2020-08-19, 17:54
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/Qvk0m8Pf0hs

Skönt att kunna skratta samtidigt som man följer amerikanska valet!
2020-08-19, 18:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jaha. Så du menar diktatorn Obama som tog bort över 12 000 postlådor? Men jag antar att när han gjorde det så var det okej. Återigen så kommer det en skandal som härstammar från tiden med Obama. Det är nästan som att såna här saker händer hela tiden.

https://www.uspsoig.gov/sites/default/files/document-library-files/2016/DR-AR-16-007.pdf

Från 2016 rapport "Nationally the number of collection boxes declined by more than
12,000 in the past 5 years"

Ja även i Sverige reduceras antalet postlådor i en rasande takt det har ju primärt att göra med att antalet brev minskar inte att man försöker mota poströster.
Bara 2015 försvann 15-20% av alla lådor i Sverige.
https://www.svd.se/ilska-efter-borttagna-postlador-i-skargarden

Frågeställningar och sättet att framställa saker från Klyban känns inte kopplad till dagligt liv ? Soros-bot ?
2020-08-19, 18:23
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Ännu en dag ännu en poll.

Marist college och morning consult och Rasmussen har alla mätningar som visar att Donald Trumps disapprove siffror ökat varje vecka hela sommaren.

59 procent hos Marist.

När det gäller general election så leder biden alltjämt med 9% över hela landet.

Det mesta talar för att biden skippar debatterna med Trump och kammar hem denna seger med en cheat proof majority

Jag tror inte det blir några debatter mellan kandidaterna. Ser inget behov av detta heller för bidens skull. Han leder stort.

Fattar du inte att de siffror du rabblar är fullständigt friserade.

Det kanske enklaste exemplet är CNN:

Biden och Trump har ändrats hela 14% på två månader. Dvs lägsta och högsta skillnad mellan de två kandidaterna. En någorlunda nykter person förstår att det inte svänger så fort innan valkampanjerna ens påbörjats.

Det vi kan konstatera är att nu för var dag som går så minskar Trump Bidens "försprång" i de polls som släpps samt att man nu börjar konstaterar dött lopp i Swingstates.

Notera detta är i polls primärt styrda av Demokraterna!

Trump Train is coming!
2020-08-19, 18:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det visar att du ljuger hela tiden och ser bara problem när det är något som Trump gör. Du hör hovar och tänker direkt på en Zebra eller en enhörning, när en normal person tänker häst.

Du skrev om att Trump minskade budgeten för posten. Vilket var ytterligare en lögn. Han har inte makten att göra det. Det är ett extrastöd som han inte vill ge, då USPS har gått jättedåligt de senaste åren av flera olika anledningar.

Vi har även att det är inga problem alls att rösta som vanligt. Det har vi sett med demonstrationerna att det är inga problem alls att röra sig i grupp. Så ytterligare en lögn.

Ni är väldigt duktiga på att klaga på Trump men tar absolut inget ansvar alls för ert eget agerande.
Såg ingen lögn du ifrågasatte, så räknar kallt med att det var en ny fantasi som du trodde jag skulle på.

Jag vet inte varför du upprepar att du är medveten att trumpen är kass och att du låtsas om du inte vet det.
Varför valfuskar trumpen, det är den intressanta frågan:
Det roliga är att många förutspådde detta och som nu har rätt.
Just valfuskande wannabie dikta<tor trodde jag inte initialt trumpen skulle bli, men det är tydligen vad MAGA betyder.

Dock vet ingen idag för vem trumpen är president längre, pga det nu är uppenbart trumpen skiter i folket och dess medborgare i COVID-19 krisen.
Och det är som mest anmärkningsvärt och skrattretande, det är att de inte ens själva vet vad de vill med 4 år till
2020-08-19, 18:33
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Röstar NY för Dems så vet man att staden är förlorad. Både Cuomo och Di Blasio har skött Covid-pandemin fruktansvärt uselt och har tack vare det extremt höga siffror. NY/NJ är helt i en egen liga:

https://www.statista.com/statistics/1109011/coronavirus-covid19-death-rates-us-by-state/

Generellt drivs nu idén i bla Sverige att det är Covid som gör att lägenhetspriser på Manhattan sjunker, medan det är miljonärer som inte orkar vara kvar, hög skatt och nu skall de utsättas för ytterligare skit. Dom tar sitt pick o pack och flyttar till Hamptons eller nåt. I mycket stora antal, samma sak i Kalifornien, där har 5miljoner människor flyttat de senaste åren, ett halvt Sverige. I gen vill bo i dessa fullständigt nersölade städer längre, bara Demokratiskt styrda..

I New York är förfallet totalt, alla som vill tillbaka till någorlunda normalt liv vet att de måste ha en Republikan med lag och ordning. Förstörelsen är helt enorm, det är alkoholisten som nu ligger i rännstenen.

6minuter New York Förfall
https://youtu.be/Dn8JOrNFFxk
2020-08-19, 18:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Men debatterna kommer att bli roliga att se. Biden kommer inte ihåg vad han tragglat i ett halvår och Trump kanske skärper till sig men tappar bollen och börjar säga besynnerligheter på ett sätt som bara han kan. Kommer att sakna Kanye.

Jag kommer nog ihåg Trump vs Clinton för fyra år sedan, Trump övertygade inte i mina ögon. Började bra, men sedan blev han distraherad utav sitt "fittprat".

Ja, skoj kommer det att bli. Laddar nog upp med pils och tar ledigt dagen därpå.
2020-08-19, 18:50
Bannlyst
Senate intelligence report vol5 sida 799
"Rubio/cotton" rapporten. Det vill säga republikanska och demokratiska senatorer har signerat denna

Jag tolkar med egna ord. Var goda titta på källan innan ni anklagar mig för att hitta på.

Trumps kampanj jobbade aktivt med Ryssland. Att inget formellt samarbete uppstod beror på att kampanjen var för dumma och slarvigt organiserade.

Beslutet att bevaka Carter Paige bygde på andra källor än Steele dossiern. Underrättelsekällor lämnade till kongressen och censurerade här.
Jag anar att Trump kommer be ag Sally Yates om ursäkt för Hans lögn om varifrån fisa court warrant kom ifrån. Eller?

De som kände till att Ryssland skulle läcka Hillarys emails var alltså.
Michael Cohen
Jared Kushner
Donald Trump Jr (direkt ifrån Julien Assange)
Rick gates
Paul manafort.

Senator mark Warner nämnde att han lämnat över bevis till justitiedepartementet för åtal. Min gissning är att det är don Jr och Jared Kushner som åkt dit.

Och ni tror på allvar att Donald Trump inte visste och att Russiagate är ett hoax.
Fortsätter vi så här så kan jag varna er för att röra er kring fifth Avenue för Donald Trump kommer börja skjuts sitt vapen och hans väljare kommer tycka det är ok

Med det sagt. Hoppas jag att ni läser high lights på denna rapport och jämför med vad Trump sagt. Blir uppenbart att han ljög om utredningen. Har jag fel så peka gärna på var i rapporten så Att kritiken blir saklig
Senast redigerad av Makroekonomen 2020-08-19 kl. 19:44.
2020-08-19, 18:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Generellt drivs nu idén i bla Sverige att det är Covid som gör att lägenhetspriser på Manhattan sjunker, medan det är miljonärer som inte orkar vara kvar, hög skatt och nu skall de utsättas för ytterligare skit. Dom tar sitt pick o pack och flyttar till Hamptons eller nåt. I mycket stora antal, samma sak i Kalifornien, där har 5miljoner människor flyttat de senaste åren, ett halvt Sverige. I gen vill bo i dessa fullständigt nersölade städer längre, bara Demokratiskt styrda..

I New York är förfallet totalt, alla som vill tillbaka till någorlunda normalt liv vet att de måste ha en Republikan med lag och ordning. Förstörelsen är helt enorm, det är alkoholisten som nu ligger i rännstenen.

6minuter New York Förfall
https://youtu.be/Dn8JOrNFFxk

Ja, Di Blasio vädjade nyligen till de rikare NY-borna att komma tillbaka så han kunde få in lite mer skattedollars. Förstår de mer bemedlade som drar från de städer som håller på att förfalla. Förhoppningsvis blir det inte i närheten av Detroit efter finsnskraschen iaf.
2020-08-19, 19:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Senate intelligence report vol5 sida 799
"Rubio/cotton" rapporten. Det vill säga republikanska och demokratiska senatorer har signerat denna

Jag tolkar med egna ord. Var goda titta på källan innan ni anklagar mig för att hitta på.

Trumps kampanj jobbade aktivt med Ryssland. Att inget formellt samarbete uppstod beror på att kampanjen var för dumma och slarvigt organiserade.

De som kände till att Ryssland skulle läcka Hillarys emails var alltså.
Michael Cohen
Jared Kushner
Donald Trump Jr (direkt ifrån Julien Assange)
Rick gates
Paul manafort.

Och ni tror på allvar att Donald Trump inte visste och att Russiagate är ett hoax.
Fortsätter vi så här så kan jag varna er för att röra er kring fifth Avenue för Donald Trump kommer börja skjuts sitt vapen och hans väljare kommer tycka det är ok

Ja, Russigate var en stor bluff. Det är dött och begravet. Du är så sen på bollen att alla har gått hem och anläggningen är nersläckt.

Det nya är The Mailbox Conspiracy. Häng med i svängarna.
2020-08-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Jag kommer nog ihåg Trump vs Clinton för fyra år sedan, Trump övertygade inte i mina ögon. Började bra, men sedan blev han distraherad utav sitt "fittprat".

Ja, skoj kommer det att bli. Laddar nog upp med pils och tar ledigt dagen därpå.

För bägge två så är ju stressen på deras gamla hjärnor det som kommer att visa sig klart och tydligt.

Biden har ju kunnat vila upp sig nu ett tag men klara ändå inte av att se ut som han riktigt är med när han pratar. Och han kan byta ut ord till något helt annat än det som passar in.

Trump ska ju köra rallyn och så nu och det kommer att trötta ut honom. Han är fyra år äldre än förra vändan. Och stressen är enorm. Och han är så känslomässigt besatt av att aldrig förlora i något att risken är stor att han börjar köra med typ att han är bra i demenstester för att han inte känslomässigt kan stå ut med tanken på att någon kanske tror att han är dement. Han måste bevisa små saker som någon slags tvångstanke för detaljer.

Sen använder ju sniff sniff Trump uppåttjack emellanåt vilket går hårt åt hjärnan. Om tio veckor får vi se hur det hela ser ut. Men han kan mycket väl skärpa till sig och fungera också.
2020-08-19, 19:10
Medlem
Tycker faktiskt det är märkvärdigt om man väljer en president som så öppet motarbetar inhemsk industri om den inte dansar efter hans pipa. Varför inte byta ledare och få USA på banan igen.

Trumps egna ord:
Citat:
Don’t buy GOODYEAR TIRES - They announced a BAN ON MAGA HATS,” Trump tweeted. “Get better tires for far less! (This is what the Radical Left Democrats do. Two can play the same game, and we have to start playing it now!)

Undrar hur många anställda på GoodYear som gillar hans inlägg om att bojkotta företaget. Billiga däck som Trump dessutom tycker är bättre än amerikanska tillverkas ju främst i Kina.
Och allt för att anställda inte får bära hans lilla röda keps på arbetsplatsen med med den nu inaktuella texten MAGA.
2020-08-19, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
För bägge två så är ju stressen på deras
Trump ska ju köra rallyn och så nu och det kommer att trötta ut honom. Han är fyra år äldre än förra vändan. Och stressen är enorm. Och han är så känslomässigt besatt av att aldrig förlora i något att risken är stor att han börjar köra med typ att han är bra i demenstester för att han inte känslomässigt kan stå ut med tanken på att någon kanske tror att han är dement. Han måste bevisa små saker som någon slags tvångstanke för detaljer.

Strategin är briljant. Good cop bad cop. Demokraterna låter the lincoln project attackera Trump medan de själva sprider optimism.

Donald Trump är förvirrad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in