2020-08-19, 14:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Hoppas att du har rätt även om jag själv är betydligt mer pessimistisk. Se bara på Seattle och Portland. I princip har Demokratiska borgmästare hejat på när polisen drar sig tillbaka från städerna och låter en vänster-mobb slå sönder allt de kommer åt. När Trump försöker styra upp situationen så har lokala demokratiska senatorer och kongressledamöter aktivt motarbetat det. Trots detta lär både Washington och Oregon rösta demokratiskt i presidentvalet.

Det är fullständigt obegripligt. Detsamma i New York och Californien. Hur de kan rösta demokratiskt är helt sjukt när man tänker på det. Jag förstår ju Demokratiska profiler som Ben Affleck som har råd med en rejäl mur kring sitt hus men alla andra?

Får verkligen hoppas att Trump levererar men jag är som sagt osäker.

Röstar NY för Dems så vet man att staden är förlorad. Både Cuomo och Di Blasio har skött Covid-pandemin fruktansvärt uselt och har tack vare det extremt höga siffror. NY/NJ är helt i en egen liga:

https://www.statista.com/statistics/1109011/coronavirus-covid19-death-rates-us-by-state/
2020-08-19, 14:53
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Jag delar fleras åsikter här att "trumpsupporters" är ivrigare att använda sig av "whataboutism" när det gäller att försvara donald trump.

Vad anser ni?

Jag anser att "whataboutism" inte friar vänstern från sin dubbelmoral.

Och att opinionsundersökningar skall tas med en nypa salt.
Dom är ett mått på vad folk vågar yttra.

Hur tror du svaren i Hong Kong skulle bli om du frågar om kommunist partiet och fastlandskinas behandling av stället?
Eller om du frågar en nordkorean om Kim jongs duglighet?

Eller om du på totalalitärvänsterns väckelsemöte frågar "all lives matter"?, hur många vågar stödja det offentligt?
2020-08-19, 15:39
Medlem
volvo 240s avatar
Någon nämnde familjeliv.. Jill Biden är ju mer Joes skötare än hon är hans fru... "Basement Biden" tycker jag Trump ska börja kalla honom med. Det är lite mer catchy än "Sleepy Joe" Attt Biden valde Harris till sin vice president var ju även det en vikti spik i Bidens kista. Anyway.. folk pratar så mycket skit om hur hemsk Donald Trump är, men när man berom något exempel på hemskehter Trump faktiskt har gjort så blir det märkligt tyst. Det är som att de byggt upp en jättestor orange halmgubbe. Gällande Corona så har han inte varit direkt sämre än någon annan världsledare. Alla har av naturliga skäl varit helt oförberedde på detta, sedan är det ju i ddemokratiskt styrda städer som det har löpt amok totalt. Trump har dessutom aldrig sagtatt man ska dricka decinfectionsmedel, något som verkar blivit en sanning bland de med starkt TDS.
2020-08-19, 15:43
Medlem
volvo 240s avatar
Någon nämnde familjeliv.. Jill Biden är ju mer Joes skötare än hon är hans fru... "Basement Biden" tycker jag Trump ska börja kalla honom med. Det är lite mer catchy än "Sleepy Joe" Attt Biden valde Harris till sin vice president var ju även det en vikti spik i Bidens kista. Anyway.. folk pratar så mycket skit om hur hemsk Donald Trump är, men när man berom något exempel på hemskehter Trump faktiskt har gjort så blir det märkligt tyst. Det är som att de byggt upp en jättestor orange halmgubbe. Gällande Corona så har han inte varit direkt sämre än någon annan världsledare. Alla har av naturliga skäl varit helt oförberedde på detta, sedan är det ju i ddemokratiskt styrda städer som det har löpt amok totalt. Trump har dessutom aldrig sagtatt man ska dricka decinfectionsmedel, något som verkar blivit en sanning bland de med starkt TDS. Före Corona så trodde jag att Trump skulle ta hem i stort sett alla delstater förutom California och New York och någon anan öststat. Men eftersom folk är rätt dumma såtror jag nu att han kommer vinna men med en ganska låg marginal. Han kommer få omkring 300 elektorsröster. Tycker medatt Trump borde för sin trovärdighets skull slängai n en miljard av sina egna dollar i kampanjen för att visa att han inte kan köpas. Då skulle det bli ännu mer bye bye Biden.
2020-08-19, 15:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Biden spenderar som en full sjöman på tv-annonser och internetads i wisconsin

Nu är han tied eller +4 i en midwest state. Hur hatad är donald trump ifall mellanvästern hellre röstar på Biden?

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/wisconsin/

Är inte förvånad att "spenderar byxorna" åker på : Man avser ju att ta vita huset, sånt kostar !

+4 just nu för Biden, med tanke på coronan och allt annat, skulle nog jag iallafall inte ropa "hej !" om jag vore "pro Biden".

Inte alls..
2020-08-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Någon nämnde familjeliv.. Jill Biden är ju mer Joes skötare än hon är hans fru... "Basement Biden" tycker jag Trump ska börja kalla honom med. Det är lite mer catchy än "Sleepy Joe" Attt Biden valde Harris till sin vice president var ju även det en vikti spik i Bidens kista. Anyway.. folk pratar så mycket skit om hur hemsk Donald Trump är, men när man berom något exempel på hemskehter Trump faktiskt har gjort så blir det märkligt tyst. Det är som att de byggt upp en jättestor orange halmgubbe. Gällande Corona så har han inte varit direkt sämre än någon annan världsledare. Alla har av naturliga skäl varit helt oförberedde på detta, sedan är det ju i ddemokratiskt styrda städer som det har löpt amok totalt. Trump har dessutom aldrig sagtatt man ska dricka decinfectionsmedel, något som verkar blivit en sanning bland de med starkt TDS. Före Corona så trodde jag att Trump skulle ta hem i stort sett alla delstater förutom California och New York och någon anan öststat. Men eftersom folk är rätt dumma såtror jag nu att han kommer vinna men med en ganska låg marginal. Han kommer få omkring 300 elektorsröster. Tycker medatt Trump borde för sin trovärdighets skull slängai n en miljard av sina egna dollar i kampanjen för att visa att han inte kan köpas. Då skulle det bli ännu mer bye bye Biden.

Bunkerbaby och Basementjoe och allt blir nog bättre om de börjar kalla varandra saker?

Mer än vad en del av dem redan gör.

Trump sa att man skulle injicera desinfektionsmedel. Nu när han samtalar om att använda oleander för att göra medicin tillsammans med den galna kuddkillen framstår inte Trump som om han ens gör misstag när han rekommenderar dödliga saker till folk. Nu har han ju inte, vad jag vet i alla fall, personligen rekommenderat oleander men sättet han pratar på och de han får andra att säga gör ju att många knäppisar kommer att äta oleanderväxter som är extremt giftiga.
2020-08-19, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Fast Clinton ledde med mkt mer, typ det dubbla, i Wisconsin vid denna tid inför 2016. Samma sak med alla andra swingstates, Pennsylvania, Ohio, Florida osv.

Wisconsin hade förövrigt röstat demokratiskt sen Reagan 84, så Hillary kampanjade inte där överhuvudtaget förra gången.

Realclearpolitics, har siffrorna om man är intresserad.

Hade Hillary verkligen sådan stor ledning i dessa swing stater?
Trodde hon var tied där med Trump. Specifikt Michigan.
Jag undrar om du är villig att ompröva din åsikt gällande denna ledning som Hillary skulle ha haft i Midwest?
2020-08-19, 16:05
Bannlyst
Ännu en dag ännu en poll.

Marist college och morning consult och Rasmussen har alla mätningar som visar att Donald Trumps disapprove siffror ökat varje vecka hela sommaren.

59 procent hos Marist.

När det gäller general election så leder biden alltjämt med 9% över hela landet.

Det mesta talar för att biden skippar debatterna med Trump och kammar hem denna seger med en cheat proof majority

Jag tror inte det blir några debatter mellan kandidaterna. Ser inget behov av detta heller för bidens skull. Han leder stort.
2020-08-19, 16:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Det mesta talar för att biden skippar debatterna med Trump och kammar hem denna seger med en cheat proof majority

Jag tror inte det blir några debatter mellan kandidaterna. Ser inget behov av detta heller för bidens skull. Han leder stort.

Datumen är ju fastsatta (o accepterade) utav dems och "camp Biden". Så de blir nog. Det enda jag inte skulle bli förvånad över, är om det hela gjordes utan publik..(covid)
2020-08-19, 16:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Röstar NY för Dems så vet man att staden är förlorad. Både Cuomo och Di Blasio har skött Covid-pandemin fruktansvärt uselt och har tack vare det extremt höga siffror. NY/NJ är helt i en egen liga:

https://www.statista.com/statistics/1109011/coronavirus-covid19-death-rates-us-by-state/
Varför skulle NY vilja rösta på R som gör mindre i frågan och medve4tet sprider smitta över landet, och att de har en president som vänt folket och dess medborgare ryggen i COVID-19.

Första gången i tråden, för detta är rätt känt redan.
Vet inte vad du inbillar dig säga genom glömma detta, då det ser fortfarande ut som trumpen är bra mycket sämre än Coumo och Deblasio.

Tur du postar denna statistik nu, för det dröjer inte speciellt länge innan andra delstater är klart i kapp och förbi som trumpen öppnade upp.

Varför vänder en folkvald president folket ryggen i kris?
Och för vem är trumpen president, den är det två lager på, då de verkar inte ens veta själva vad de vill.

Deaths:175,122
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Jag anser att "whataboutism" inte friar vänstern från sin dubbelmoral.

Och att opinionsundersökningar skall tas med en nypa salt.
Dom är ett mått på vad folk vågar yttra.

Hur tror du svaren i Hong Kong skulle bli om du frågar om kommunist partiet och fastlandskinas behandling av stället?
Eller om du frågar en nordkorean om Kim jongs duglighet?

Eller om du på totalalitärvänsterns väckelsemöte frågar "all lives matter"?, hur många vågar stödja det offentligt?
Dock berättar den enbart om hyckleri man har i de egna leden.
whataboutsim använder ni när ni vet att ni har fel, och det är ofta ni inte vill säga nått.
Det intressanta att du körde i whataboutis i detta, och prata om annat.
Tack för du så tydligt visar vad det handlr om.

Installationsdagen sade trumpen vara sig en president av folket genom svära in presidenteden, men verkar som inte många saker där har trumpen uppfyll ens.
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
trumpen är mycket sämre än väldigt många ledare, vilket är inte svårt då trumpen inte vill befatta sig med COIVID-19.
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Bunkerbaby och Basementjoe och allt blir nog bättre om de börjar kalla varandra saker?

Mer än vad en del av dem redan gör.

Trump sa att man skulle injicera desinfektionsmedel. Nu när han samtalar om att använda oleander för att göra medicin tillsammans med den galna kuddkillen framstår inte Trump som om han ens gör misstag när han rekommenderar dödliga saker till folk. Nu har han ju inte, vad jag vet i alla fall, personligen rekommenderat oleander men sättet han pratar på och de han får andra att säga gör ju att många knäppisar kommer att äta oleanderväxter som är extremt giftiga.
Ja, det är intressant att trumpen aktiv försöker sprida elände till folket i USA.
Vart inte trumpen folkets president?
Är det därför trumpen också skiter i folket.
Citat:
Ännu en dag ännu en poll.

Marist college och morning consult och Rasmussen har alla mätningar som visar att Donald Trumps disapprove siffror ökat varje vecka hela sommaren.

59 procent hos Marist.

När det gäller general election så leder biden alltjämt med 9% över hela landet.

Och vad ska det ge att debattera med någon som inte ens har det intresset eller ens kan debattera?
Så länge Biden skiter i trumpen och det går så här bra, så är mitt råd fortsätt utan att beblanda sig med trumpen.

Varför sluta med ett vinnande recept.
Och vad folk också komerm se är hur Biden tar ett stort ansvar för att förhindra smittspridning.
Tänk att syfte fick en så gigantisk politisk fördel.
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
New York är i ett uruselt skick just nu. Det är inte bara Covid-19 utan ett socioekonomisk sammanbrott. Det är uppenbart att Bill de Blasco o demokraterna har kört NY ”down the drain”

Mången NY bo saknar idagarna Rudy Giuliani o den traditionella republikanska ordning & reda politik han förde.

På detta så får vi se hur Bidens affärer i ukraina utvecklas. O sedan så kommer troligtvis ex president Clintons förehavanden med Epstain o Maxwell att dras på Fox. Det skulle vara förvånande om det inte finns material där han har grejen inne i någon minderårig. Likaså så är inte heller Washingtons girigaste politiker o Fd presidentkandidat helt avskriven för diverse korruptionsanklagelser.

O visar det sig att även Obama sysslat med en rad otillbörlga aktiviteter så faller den demokratiska glorian i golvet med en skräll.

Spelas korten väl så kommer Trump att vinna stort.
Det intressanta är att inte många kort har spelats ut rätt av trumpencirkusen sedan COVID-19 start.
Senast redigerad av klyban 2020-08-19 kl. 16:28.
2020-08-19, 16:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

New York är i ett uruselt skick just nu. Det är inte bara Covid-19 utan ett socioekonomisk sammanbrott. Det är uppenbart att Bill de Blasco o demokraterna har kört NY ”down the drain”

Mången NY bo saknar idagarna Rudy Giuliani o den traditionella republikanska ordning & reda politik han förde.

På detta så får vi se hur Bidens affärer i ukraina utvecklas. O sedan så kommer troligtvis ex president Clintons förehavanden med Epstain o Maxwell att dras på Fox. Det skulle vara förvånande om det inte finns material där han har grejen inne i någon minderårig. Likaså så är inte heller Washingtons girigaste politiker o Fd presidentkandidat helt avskriven för diverse korruptionsanklagelser.

O visar det sig att även Obama sysslat med en rad otillbörlga aktiviteter så faller den demokratiska glorian i golvet med en skräll.

Spelas korten väl så kommer Trump att vinna stort.
2020-08-19, 16:25
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Ja man undrar ju hur folk som varken är för eller emot Trump resonerar. Seattle, Portland, Chicago, New York, Los Angeles m.m.

Tror det blir svårt att slå bort Trumps poäng om man inte redan är "frälst" i Demokraterna, d.v.s. att upploppen sker i Demokratiskt styrda stater. Personligen så tror jag att det är större chans att Trump vinner Cali än New York, även om jag inte tror att han vinner någon av dem.

NY och Cali handlar ju mycket om förfallet och om Bernie supportrar inte orkar supporta Biden.

Glöm inte att Trumps momentum nu ökar för varje dag som går. Trump hade fler tittare än Demokratiska konventet. Online event bygger ingen energi. Lägg därtill Kamala Harris som inte genererar någon boost. Nä det är pyspunka för Biden nu.

Här har du en synnerligen skön snubbe från just Portland som säger som det är. Han brottar ned Biden i en debatt vilken dag i veckan som helst
https://youtu.be/vFNKKuwfR10
Senast redigerad av Nixter 2020-08-19 kl. 16:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in