2020-08-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MS1973
nja... min iptv från Nordic IPTV fungerar fortfarande.
Har haft dom nu i 2 år.
Men deras hemsida försvann vid årskiftet,
och det börjar bli dax att förnya "abonnemanget".
Så jag bara undra om nån vet vad dom heter nu.

Som instagam skrev så ligger ditt abb kvar hos leverantören (n1 kanske) så bara för sidan försvann så försvinner inte ditt abb
2020-08-19, 20:07
Medlem
Får inte M3u länken att fungera och som någon sa så när jag kör Z8 så ska det ju funka med portal men orkar inte krångla mer men nu toppas det av att ingen kanal fungerar då det ligger nere igen! Svårt att veta vilken leverantör man ska ta nästa gång man ska betala då det ej är tillåtet att nämna någon
2020-08-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callaway73
Får inte M3u länken att fungera och som någon sa så när jag kör Z8 så ska det ju funka med portal men orkar inte krångla mer men nu toppas det av att ingen kanal fungerar då det ligger nere igen! Svårt att veta vilken leverantör man ska ta nästa gång man ska betala då det ej är tillåtet att nämna någon

Du vet att din m3u-länk funkar?
Testat den i valfri iptv-app på mobilen?

Vad säger din säljare om varför det inte funkar med portal på Z8an?
Har du gett Z8ans Id-nummer till han?
Det han ska lägga in som Mac adress i dashboarden.
2020-08-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du vet att din m3u-länk funkar?
Testat den i valfri iptv-app på mobilen?

Vad säger din säljare om varför det inte funkar med portal på Z8an?
Har du gett Z8ans Id-nummer till han?
Det han ska lägga in som Mac adress i dashboarden.

Jag är nog för korkad för att få till det med m3u så det funkar säkert men inte för mig.
Jag är i detta nu i kontakt med någon admin så hoppas att han kan hjälpa mig.
Vilken iptv app skulle du rekommendera till en som knappt begriper basic?
Tack som fan för att du tar dig tid att svara och hjälpa!
2020-08-19, 21:22
Medlem
Citat:
Jag är nog för korkad för att få till det med m3u så det funkar säkert men inte för mig.
Jag är i detta nu i kontakt med någon admin så hoppas att han kan hjälpa mig.
Vilken iptv app skulle du rekommendera till en som knappt begriper basic?
Tack som fan för att du tar dig tid att svara och hjälpa!

Beror på vad du kör för mobil, Android eller iPhone?

Det enda säljaren ska göra är att ta id-numret som börjar med 00:1A:79........... och lägga in det som Mac-adress.

Har du fått portaladressen som du ska skriva in i Mytvonline2 - connections- add portal?
2020-08-19, 21:31
Medlem
Nix, har inte fått något än, är ''in progress''
Jag kör Android
2020-08-19, 22:09
Medlem
rhymenocerouss avatar
Jag är ju relativt färsk när det kommer till att bruka IPTV och har en, vad jag tycker, bra fråga. Varför är det så många leverantörer som skriver att det är totalt jävla förbjuder att använda VPN när man kör deras tjänst?

Jag tror faktiskt att jag blivit avstängd av min nuvarande leverantör då det inte fungerat på ett par dagar, kan det vara för jag använder VPN? (Ja, det rör sig om en av alla leverantörer som skriver att det är förbjudet med VPN på deras sida)
2020-08-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous
Jag är ju relativt färsk när det kommer till att bruka IPTV och har en, vad jag tycker, bra fråga. Varför är det så många leverantörer som skriver att det är totalt jävla förbjuder att använda VPN när man kör deras tjänst?

Jag tror faktiskt att jag blivit avstängd av min nuvarande leverantör då det inte fungerat på ett par dagar, kan det vara för jag använder VPN? (Ja, det rör sig om en av alla leverantörer som skriver att det är förbjudet med VPN på deras sida)

Vad säger den du köpt ditt abonnemang av?

Om du valt en leverantör som inte tillåter VPN och du sen använder det så är det väl inte helt otänkbart att dom stängt av dig.

Men det finns ju dom leverantörer som tillåter det.
Om du nu känner att du vill använda VPN så välj den leverantören istället.
2020-08-19, 22:38
Medlem
Citat:
Nix, har inte fått något än, är ''in progress''
Jag kör Android

Låter som din säljare inte har koll.

För hans del så ska han ge dig en portaladress, vilket bör ta ca 5 sekunder för han att kopiera och skicka till dig.
Lägga in id-numret tar kanske 1 minut sammanlagt.

IPTV Extreme Pro är en stabil app till Android.
Inte den snyggaste men som sagt stabil och massa funktioner.
2020-08-19, 23:00
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous

För att flera personer kan få samma IP-adress när man kör VPN. Med resultatet att systemet tror du försöker kolla på flera enheter samtidigt.
2020-08-20, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Kör en firestick i husvagnen mest pga 5V matning, kör mest SD vilket jag nöjer mig med där, för att spara mobilsurf. Kör ju värre grejer hemma....

MEN:
Får inte cast/mirroring att fungera !!
Senaste FW, följt diverse felsökning guider
I bästa fall kan jag se stickan, men går inte att casta.
Provat typ standardApp + 3-4 andra på android...
Självklart går det inge bättre på IOS.

Någon som har ngt bra tips ???

Du behöver installera denna appen på Fire TV:

Air Receiver från https://www.amazon.com/%E9%BE%99%E6%96%B9%E5%84%BF-AirReceiver/dp/B00L5HQRGS

Det är den mest kompetenta streamingmottagar-appen som är mest pålitlig och stabil.

Den tar emot alla vanliga streamingmetoder. Dock ej krypterade metoder som Netflix. Sådan streaming funkar enbart med officiella inbyggda streammottagare.

Men okrypterat innehåll funkar bra. T.ex fotostreamming från telefon, eller filmer/tv serier som ej har DRM kopieringsskydd.

Det finns ingen app som kan ta emot copyrightade strömmar. Sådana mottagarmöjligheter får enbart tillverkare lov att skapa. Så om du tänker strömma Netflix, HBO, cmore etc så kommer AirReceiver troligen ej att fungera.

Du kan ju se om du kan hitta annonsstödda gratisversionen "AirReceiver Lite" först. Se om den funkar för dina ändamål.

Jag använder inte FireTV längre. Men personligen så använde jag förr AirReceiver på FireTV och sedan Airflow (https://airflow.app/) på datorn för att strömma nedladdade okrypterade filmer och serier till TVn. Det fungerade jättebra.

PS: Har inga minnen av att FireTV hade någon inbyggd streammottagare som kan ta emot copyrightade saker som Netflix. Men på dina inlägg låter det som om du har sett en sån meny. Det vore det bästa om du kan läsa guider och få igång det isåfall.

Edit: Som jag trodde. Se tråden https://amp.reddit.com/r/fireTV/comments/b0wxlf/cast_to_fire_tv_stick_4k/ så nej den har ingen inbyggd cast-mottagare. Dock har den två speciella mottagare för Netflix och YouTube men de är inte casting. De är typ som en telefonbok som säger till FireTV att "öppna Netflix/YouTube och surfa till filmen XYZ." strömmande sker av TV stickan ej av telefonen.

Men installera appen jag nämnde, AirReceiver, och se om några av dina appar funkar med den. Är inte totalt omöjligt att det funkar.
Senast redigerad av dextrodammit 2020-08-20 kl. 03:44.
2020-08-20, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hur var det, hade Tivimate någon sökfunktion? Typ när man vill se en specifik serie men vet inte vilken "kanalplats" den ligger på i listan. Så man slipper scrolla nedåt i 10 minuter i serielistan menar jag. Kör just nu en annan app och minns inte om den funktionen finns på Tivimate. Textsöka i VOD alltså.

Vet att du redan fick svar, men japp den har textsök, som dessutom kan ställas in att söka i både titlar OCH beskrivningar.

Och nu i TiviMate 3.0 (just nu i betatest och utveckling/finpolering) så har sökresultaten snyggats till vad gäller film och serier eftersom den har äkta Xtream Codes VOD GUI nu.

Väldigt bra faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Kan tillägga att jag kör Nvidia och Tivimate.
Tivimate börjar bli riktigt bra nu 😀

Håller med. Jäklar vad stabil, resurseffektiv, snabbnavigerad, clean och snygg den appen är. Blev väldigt glad när han nyligen kodade stöd för vacker navigering av VOD filmer/serier. Har du testat ännu? TiviMate 3.0 Beta. Man måste gå med i betaprogrammet för att kunna ladda ner 3.0 i förtid. Du kan hitta detta på TiviMate officiella reddit forum. Du måste även logga in via Xtream Codes. Värt det! Underbart interface.
Senast redigerad av dextrodammit 2020-08-20 kl. 04:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in