Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs.natt
Håller med dig om allt. Tror att hon var en helt annan flicka hos sin fosterfamilj.
Rebecka verkar vara en expert på lögner så henne ska man inte lyssna för mycket på. Hon verkar mest ha tyckt att Esmeralda var jobbig och inte orkat med henne. Jag tror att Patrik knöt an till henne mer, och tog hand om henne. Försökte "uppfostra" henne. Rebecka ville nog vara i fred och gav sina barn droger. Hon verkar ju ha brytt sig lika mycket om Esmeralda när hon dog som på öppna förskolan. Vem som misshandlade henne är svårt att veta. Hur många av Esmeraldas blåmärken var gamla? Tänker att barn kan ha lite på knän osv när de ramlar. Men då är det väl max 5 st som är normalt. Tänker mest på smset där hon skriver: säg att mamma bara ska prata med henne annars blir hon hysterisk när hon ser källaren. Låter som det var hon som gjorde något på henne
Citat:
Ursprungligen postat av
ApfelBirne
Ja, jag håller med dig att det verkar som att mamman var väldigt drivande i att behandla E illa. Hela grejen med öppna förskolan var väl att de skulle visa upp hur fina föräldrar de var och inte ens i den situationen klarade hon av att samspela med henne? Jag har länge funderat över sms:en med källaren. Jag fick verkligen gåshud när jag läste dem i FUP. Hur de behandlade henne verkar så utstuderat. 100 blåmärken på ett barn som grannarna aldrig hörde skrika och knappt visste att det fanns i lägenheten. Det är så mycket mer eller snarare något helt annat än dålig impulskontroll som ligger bakom detta. Föräldrar med dålig impulskontroll låter!
Eller hur. Båda föräldrarna har dålig impulskontroll. Och båda föräldrarna visste vad Esmeralda var utsatt för.
Jag tänker att om Esmeralda var drogad ibland kanske det bidrog till blåmärkena oxå. Rebecka säger ju att hon har dålig balans. Visst kan treåringar ha det, men inte så de törnar det in i saker. Drogade människor kan däremot gör det.
Ja fy, det där källar smset är nästan det värsta. Det är så kallt, så utstuderat och ändå så vardagligt. Någon som kommer ihåg när det skickades?
Jag håller på att kolla lite på telefon trafiken runt de datum Esmeralda tros ha avlidet. Se om man får någon känsla vid någon tidpunkt.