Citat:
Ursprungligen postat av
Dolphin46
Känns ju dock som att svarta sopsäckar skulle dra ögonen åt sig mer än en eller flera resväskor, tänker om han skulle träffat på någon granne på väg ner i trappen tex. Tänker att det syns mer om det skulle ligga en kropp i en svart sopsäck...
Dom säljer hyffsat stora resväskor och vad jag förstått så var W inte direkt stor.
Utgångspunkten för mitt inlägg var att enbart huvdet kapades för att få ner kroppen i
en resväska. Titta nedåt din kropp och se hur bred du är över höfterna och tänk på dina egna resväskor, hur djupa är de? Är bara huvudet kapat så är enda möjliga ställning fosterställning, så även om W var liten och mager och ofta benämnts som barn i tråden, så var hon faktiskt också en könsmogen kvinna med bredare höfter än en jämnårig kille.
Säg att W vägde 40 kg utan huvud och en mängd blod. Den resväskan vore väldigt svårhanterlig om T mött någon i trappan, medan en säck över axeln borde te sig mycket lättare, även om det också är ganska tungt.
Med en mer omfattande styckning och kroppen fördelad på flera väskor/säckar blir själva bärandet lättare och väcker mindre uppmärksamher vid ett ev. möte i trappan, och har T i det hypotetiska fallet mött någon, så väntar han lämpligtvis en stund innan nästa del bärs ner för att inte möta samma person en gång till.
Sedan kommer vi till det jag avslutade mitt inlägg med, vad gör vi av resväskan. Dumpar du den med kroppen i bromsar du nedbrytningen av kroppen rejält, dumpar du utan kvarlevor kommer den nästan säkert att öppnas och minnas av den som hittar den, sätter du eld på den kan det uppmärksammas. Några svarta plastsäckar kan knölas ihop och läggas en och en i hundskitkorgar så är risken väldigt liten att någon rotar i dem