2020-07-18, 19:28
Medlem
viper71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är det blodet på H:s skor som åsyftas? Vet tråden ngt mer om det?

Antar att det är blodet från Helenas skor , för det är väl de enda de hittade.
Citera
2020-07-18, 20:08
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viper71

Nej, det är väl de mkt små mängder som lämnas av händerna när en person tar i föremål. Kallas touch-dna. Så den som tog i H's sandaler o kastade in dom en bit från stigen är den som bör sova ännu sämre än tidigare.

Visst var det väl så att KM iaf kunde avskrivas från att ha lämnat spår på sandalerna.
Citera
2020-07-20, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viper71

tror också det. och det kan vara hennes eget, därför är jag skeptiskt till lösning här men hoppas givetvis.

men de skulle ju undersöka bland dna och utesluta poliser som tagit i dojorna. såvida det inte är en polis som är GM.
Citera
2020-07-20, 07:34
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nej, det är väl de mkt små mängder som lämnas av händerna när en person tar i föremål. Kallas touch-dna. Så den som tog i H's sandaler o kastade in dom en bit från stigen är den som bör sova ännu sämre än tidigare.

Visst var det väl så att KM iaf kunde avskrivas från att ha lämnat spår på sandalerna.

Den som slängde in skorna?

Kan ha vart två gm som slängt iväg varsin sko, dessutom kan inte uteslutas att samtliga gm tagit i skorna under eventuellt våldsamt tumult.
Citera
2020-07-20, 18:32
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Den som slängde in skorna?

Kan ha vart två gm som slängt iväg varsin sko, dessutom kan inte uteslutas att samtliga gm tagit i skorna under eventuellt våldsamt tumult.

Man får nog se det som sannolikt att det var en person som slängde in skorna i nån panikartat städaktion. Sedan är det öppet vilken roll denne spelat i händelsen, kan vara en GM eller också en ngt mindre inblandad medhjälpare.

Att blodet är Helenas är fastslaget sedan länge.
Citera
2020-07-20, 22:10
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Man får nog se det som sannolikt att det var en person som slängde in skorna i nån panikartat städaktion. Sedan är det öppet vilken roll denne spelat i händelsen, kan vara en GM eller också en ngt mindre inblandad medhjälpare.

Att blodet är Helenas är fastslaget sedan länge.

Varför det?

Skorna låg åt olika håll. Dessutom låg väl en av skorna lite halvgömd, kan tyda på att den gömdes undan av folk som letade efter H på söndagen, Typ ngn som inte ville skon skulle hittas men desvärre inte kunde ta den med sig av risk för upptäckt.

Finns liksom inget sannolikt.
Citera
2020-07-20, 22:48
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Varför det?

Skorna låg åt olika håll. Dessutom låg väl en av skorna lite halvgömd, kan tyda på att den gömdes undan av folk som letade efter H på söndagen, Typ ngn som inte ville skon skulle hittas men desvärre inte kunde ta den med sig av risk för upptäckt.

Finns liksom inget sannolikt.

Ja du får naturligtvis tro precis vad du vill. Jag redogör för vad jag anser är det rimligaste. Tror inte det hela skulle förändrats så mkt om man bara skulle återfunnit den första sandalen. Hur skorna landade inne i det då ganska vildvuxna
området vid sidan av stigen var nog mer slump. Sedan är det fritt fram för mer fantasifulla tolkningar.
Citera
2020-07-21, 15:12
Medlem
Loviks avatar
Ingen mer än jag som hört att Bj#rn W var borta natten innan försvinnandet och kom hem först senrt på kvällen som föregick "mordnatten"?
Här finns uppgifter om fest och fylla den kvällen för hans del. Finns det någon intervju med honom i media eller någon som omnämnt honom av systrarna vid intervju, som ni kan länka .till?
Citera
2020-07-21, 16:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Men det var väl typ salivspår på ena sandalen? Det finns ju bland annat ett bland-DNA som polisen (NFC) nu tror sig kunna separera med den senaste tekniken. Om Helena själv, hennes familj samt obetänksamma utredare kan uteslutas som lämnare av de funna DNA:na, är sannolikheten stor att DNA-spåren kommer från gärningsmannen/gärningsmännen.

Om det var ett praktgräl där i dungen med minst två mycket aggressiva män närvarande, är chansen påfallande hög att DNA-spåren är avsatta av en eller båda männen under "gormande och svärande". Jag menar, de lär ju ha varit mycket nära Helena under bråket. Och med hjälp av den nya släktforksningstekniken hoppas jag innerligt att det snart ringer på någons dörr, och att det utanför den står två polismän som hämtar in det förbannade aset som gjorde detta.
Citera
2020-08-01, 02:32
Medlem
Loviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men det var väl typ salivspår på ena sandalen? Det finns ju bland annat ett bland-DNA som polisen (NFC) nu tror sig kunna separera med den senaste tekniken. Om Helena själv, hennes familj samt obetänksamma utredare kan uteslutas som lämnare av de funna DNA:na, är sannolikheten stor att DNA-spåren kommer från gärningsmannen/gärningsmännen.

Om det var ett praktgräl där i dungen med minst två mycket aggressiva män närvarande, är chansen påfallande hög att DNA-spåren är avsatta av en eller båda männen under "gormande och svärande". Jag menar, de lär ju ha varit mycket nära Helena under bråket. Och med hjälp av den nya släktforksningstekniken hoppas jag innerligt att det snart ringer på någons dörr, och att det utanför den står två polismän som hämtar in det förbannade aset som gjorde detta.
Om det var så enkelt med.ny teknologi som du säger. Skulle de då lägga.över det på Cold casegruppen och dessutom låta tiden bara rinna vidare utan att använda detta? Låter orimligt.
Citera
2020-08-01, 19:47
Medlem
zoomlanders avatar
Jag sätter en slant på ngn som var med på förfesten
Citera
2020-08-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Jag sätter en slant på ngn som var med på förfesten

”GM fanns med under kvällen” säger GW.
Han preciserar inte närmare om det även inkluderar förfesten, däremot bör det betyda att GM fanns på Stadt (egen tolkning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in