2020-08-19, 15:40
Medlem
Halva Malmö har ju åkt in eller dött.

Samtidigt är staden just nu lugnare på länge, med knappt några skjutningar och mord alls.

Är det bara en tidsfråga tills några andra tar över eller tror ni Malmös värsta tid är över?

Förövrigt ska man inte glamorisera kriminella, men den här Dani är jag ändå imponerad av. "Kul" att läsa om kriminella som faktiskt är smarta och håller sig under radarn.

Det är de utan impulskontroll jag vill ha bort från gatan.
Citera
2020-08-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Har inte haft koll på Dani sedan 2008-2009 men då hämtade han mycket cannabis i Danmark, ca 20-30 kilo i veckan. Han rörde aldrig grejerna själv men var med på avstånd. Ytterligare en anledning till att han har varit svår att få dömd för brott.

Redan när han var tonåring runt 14-15 hade han rätt mycket pengar fö den åldern och epoken genom att sälja E.
Hans styrka har alltid varit att hålla låg profil och inte bränna en massa pengar på onödigt skit. Han körde en vanlig svart A6 runt 2008 och såg ut som vem som helst. Vet att han köpte en stor villa vid Johanneslust, om jag minns rätt, vid denna tiden. Tror även hans lillebror bodde med honom i villan.

Han kallades Dani jude förr eftersom många ansåg han vara snål men jag skulle nog mer kalla det ekonomisk och smart.
Han har tjänat stora pengar i 25 år och varit väldigt ekonomisk, åtminstone förr var han det, så det hade inte förvånat mig om han har åtminstone 50 miljoner varav en del av det är vita pengar med tanke på att han kunde köpa ett hus för x antal miljoner.

Kan inte uttala mig hur hans liv eller framgång har sett ut efter 2010 men det har förmodligen gått bra fram tills dispyten med Mekky, den uppmärksamheten var inte bra för hans affärer.

50 miljoner är nog närmre verkligheten än "flera hundra miljoner"
Citera
2020-08-19, 15:56
Medlem
Citat:
Har inte haft koll på Dani sedan 2008-2009 men då hämtade han mycket cannabis i Danmark, ca 20-30 kilo i veckan. Han rörde aldrig grejerna själv men var med på avstånd. Ytterligare en anledning till att han har varit svår att få dömd för brott.

Redan när han var tonåring runt 14-15 hade han rätt mycket pengar fö den åldern och epoken genom att sälja E.
Hans styrka har alltid varit att hålla låg profil och inte bränna en massa pengar på onödigt skit. Han körde en vanlig svart A6 runt 2008 och såg ut som vem som helst. Vet att han köpte en stor villa vid Johanneslust, om jag minns rätt, vid denna tiden. Tror även hans lillebror bodde med honom i villan.

Han kallades Dani jude förr eftersom många ansåg han vara snål men jag skulle nog mer kalla det ekonomisk och smart.
Han har tjänat stora pengar i 25 år och varit väldigt ekonomisk, åtminstone förr var han det, så det hade inte förvånat mig om han har åtminstone 50 miljoner varav en del av det är vita pengar med tanke på att han kunde köpa ett hus för x antal miljoner.

Kan inte uttala mig hur hans liv eller framgång har sett ut efter 2010 men det har förmodligen gått bra fram tills dispyten med Mekky, den uppmärksamheten var inte bra för hans affärer.
Blev huset sålt till slut? Låg ju ute rätt länge och var otroligt fint.
Citera
2020-08-19, 15:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gates1

Samtidigt är staden just nu lugnare på länge, med knappt några skjutningar och mord alls.
Är det bara en tidsfråga tills några andra tar över eller tror ni Malmös värsta tid är över?
Förövrigt ska man inte glamorisera kriminella, men den här Dani är jag ändå imponerad av. "Kul" att läsa om kriminella som faktiskt är smarta och håller sig under radarn.

Kan inte Malmö men varför skulle det "vara över"? Grunden finns, rivaliteten om marknaden finns kvar, allt ligger under ytan kan ta fart igen så fort snutarna blir mer upptagna med andra städer.

Det är bara en fråga om ett generationsskifte nya unga som vill tjäna pengar på drogerna. Unga som snuten inte har lika bra span på.
Citera
2020-08-19, 16:24
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Blev huset sålt till slut? Låg ju ute rätt länge och var otroligt fint.

Vet faktiskt inte. Tappade kontakt med honom innan dess. Hur längesen var det han la ut huset? Borde anta att det är sålt vid detta laget om det var flera år sedan det låg ute, har dålig koll på det.

Kan även tillägga att även tullen visste väl vem han var för ca tio år sedan. Vid en körning över bron blev han stannad och kvarhållen i ett par timmar i förhör om vad han hade gjort i Danmark osv trots att han och en annan åkte i en clean separat personbil och den andra bilen med varorna kom över utan problem.
Personerna som han köpte av i Danmark var östasiater. Förmodligen från Vietnam då dessa hade flera hus i Danmark som de odlade i.
Kan inte svara på om han höll på med kola kring denna tiden eller när det kom in i bilden.
Citera
2020-08-19, 16:50
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:

Jobbade P"trik enbent med Dani runt 2008 ryktet säger att dom var partners på den tiden?
Citera
2020-08-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gates1

Det rullar igång igen, många unga utan skolgång/fattig bakgrund som växer upp och växer in i kriminalitet. Sen kan det ta 2år/5år/10år. Men skjutningar kommer komma.
Citera
2020-08-19, 17:20
Medlem
Som jag förstår det är Dani främst affärsman och ingen mördare. Det var Mekky som utmanade honom med sitt storhetsvansinne och extrema våldsanvändande som triggade igång våldspiral efter Galaxy. Polisen gjorde dessutom inte sitt jobb så Dani har fått rycka in istället. Både Mekky och hans gäng samt hans vänner i dp står nu inför livstidsstraff.
Citera
2020-08-19, 17:41
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Jobbade P"trik enbent med Dani runt 2008 ryktet säger att dom var partners på den tiden?

Ingen som jag träffade. Hade bara kontakt med Dani och hans "chaufför". En stor och muskulös jugge som ofta körde Dani i hans Audi.
Jag fick intrycket av att Dani gjorde detta på egen hand. Åtminstone smugglingen över bron och försäljningen av det sen.
Citera
2020-08-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ingen som jag träffade. Hade bara kontakt med Dani och hans "chaufför". En stor och muskulös jugge som ofta körde Dani i hans Audi.
Jag fick intrycket av att Dani gjorde detta på egen hand. Åtminstone smugglingen över bron och försäljningen av det sen.
Du råkar inte ha en bild på honom eller alternativt kunna beskriva honom?
Citera
2020-08-19, 18:10
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23

Har tyvärr ingen bild på honom men har för mig att jag hade en gång i tiden. Han är ganska lång, ca 185-190 cm, smal byggd, ser varken kriminell eller farlig ut utan ganska mjuka intetsägande drag i ansiktet, mörkbrunt hår om jag minns rätt. Klädde sig rätt alldagligt då med blåjeans, adidas vindjacka, och vanlig svart keps utan märke. Vill minnas att han började bli tunnhårig för tio år sedan men kan vara något jag har fått för mig.
Var som sagt många år sedan jag träffade honom, kan ha förändrats sedan dess men ungefär så såg han ut sist jag träffade honom.
Citera
2020-08-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Som Brad Pitt har jag hört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in