2020-08-19, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, Russigate var en stor bluff. Det är dött och begravet. Du är så sen på bollen att alla har gått hem och anläggningen är nersläckt.

Det nya är The Mailbox Conspiracy. Häng med i svängarna.

Är det något i denna bipartisan från senaten som du menar är en bluff eller en hoax?
2020-08-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Strategin är briljant. Good cop bad cop. Demokraterna låter the lincoln project attackera Trump medan de själva sprider optimism.

Donald Trump är förvirrad
Ha ha ja det har du rätt i. Det är ju ett sånt upplägg. Att jag inte såg det. Trump försökte ju för ett tag sen köra på samma sätt som mot Clinton, men jag tror att han har gett upp det nu då det inte fungerar. Även om han vill fängsla folk och sätta dem i fängelse som ett vallöfte.
2020-08-19, 19:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Jag var lite oroligt för att Trump inte skulle vinna i år men kaosandet från BLM/Antifa misstänker jag säkrat en republikansk vinst.

Lägg även till valet av Kamala Harris. Progressiva HBQT-snusk-väljare är inte så nödja med henne.
2020-08-19, 19:28
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Vad säger ni om den här kartan?
https://dailystormer.su/wp-content/uploads/2020/08/9bccfb93ce.jpg
2020-08-19, 19:43
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tycker faktiskt det är märkvärdigt om man väljer en president som så öppet motarbetar inhemsk industri om den inte dansar efter hans pipa. Varför inte byta ledare och få USA på banan igen.

Trumps egna ord:

Undrar hur många anställda på GoodYear som gillar hans inlägg om att bojkotta företaget. Billiga däck som Trump dessutom tycker är bättre än amerikanska tillverkas ju främst i Kina.
Och allt för att anställda inte får bära hans lilla röda keps på arbetsplatsen med med den nu inaktuella texten MAGA.

Blue Lives Matter är också förbjudet hos Goodyear. Helt rätt av Trump att attackera hårt.
2020-08-19, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Jo, hens (det säger jag som en förolämpning) "motargument" i en annan tråd blev att RP:a mig.

Den nivån alltså.

Men upp, upp!

Bidens fantasi-VP Harris är alltså direkt nedkommande från slavhandlare. Hur agerar massmedia? Inte alls såklart.

Låter som GOP dirty tricksters inte lyckats hitta så mycket på senator Harris. Måste vara frustrerande för presidenten att inte ha några nick names att kalla henne för.

Själv tror jag att spelet är förlorat. Donald Trump har förlorat Michigan, Wisconsin och Pennsylvania. Just nu annonserar han i Wyoming och Texas vilket ingen president för hans parti behövt göra de senaste 18 åren. Då bägge är djupt röda fästningar. Eller var fram tills donald Trump.
2020-08-19, 19:53
Medlem
Snapcounts avatar
Den korrupta fru Clinton skall snacka inatt :

Hillary Clinton skal holde sin første offentlige tale siden valgnederlaget

Onsdag skal hun tale til kongressen i det Demokratiske partiet, like før visepresident Kamala Harris kommer på scenen for å holde sin tale til partiet.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2020/08/19/195699727/hillary-clinton-skal-holde-sin-forste-offentlige-tale-siden-valgnederlaget

Någon som vet hur mycket taltid hon får ?

Det borde ju vara mera än Bill`s 5 minuter :

Behind the scenes, she has played a role in advising some of the candidates during the Democratic primary, including former South Bend, Ind., Mayor Pete Buttigieg, Sen. Amy Klobuchar (D-Minn.) and even Biden himself.

She’s still such a powerful figure in the Democratic Party, and people like her a lot more when she’s not running,” one former aide said

https://thehill.com/homenews/campaign/512595-clinton-gets-her-i-told-you-so-moment

"Machiavelli" trivs fortfarande vid köttgrytorna då..
2020-08-19, 19:55
Medlem
Citat:
Låter som GOP dirty tricksters inte lyckats hitta så mycket på senator Harris. Måste vara frustrerande för presidenten att inte ha några nick names att kalla henne för.

Själv tror jag att spelet är förlorat. Donald Trump har förlorat Michigan, Wisconsin och Pennsylvania. Just nu annonserar han i Wyoming och Texas vilket ingen president för hans parti behövt göra de senaste 18 åren. Då bägge är djupt röda fästningar. Eller var fram tills donald Trump.

Vad tror du om Florida och Mexiko?

Jag har själv svårt att se en klar bild av någonting vad gäller detta val. Så uppskattar analyser från andra användare.
2020-08-19, 20:07
Medlem
Citat:

Vadå dirty tricks? Förnekar du att Harris kommer från en slavägande pappis?

Spelet är givetvis förlorat, till DNCs nackdel. De har ju ingen politik! Allt de har är en senildement gubbe och en asian-american som HATADE gubben i primärvalet men nu är BFF!

Libs glömmer lätt.
Senast redigerad av deliciousdelux 2020-08-19 kl. 20:10.
2020-08-19, 20:13
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Den korrupta fru Clinton skall snacka inatt :

Någon som vet hur mycket taltid hon får ?

Det borde ju vara mera än Bill`s 5 minuter :

"Machiavelli" trivs fortfarande vid köttgrytorna då..

Den skatan kommer inte ge sig förrän hon ligger sex meter under jorden, och då kommer hennes punschiga dotter att ta över. Det är så det funkar i den familjen.

Längden på talet beror nog lite på hur mycket DNC pröjsar henne. Den giriga Clintonklanen är ju inte direkt billiga. Det vi vet med säkerhet är att hon inte kommer att komma med någonting om partiets politik, utan allt kommer att handla om rasism i sann Fentanyl-Floyd anda, samt hur farlig Trump är medans hon glatt endorsar KKK-vännen Basement Joe.
2020-08-19, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vad tror du om Florida och Mexiko?

Jag har själv svårt att se en klar bild av någonting vad gäller detta val. Så uppskattar analyser från andra användare.

Florida går till Republikanerna. Deras vote by mail operation är fantastiskt bra. Ett föredöme för många länder.

New Mexiko går till demokraterna tror jag.
Baserar detta på en poll på real clear polls fördelat på 2 månader.

Vad tror du själv? Vore kul att höra din åsikt
2020-08-19, 20:24
Medlem
Citat:
Florida går till Republikanerna. Deras vote by mail operation är fantastiskt bra. Ett föredöme för många länder.

New Mexiko går till demokraterna tror jag.
Baserar detta på en poll på real clear polls fördelat på 2 månader.

Vad tror du själv? Vore kul att höra din åsikt

Ok tack!

Jag vacklar. Jag har till och från tänkt att Florida blir blått. Beroende på hur det går med coronan, den andra vågen är ju redan på väg. Och DeSantis fick ju applåder i veckor tills staten drabbas enormt. Och det tar tid att lära om folks tankesätt kring masker och annat. Det är äldre människor och Trump kan inte hålla tal så att folk som är äldre och drabbas mest känner sig sedda. Vilket påverkar en del. Men sen sitter ju gamla vanor hårt så jag kan inte riktigt bestämma mig.

NM kan jag tänka mig gå till demokraterna.

Den blå vågen kan komma ordentligt när den andra vågen drar in. Jag tror att en hel del beror på hur folk uppfattar Trumps framträdanden. Han har dålig ögonkontakt, kan inte prata fritt hur hjärtat när det gäller människor och deras mående och situationer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in