4 og flyttet på telefonen hennes.

TH og en medhjelper, muligens VE, kan ha byttet bil, slik at det var TH i VEs leiebil som rygget opp mot baksiden av Sloraveien 09:05. TH vasket og staget frem til 10:07. Kanskje VE plukket opp TH på avtalt sted like etter 10:07, så til Futurum og vise seg der, før panikken slo inn og spaserturen til S4 ble nødvendig.

Nei jeg vet ikke. Utover at TH må ha vært sterkt involvert selv i forbrytelsen mot AEH.

Jeg håper disse detaljene vil komme frem under straffesaken mot TH.
Citera
2020-08-20, 01:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Thank you! Se der ja. Det hadde jeg ikke fått med meg, men ikke overrasket at han ikke har tid eller lyst. Han nekter jo signering av tidligere avhør eller nye. Han bruker jo null kroner eller energi på å finne sin kone etter 49 års lykkelig ekteskap, men hadde jeg vært «forhåndsdømt» og uskyldig hadde jeg tatt 10 forskjellige, men hvis skyldig så tror jeg hadde følt meg litt pjusk. Når man er pjusk skal man ikke ta en slik test.

Litt kildekritikk er på sin plass, jeg syns det lukter litt fisk av både det påståtte tilbudet og tilbyderen.
Citera
2020-08-20, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Først: Argumentene Moschata og Sandemose presenterer er noe av det mest nyanserte og saklige som har blitt skrevet her på lenge. At de som allerede så og si har dømt TH ikke 'gidder å lese så lange poster' viser bare et sneversyn utenom det vanlige. De er ikke interessert når de får motstand og hva som skjedde i S4 er opp og avgjort for deres del. Synd, for det kunne ført til en mer fruktbar diskusjon her.
Denne tråden er et perfekt eksempel på at dette også kan skje i politiet når man låser seg på én teori. Birgitte Tengs-saken er et skrekkingytende eksempel på akkurat dét.

Dette er så viktig. Politiet og pressens ordlyd former hva vi tror og mener om saken. Og det er ganske gjennomgående når TH omtales at man bruker ord som påvirker leseren i en bestemt retning, negativt mot TH. Jeg tror også dette er grunnen til at VG nå er mistenkelig stille, de skjønner at de kommer til å gå på en smell hvis de fortsetter.

At TH ikke får flytte hjem under argumentene 'han kontaminerer åstedet og ødelegger spor' henger ikke på greip all den tid han faktisk har bodd der mer enn et år før pågripelsen. Kontamineringsargumentet må slik jeg ser det være et skalkeskjul, politiet håper å presse ut en tilståelse eller desperat handling fra den de mener er gjerningsmannen. Er det TH de venter på tror jeg de kommer til å vente lenge.

Tack! Ja, jag instämmer ... det är rent av bisarrt att så lång tid efteråt skriva om " TH:s möjliga kontaminering av bostaden" som om de måste efterhämta ett ord eller uttryck de glömde bort när det skulle varit mer aktuellt.
Den som kunde ha "kontaminerat" har ju haft god tid på sig. Vad tror de nu att de ska finna på Sloravägen 4?
Är detta också ett spel för gallerierna, för att skapa panik hos GM så att han försäger sig?
Jag tror inte de har funnit något nytt spår.
Märkligt att de sätter upp övervakningskameror kring bostaden nu!
Citera
2020-08-20, 01:21
Medlem
Det er en del påfallende sammentreff i saken.

Som f.eks. oppringningen kl. 10:07 fra mobilen til TH til mobilen til AEH, dvs på nøyaktig samme tidspunkt mobilen til AEH plutselig sluttet å bevege på seg - etter kl 10:07 ble det helt stille. Og THs oppringning ble slettet.

Eller f.eks. siste angivelig livstegn fra AEH kl. 09:14-09:16, dvs på nøyaktig samme tidspunkt som bilen til TH observeres på et videokamera ved Futurum kl 09:15.

Begge eksemplene involverer TH.
Senast redigerad av Jayce 2020-08-20 kl. 01:34.
Citera
2020-08-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Det er TT og Holden som selv bruker ordene «søke tilflukt».

Hvor mange ganger må det understrekes?

Det er ikke bare TOM sitt hjem.

Dette dreier seg ikke om han.

Stakkars Tom meg her og Stakkars Tom mer der *haff* Hadde han elska og verdsatt kons si, og vært uskyldig, hadde han ikke reagert på at Politiet vil gjøre alt de kan for å løse saken. For å finne henne. Denne saken har fått langt mer ressurser enn andre forsvinningssaken. Han burde takke Politiet.

Det var Anne-Elisabeths hjem også. Og hun ble drept eller tatt i/fra sitt EGET HJEM.

Men tänk dig själv om du blev oskyldigt misstänkt för en sak som denna!
Du går till polisen, om än osäker på att du gör rätt ... för i trusselbrevet står att AEH inte kommer tillbaka om TH väljer den vägen.
TH har samarbetat, svarat på frågor, gått med på att polisen springer in och ut ur hans bostad.
Efter en tid tyckte TH och hans advokat SH att det fick vara nog - TH längtade hem.
Hem till det som alltid varit hans hem, med rutiner, vardag och kända ansikten bland grannarna.
Han tvingas sedan ändå under lång tid bo på hotell eller hos släktingar, alltjämt formellt misstänkt ... 70 år! Han har frivilligt vänt ut och in på sin integritet, han som är så integritetskänslig.
Fortfarande misstänkt!
Och nu vill de att han ska samarbeta igen, utifrån teorin att han är misstänkt!
Samarbeta så att han kan dömas!? Som oskyldig? Nej, varför skulle han samarbeta?
Citera
2020-08-20, 01:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack! Ja, jag instämmer ... det är rent av bisarrt att så lång tid efteråt skriva om " TH:s möjliga kontaminering av bostaden" som om de måste efterhämta ett ord eller uttryck de glömde bort när det skulle varit mer aktuellt.
Den som kunde ha "kontaminerat" har ju haft god tid på sig. Vad tror de nu att de ska finna på Sloravägen 4?
Är detta också ett spel för gallerierna, för att skapa panik hos GM så att han försäger sig?
Jag tror inte de har funnit något nytt spår.
Märkligt att de sätter upp övervakningskameror kring bostaden nu
!

De har funnet nye spor etter 28. april, og de fortsetter å undersøke. Jeg vet ikke fra når du mener de ikke har funnet nye spor.

Med tanke på at det allerede har vært tilfeller av folk som har tatt seg inn på eiendommen (fyllekjøreren som kjørte inn og ødela blant annet en port) så er det ikke rart at politiet vil overvåke eiendommen.

De kunne derimot ikke installere overvåkning før de offisielt kunne ta eiendommen i beslag, noe de altså gjorde på første virkedag etter at det ble fastslått av tingretten at politiet kunne ta eiendommen i beslag.

Edit: Og som en annen bruker nevnte for en stund siden, det eneste som mangler i saken nå er at S4 brenner ned.

Hvis det virkelig er noe i S4 som er inkriminerende så ville det jo vært veldig beleilig om hele skiten brant ned.

Men nå har jo politiet installert overvåkning, så vi får håpe at det forhindrer eventuelle uønskede hendelser på åstedet.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-20 kl. 01:35.
Citera
2020-08-20, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
"Privatetterforskningsbyrået Etterforsker1 tilbyr Tom Hagen å ta løgndetektortesten Eyedetect for å bevise at han er uskyldig."

https://www.mynewsdesk.com/no/etterforsker1/pressreleases/privatetterforskere-tilbyr-tom-hagen-loegndetektor-test-i-anne-elisabeth-saken-2995242

TH har altså fått tilbudet, men ingenting tyder på at han har takket ja til dette.

Det krävs ett viss mod att tacka ja till lögndetektor. TH är ju inte den tekniska sorten, fömodligen tror han därför inte på tillförlitligheten hos ett sådant test ... tänk om det slår fel!
Ett sådant test är framarbetat utifrån psykologiska mallar. Om TH avviker från mallarnas standard
i sitt sätt att tänka och värdera, kanske testet inte håller ---?
I vilket fall kan man tänka sig att TH resonerar så.
Citera
2020-08-20, 01:34
Medlem
Citat:
Som VG skriver 29 april:

Politiet har kontroll på Tom Hagens første stund på jobb, men mister på et tidspunkt oversikten, får VG opplyst. Han kan være i arbeidslokalene, men han kan også være et annet sted, mener politiet.
Hva gjør Tom Hagen i disse timene? Det er et spørsmål som har vært krevende, men samtidig svært viktig for politiet å finne et svar på.

Hetta er nå på, spaserturen i gang, blodvask og bæring av lik sammen med arveprinsen VE, vaskebøtte, fille og kost inn i leiebilen til VE som allerede stod i garasjen gjennomføres. Nøkkelen ble fjernet slik at andre ikke skulle ha tilgang til boligen frem til avhenting av bilen som ble gjort samtidig som TH kom hjem. VE satt på med TH til SL4 og reiste videre med bilen når de ankom huset. TH kunne ikke høre telefonen i fra garasjen og dette ble en av hans mange store utfordringer. Hvem er hans alibi i disse timene som det ikke kan gjøres rede for?
Hetteturen er svært risikabel og må gjelde mer enn staging av åsted. Kan være kontrollrunde, men tror ikke th har fått nærstående verken til å drepe eller kjøre henne bort alene. Det er for stor risk å bli syndebukk. Feks tatt med et lik i bilen. Th vil da kunne nekte å ha noe med dette å gjøre selv om mgh påstår å ha fått et oppdrag. Aeh må ha lagt klar til bortkjøring rett innenfor døra. Tidsvinduet er et problem. Derfor har slettsnoken mfl stilt spm ved aehs telefonsamtale med sønnen. Neddopingsteorien med etterfølgende kvelning og bortkjøring er vel lagt død og maktesløs? Synd hun ikke er funnet.
Citera
2020-08-20, 02:39
Medlem
Jeg synes at elementer i flere av hypotesene høres veldig kompliserte og risikable ut for den/de som eventuelt skulle ha utført forbrytelsen på en slik måte.

Hvorfor skulle GM ønske å uføre forbrytelsen på en veldig komplisert måte som også innebar veldig stor risiko for å bli observert og mistenkt og avslørt og arrestert, dersom GM brukte lang tid og mye tid på planleggingen av forbrytelsen ?

Nei, jeg tenker at løsningen er mye enklere og jeg tror at GM har planlagt forbrytelsen på en slik måte at det var minimalt med risiko for å bli observert og mistenkt og avslørt og arrestert.

Jeg tror at GM er en eller flere personer som ikke har tilknytning til AE eller TH. Jeg tror at GM kan ha tenkt noe slikt som det fetade under:

"180-mannen" i en annen sak sa: «Jeg skal drepe alle, de har lidd nok. Politiet kommer ikke til å tro at det er meg likevel.»
https://www.dagsavisen.no/debatt/vil-vi-na-fa-svar-pa-gaten-orderud-1.1139322
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-20 kl. 03:13.
Citera
2020-08-20, 03:33
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg synes at elementer i flere av hypotesene høres veldig kompliserte og risikable ut for den/de som eventuelt skulle ha utført forbrytelsen på en slik måte.

Hvorfor skulle GM ønske å uføre forbrytelsen på en veldig komplisert måte som også innebar veldig stor risiko for å bli observert og mistenkt og avslørt og arrestert, dersom GM brukte lang tid og mye tid på planleggingen av forbrytelsen ?

Nei, jeg tenker at løsningen er mye enklere og jeg tror at GM har planlagt forbrytelsen på en slik måte at det var minimalt med risiko for å bli observert og mistenkt og avslørt og arrestert.

Jeg tror at GM er en eller flere personer som ikke har tilknytning til AE eller TH. Jeg tror at GM kan ha tenkt noe slikt som det fetade under:

"180-mannen" i en annen sak sa: «Jeg skal drepe alle, de har lidd nok. Politiet kommer ikke til å tro at det er meg likevel.»
https://www.dagsavisen.no/debatt/vil-vi-na-fa-svar-pa-gaten-orderud-1.1139322

Det kunne ikke falle deg inn at TH var så skråsikker på sin egen innbilte status at han trodde han kunne diktere politiet og hvordan de skulle jobbe, at han trodde han kunne be de komme til hjemmet, vise de de sporene som var lagt ut, og trodde at de ville ta til takke med det, og la han fortsette å bo i hjemmet, pr. instruksjonene i "trusselbrevet"?
Citera
2020-08-20, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hetteturen er svært risikabel og må gjelde mer enn staging av åsted. Kan være kontrollrunde, men tror ikke th har fått nærstående verken til å drepe eller kjøre henne bort alene. Det er for stor risk å bli syndebukk. Feks tatt med et lik i bilen. Th vil da kunne nekte å ha noe med dette å gjøre selv om mgh påstår å ha fått et oppdrag. Aeh må ha lagt klar til bortkjøring rett innenfor døra. Tidsvinduet er et problem. Derfor har slettsnoken mfl stilt spm ved aehs telefonsamtale med sønnen. Neddopingsteorien med etterfølgende kvelning og bortkjøring er vel lagt død og maktesløs? Synd hun ikke er funnet.
Hypotetisk, om sønnen lyver, og TH har overhørt detaljer fra samtalen med kontordamen:
Er det nok tid for TH til å gjøre udåden og pakke henne klart i plast/få få hun ut av huset? Samtalen ble avsluttet 08.56 og (bilen til TH) ankom Futurum 09.15 hvis vi strekker tidslinja så mye som mulig. Eller må kontordamen lyve for at det skal ha skjedd noe før han dro hjemmefra den dagen? Ca 10 min høres lite ut...
Citera
2020-08-20, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det kunne ikke falle deg inn at TH var så skråsikker på sin egen innbilte status at han trodde han kunne diktere politiet og hvordan de skulle jobbe, at han trodde han kunne be de komme til hjemmet, vise de de sporene som var lagt ut, og trodde at de ville ta til takke med det, og la han fortsette å bo i hjemmet, pr. instruksjonene i "trusselbrevet"?
Fetad: Nei jeg tror ikke at det er mulig å tro noe slikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in