2020-08-18, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Är du säker på att det är barca fans zom anser att Henke är en legendar i Barca? Kan det vara så att skottska och brittiska Celtic fans anser att Henke är en legendar i Barca? Själv aldrig mött en Barcasupporter som babblar om Henke som legendar? Koeman cruyff är legendarer för barcafans ja det inser nog alla men Henke?
För officiell statistik över spelare rekommenderas inte tidningarna. Gå istället in på ligornas egna hemsidor eller exempelvis whoscored.com.
Citera
2020-08-18, 20:16
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Är du säker på att det är barca fans zom anser att Henke är en legendar i Barca? Kan det vara så att skottska och brittiska Celtic fans anser att Henke är en legendar i Barca? Själv aldrig mött en Barcasupporter som babblar om Henke som legendar? Koeman cruyff är legendarer för barcafans ja det inser nog alla men Henke?
Givetvis är han inte i samma legendar-kategori som Koeman, och särskilt inte Johan Cruijff, men han är väl ansedd av Barca-fansen. Det pratas fortfarande om honom där nere.
Citera
2020-08-18, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Givetvis är han inte i samma legendar-kategori som Koeman, och särskilt inte Johan Cruijff, men han är väl ansedd av Barca-fansen. Det pratas fortfarande om honom där nere.
Har du exempel pa det?? Om jag minns rätt värvades Henke pga att transferfönster gjorde det omöjligt för Barca att värva högklassiga alternativ och da valde de en gratis inhoppare istället?? Eller minns jag fel?
Citera
2020-08-19, 08:14
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassehare
Henrik Larsson spelade för Barcelona 2004 -2006 .Han gjorde totalt 20 matcher. Han agerade mest som inhoppare/avbytare.Vilket han gjorde bra.Men han var ingen superstjärna i Barca,han gick dit som free agent

Henrik Larsson gjorde totalt 59 matcher i Barcelona.

Första säsongen blev det bara 17 matcher, eftersom han drog korsbandet en bit in på säsongen.

Han hade bara ett ettårskontrakt, men Barca var så nöjda med vad han presterat innan han blev skadad att de signade honom för ett år till trots att korsbandet var paj och lång rehab väntade.

Andra säsongen gjorde han 42 matcher.

I sin sista match för klubben kom han in och vände CL-finalen med två assist.

Han är mycket uppskattad och aktad i Barcelona.
Citera
2020-08-19, 18:00
Medlem
hassehares avatar
https://www.fcbarcelona.com/en/football/barca-legends/players/1054365/larsson

Vi har fel båda två men du är närmast....det ska tydligen vara 62 matcher enligt klubbens hemsida.....jag var ute och seglade betr antal matcher.
Citera
2020-08-20, 23:37
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassehare
https://www.fcbarcelona.com/en/football/barca-legends/players/1054365/larsson

Vi har fel båda två men du är närmast....det ska tydligen vara 62 matcher enligt klubbens hemsida.....jag var ute och seglade betr antal matcher.

Haha, ok. Jag gick på vad som stod på Wikipedia.
Citera
2020-08-21, 01:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Så hur gick det? Blev Larsson anställd som assisterande till Koeman, eller var det hela bara skvaller?
Citera
2020-08-21, 10:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så hur gick det? Blev Larsson anställd som assisterande till Koeman, eller var det hela bara skvaller?

Det blev han, kontrakt på tre år.
Citera
2020-08-21, 14:53
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det blev han, kontrakt på tre år.

Jag fattar ingenting av detta.

Henke Larsson ass. tränare i FC Barcelona.
På vilka meriter då? Vad ser dom/någon som inte ett jävla lag i Skandinavien har sett sen han slank ut genom Olympia efter att skickat ner Helsingborg till Superettan.
Detta kan bara gå på ett sätt och frågan är hur lång tid det tar.

Citera
2020-08-21, 16:39
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag är också överraskad, men önskar Henrik all lycka!
Citera
2020-08-21, 16:42
Medlem
Ja man får önska Henrik Larsson all lycka till i Barcelona.
Citera
2020-08-21, 20:05
Medlem
snillet_1s avatar
Säger ändå något om vilket avtryck han satte i klubben när han var där som spelare. Det har ju talats om att han var väldigt uppskattad osv, men lätt att det ofta bara är tomt prat. Uppenbarligen inte i detta fallet. Hade ju aldrig varit aktuell utan sin bakgrund som spelare.

Man gillar ju ändå Henke i grund och botten så bara att önska lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in