Citat:
Problemet med den artikeln är att den inte på ett ärligt sätt förtäljer hur resultatet särskiljer sig från ex en infektion av influensa typ A som är såpass allvarligt att den kräver att man läggs in. Ja, inflammationer i kroppen är vanligt efter COVID-19, men inflammationer i kroppen är också vanligt efter längre period av både typ A och typ B (ej C mig veterligen).
Så jag tycker man borde läsa artikeln; "Oj, influensa är rätt allvarligt, jag borde vara försiktigare under influensaperioder med vilka jag träffar", inte "OMFG! COVID-19 VERY BAD!".
Så jag tycker man borde läsa artikeln; "Oj, influensa är rätt allvarligt, jag borde vara försiktigare under influensaperioder med vilka jag träffar", inte "OMFG! COVID-19 VERY BAD!".
Har inte hittat att influensa når upp till 60% av de smittade? Sen vill jag inte ha influensa heller och tycker det är ett ofog i Sverige att folk går sjuka till arbetet o lämnar sjuka barn på dagis mm. Så hoppas att vi efter covid pandemin fortsätter att visa omtanke o inte sprider influensa i onödan.
Dessutom verkar det som om vaccinering minskar risken för hjärtpåverkan när det gäller influensa så hoppas det är samma för vaccin mot covid19.
"A Japanese study of 96 patients found that 11% of patients who were infected with influenza A (H3N2) had elevated myosin light‐chain I concentrations, a marker for myocardial injury.44 However, the degree of injury is likely mild as another study of 152 slightly younger patients in the UK found no elevation of cardiac troponin I and T levels, which are more sensitive markers of cardiac injury.45 A third study followed 30 previously healthy young adults diagnosed with influenza infection for 28 days after enrollment with serial electrocardiograms, echocardiograms, and cardiac enzymes and found that no enrolled patients had clinically significant changes in their cardiac studies or cardiac enzymes.46"
Man kan alltså testa sig och få svar inom 48 timmar i Stockholm både med eller utan bil. Man ombeds också kontakta potentiella kontakter vid ett positivt resultat.