2020-08-18, 17:29
Bannlyst
Ang. misshandeln av MG förra helgen så var det många som högg och sa att det var omöjligt då han är häktat i väntan på HR, men för bövelen, Salberga har också ett häkte !!! Flyttades från Västerås till Salberga 2005, så MG har nog fått smörj ändå...
Citera
2020-08-18, 17:31
Bannlyst
Han sitter/satt på gemet där,kanske tillbaks eller på sjukstuga fortf.
Citera
2020-08-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Inte vill jag tro på köttfärsen..... 😣 för grymt! men i en sådan butik blir det troligen köttavfall som samlas och förstörs på.... ja, vilket sätt? Vart körs deras avfall? Av vem?

Nä köttfärs är väl att ta i, men i vilket fall, i orientbutiken finns utrustning för att enkelt stycka upp kött om han nu har velat göra det, vilket man får hoppas inte är fallet.
Det mest troliga är det väl att han varit tvungen att ta bort huvudet i lägenheten pga att hela kroppen inte fick plats i den väska/resväska han skulle lägga kroppen i för att på ett enklare sätt få bort kroppen. Sedan kan man ju fråga sig varför han har sparat huvudet i lägenheten och inte fraktat bort det på samma gång.
Citera
2020-08-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag har haft Charlene Downes i skallen sen jag började läsa denna tråden och i synnerhet sen de hittade huvudet i en resväska.

I UK har det varit ett antal fall där engelska flickor med MENA-pojkvän eller en hallick från MENA, som har försvunnit och sedan dykt upp förmultnade och nerstuvade i en resväska.

Det finns också en som polisen aldrig hittade, 14-åriga Charlene Downes. Hon försvann 2003. Och detta är vad de tror hände med hennes kvarlevor.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/news/greater-manchester-news/charlene-downes-blackpool-murder-kebabs-15343307

Nu säger jag inte att det är så. Men det är kanske möjligt att någon har använt sina slaktarkunskaper för att avyttra en kropp.

Vi med västerländsk uppfostran, har mycket svårt att sätta oss in att detta kan ske. Men vi måste då förstå att alla andra kulturer fungerar inte som just vår.

Framför allt detta om hur klaner fungerar och hur familjer "ställer upp" för varandra. Något som våra egna familjer, tack och lov, normalt aldrig skulle göra om vi mördade eller våldtog någon.

I bland annat kurdiska klaner, händer det att mellan 10-15 i familjen samlas och planerar ett hedersmord. Mamma, pappa, systrar, bröder och kusiner. Det finns mängder med sådana fall. Tyvärr.

Och det finns fall som detta. Och med tanke på vittnesmål från pappan, "mamman" och kusinerna, som låter som de övat på det i flera timmar, så är det inte otroligt att någon eller några av dem har hjälpt T med detta.

Jag tror dessvärre inte att de kommer hitta resten av W´s kropp. Dessvärre. Jag hoppas dock att jag har fullständigt fel.

Såklart att pappan, "mamman" och kusinerna har övat på vad dom ska säga. Dom har haft hela året på sig. Det är ju samma med T. Han pratade inte så värst mycket i förhören med polisen och nu i TR så var det som om han läste på ett papper vad han skulle säga. Inövat så det skriker om det!
Var det inte så att när kusinen förhördes i TR att han hade ändrat på sin historia från första polisförhör tills nu? Dom är garanterat inblandade hela familjen. Sedan som jag sa tidigare, känns fruktat skumt att kusinen som så gott som aldrig träffar T skulle komma till Uddevalla just samma vecka som W dog...eller??
Citera
2020-08-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin46
Nä köttfärs är väl att ta i, men i vilket fall, i orientbutiken finns utrustning för att enkelt stycka upp kött om han nu har velat göra det, vilket man får hoppas inte är fallet.
Det mest troliga är det väl att han varit tvungen att ta bort huvudet i lägenheten pga att hela kroppen inte fick plats i den väska/resväska han skulle lägga kroppen i för att på ett enklare sätt få bort kroppen. Sedan kan man ju fråga sig varför han har sparat huvudet i lägenheten och inte fraktat bort det på samma gång.

Om T (och ev. medhjälpare) prompt vill ha in Ws kropp i en resväska (varför är så många insnöade på resväskor?) så hjälper det inte mycket att kapa huvudet. Jag vet inte hur allas resväskor ser ut, men de jag har kunde kanske rymma en liten människas kropp om man kapade av benen, la dem vid sidan om och vinklade huvudet åt sidan, att bara kapa huvudet, inte en cnans, men visst, är den enda väska man har ett fodral till en ståbas så...
Rent praktiskt vore väl en sopsäck(ar) i plast det bästa alternativet, svårarare att spåra och med valfritt antal påsar i lager, så gott som oförstörbar under transport. Vid ev. dumpning i naturen är alla former av inpackning oönskad då nedbrytning av kroppen försenas och asätare inte kan sprida ut delar. Till sist, vad är lättast att göra sig av med? En besudlad resväska eller några ihopknölade svarta sopsäckar av plast?
Citera
2020-08-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Om T (och ev. medhjälpare) prompt vill ha in Ws kropp i en resväska (varför är så många insnöade på resväskor?) så hjälper det inte mycket att kapa huvudet. Jag vet inte hur allas resväskor ser ut, men de jag har kunde kanske rymma en liten människas kropp om man kapade av benen, la dem vid sidan om och vinklade huvudet åt sidan, att bara kapa huvudet, inte en cnans, men visst, är den enda väska man har ett fodral till en ståbas så...
Rent praktiskt vore väl en sopsäck(ar) i plast det bästa alternativet, svårarare att spåra och med valfritt antal påsar i lager, så gott som oförstörbar under transport. Vid ev. dumpning i naturen är alla former av inpackning oönskad då nedbrytning av kroppen försenas och asätare inte kan sprida ut delar. Till sist, vad är lättast att göra sig av med? En besudlad resväska eller några ihopknölade svarta sopsäckar av plast?

Och svarta sopsäckar vet vi att T hade i nedersta lådan i köket...
Citera
2020-08-18, 18:55
Medlem
Citat:
Jag har haft Charlene Downes i skallen sen jag började läsa denna tråden och i synnerhet sen de hittade huvudet i en resväska.

I UK har det varit ett antal fall där engelska flickor med MENA-pojkvän eller en hallick från MENA, som har försvunnit och sedan dykt upp förmultnade och nerstuvade i en resväska.

Det finns också en som polisen aldrig hittade, 14-åriga Charlene Downes. Hon försvann 2003. Och detta är vad de tror hände med hennes kvarlevor.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/news/greater-manchester-news/charlene-downes-blackpool-murder-kebabs-15343307

Nu säger jag inte att det är så. Men det är kanske möjligt att någon har använt sina slaktarkunskaper för att avyttra en kropp.

Vi med västerländsk uppfostran, har mycket svårt att sätta oss in att detta kan ske. Men vi måste då förstå att alla andra kulturer fungerar inte som just vår.

Framför allt detta om hur klaner fungerar och hur familjer "ställer upp" för varandra. Något som våra egna familjer, tack och lov, normalt aldrig skulle göra om vi mördade eller våldtog någon.

I bland annat kurdiska klaner, händer det att mellan 10-15 i familjen samlas och planerar ett hedersmord. Mamma, pappa, systrar, bröder och kusiner. Det finns mängder med sådana fall. Tyvärr.

Och det finns fall som detta. Och med tanke på vittnesmål från pappan, "mamman" och kusinerna, som låter som de övat på det i flera timmar, så är det inte otroligt att någon eller några av dem har hjälpt T med detta.

Jag tror dessvärre inte att de kommer hitta resten av W´s kropp. Dessvärre. Jag hoppas dock att jag har fullständigt fel.

Självbevarelsedriften slår på och säger det gamla vanliga "men sånt händer inte här hemma"
för, visst kan det göra det! Tex. en tjej mördad och inmurad i betong relativt nära mig !!!
Men mat...... alltså äta upp... ännu värre bjuda på annan utan minsta miner ???
Citera
2020-08-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki

Känns ju dock som att svarta sopsäckar skulle dra ögonen åt sig mer än en eller flera resväskor, tänker om han skulle träffat på någon granne på väg ner i trappen tex. Tänker att det syns mer om det skulle ligga en kropp i en svart sopsäck...
Dom säljer hyffsat stora resväskor och vad jag förstått så var W inte direkt stor.
Citera
2020-08-18, 19:19
Medlem
Citat:

En sak reagerade jag på fallet som du länkar här, Charlene Downes's mamma säger,
citat:
"I never for a moment believed I would never see her again, that she had been lured into a gang and groomed for sex."
Tvivlar inte mycket på att Tishko funderat på att omvandla lilla W till cash, med tanke på trekanten han "tvingade" W att vara med eller betrakta. Plus allt annat sexuellt som framkommit om han! Hans och bådas oförmåga att skaffa pengar kunde ha lett till att T försökt sälja W och W's slutgiltiga nej ----- vild spekulerande det här!
Citera
2020-08-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detvarsomsjutton
Ang. misshandeln av MG förra helgen så var det många som högg och sa att det var omöjligt då han är häktat i väntan på HR, men för bövelen, Salberga har också ett häkte !!! Flyttades från Västerås till Salberga 2005, så MG har nog fått smörj ändå...
Ja men sådant brukar ju alltid komma ut i tidningen fort som sjutton om det är ett sånt här uppmärksammat fall.
Kvällstidningarna skulle ju få sälja jätteupplagor. Varför skulle detta mörkas. Har lite svårt att tro det.
Citera
2020-08-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin46
Känns ju dock som att svarta sopsäckar skulle dra ögonen åt sig mer än en eller flera resväskor, tänker om han skulle träffat på någon granne på väg ner i trappen tex. Tänker att det syns mer om det skulle ligga en kropp i en svart sopsäck...
Dom säljer hyffsat stora resväskor och vad jag förstått så var W inte direkt stor.

Utgångspunkten för mitt inlägg var att enbart huvdet kapades för att få ner kroppen i en resväska. Titta nedåt din kropp och se hur bred du är över höfterna och tänk på dina egna resväskor, hur djupa är de? Är bara huvudet kapat så är enda möjliga ställning fosterställning, så även om W var liten och mager och ofta benämnts som barn i tråden, så var hon faktiskt också en könsmogen kvinna med bredare höfter än en jämnårig kille.
Säg att W vägde 40 kg utan huvud och en mängd blod. Den resväskan vore väldigt svårhanterlig om T mött någon i trappan, medan en säck över axeln borde te sig mycket lättare, även om det också är ganska tungt.
Med en mer omfattande styckning och kroppen fördelad på flera väskor/säckar blir själva bärandet lättare och väcker mindre uppmärksamher vid ett ev. möte i trappan, och har T i det hypotetiska fallet mött någon, så väntar han lämpligtvis en stund innan nästa del bärs ner för att inte möta samma person en gång till.
Sedan kommer vi till det jag avslutade mitt inlägg med, vad gör vi av resväskan. Dumpar du den med kroppen i bromsar du nedbrytningen av kroppen rejält, dumpar du utan kvarlevor kommer den nästan säkert att öppnas och minnas av den som hittar den, sätter du eld på den kan det uppmärksammas. Några svarta plastsäckar kan knölas ihop och läggas en och en i hundskitkorgar så är risken väldigt liten att någon rotar i dem
Citera
2020-08-18, 20:15
Medlem
Spekulationer om motiv..

Förhållandet w och t var ju dömt att misslyckas från början.

Tex..
Graviditet.
Bo tillsammans utan att vara gifta.

Är bara två synder som är belagt med dödsstraff.

T kommer till Sverige hyfsad ung, inte så särskilt religiös. Troende men inte extrem.
Inte pappan är hel religiös.
Dom har fått lite friare syn genom åren i sverige.
Så dom accepterar förhållandet mellan w och t.

Men på t's mammas sida finns de djup troende som inte accepterar detta.

Mamma är kallad till "råds möte" i Iran till de äldre släktingarna.
Tålamodet börjar ta slut.
Pratet om T och W har spridits sig från islamska föreningen och nu till de äldre.
Nu måste man få w snabbt att konvertera och gifta sig med t. Och nu är det viktigt att w klär sig respektfullt och följer det traditionella.
Dom fick en liten möjlighet för familjen blivit för "västerländsk".

Tiden går men inget händer och nu är då tids fristen slut.
Nu är det skam och hedern som går förlorad om inget görs.
Den stora släkt träffen är på gång.
Nu är det bortom för T att omvänd w.
W vill inte och bråket eskalerar.

Mamma får till en kompromiss,
T får överleva om han offras.
Skam och vanära..
En kulturell stämpel för alltid i familjens historia.
För att behålla hedern så måste synden bort.
Tyvärr w. Samtidigt som någon ska ta på sig skulden och skammen och gärningen.

För att visa de andra i klanen/klanerna att hedern är upprättad så sparas huvudet som bevis på att det faktiskt är heders relaterat.
Och något som inte T kan prata sig ur..

Detta är endast spekulationer!!!

Men kan det vara en del av förklaringen till det faktiskt motivet??

Tror att vi aldrig får något riktigt svar på vad som egentligen har hänt..

Men hoppas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in