2020-08-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det har grundligt tröskats här i tråden att T omöjligen haft tid att både stycka och forsla bort kroppen den 14. Inte utan andra inblandade!
De tunga stegen hördes den 15. ca kl 23 eller sent på kvällen och på natten efter, blir den 16. då. 2 olika grannar visste vittna om detta om jag minns rätt.
På fredagen den 15. skulle han kunnat "låna" bilen från jobbet? Men samtidigt- varför? om pappan med 2-300 kompisar och kusinerna har sammanlagt oändlig mängd med bilar?
Men din ide om hjälp och kunniga styckare, hmmm... 👍
Obs! Nu vet jag inget utan bara undrar över!

Om styckningen gick längre än att skilja huvudet från kroppen vet vi inte. Med medhjälpare minskar behovet av styckning, men då minskar också sannolikheten att kroppen hamnat i sopförbränningen.
Citera
2020-08-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin46
Så kan det säkert vara, att misshandeln började på onsdagen.
Men det jag menade med mitt inlägg var att han mycket väl har kunnat ha tillgång till bil efter den 14e, och är det någon inom polisväsendet som har kollat upp alla bilar på T's jobb, var dom varit och vilka som använt dem. Med tanke på att hans arbetsgivare såg honom på arbetet den 13e komma ut ifrån stället dom förvarar bilnycklar, så kan han ju mycket väl varit där efter den 14e och lånat en bil för att forsla bort kroppen.

Jag har dock min teori om detta och det är att han har fått hjälp ifrån sin farsa som tydligen vad jag läst ska ha varit slaktare i sitt hemland. Hans farsa känner även dom som jobbar i orientbutiken som ligger på Bastionsgatan granne med en biltvätthall där tydligen farsan ska hålla till en del. Och går man in i den orientbutiken så finns det full utrustning för att stycka djur. Så vad är det som säger att T's farsa inte är inblandad och fått "låna" orinentsbutikens utrustning för att stycka och göra köttfärs av kroppen, för att sedan sprida ut det lite här och där. Inte en jäkel som hittar henne då. Köttet äter djur upp ganska snart. Där av oxå anledningen till att bara huvudet har hittats då det troligen inte är så lätt att stycka. Huvudet har dom skurit av i lägenheten för att kroppen annars inte fått plats i tex resväskan som kroppen fraktats i. Har polisen kollat upp detta, tror knappast det.
Men som sagt detta är min teori.
Inte alls omöjligt. Att farsan varit slaktare kommer jag också ihåg. Tror inte att T skulle ha styckat kroppen i lägenheten. Då skulle det nog vara fler märken i badrumsgolvet. Det var nog bara huvudet som åkte av där.
Citera
2020-08-18, 13:43
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Om han nu mördat och styckat Wilma hur kommer det sig att han inte fick med sig huvudet ? Eller hade han tänkt spara det som en souvenir ?
Citera
2020-08-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Om han nu mördat och styckat Wilma hur kommer det sig att han inte fick med sig huvudet ? Eller hade han tänkt spara det som en souvenir ?

Ja, det är väldigt underligt. Tror att han sparade det som trofé eller helt enkelt inte hann göra sig av med det innan W:s föräldrar började fatta misstankar och kom på besök. Oavsett så är det en jäkla tur att huvudet hittades för helt utan kropp/kroppsdelar hade det nog blivit svårt att få honom fälld för mord.
Citera
2020-08-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin46
Så kan det säkert vara, att misshandeln började på onsdagen.
Men det jag menade med mitt inlägg ..?
---------------------
Jag har dock min teori om detta och det är att han har fått hjälp ifrån sin farsa som tydligen vad jag läst ska ha varit slaktare i sitt hemland. Hans farsa känner även dom som jobbar i orientbutiken som ligger på Bastionsgatan granne med en biltvätthall där tydligen farsan ska hålla till en del. Och går man in i den orientbutiken så finns det full utrustning för att stycka djur. Så vad är det som säger att T's farsa inte är inblandad och fått "låna" orinentsbutikens utrustning för att stycka och göra köttfärs av kroppen, för att sedan sprida ut det lite här och där. Inte en jäkel som hittar henne då. Köttet äter djur upp ganska snart. Där av oxå anledningen till att bara huvudet har hittats då det troligen inte är så lätt att stycka. Huvudet har dom skurit av i lägenheten för att kroppen annars inte fått plats i tex resväskan som kroppen fraktats i. Har polisen kollat upp detta, tror knappast det.
Men som sagt detta är min teori.

Inte vill jag tro på köttfärsen..... 😣 för grymt! men i en sådan butik blir det troligen köttavfall som samlas och förstörs på.... ja, vilket sätt? Vart körs deras avfall? Av vem?
Citera
2020-08-18, 14:32
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Inte vill jag tro på köttfärsen..... 😣 för grymt! men i en sådan butik blir det troligen köttavfall som samlas och förstörs på.... ja, vilket sätt? Vart körs deras avfall? Av vem?

Äcklig tanke om folk ovetandes har ätit upp henne i nån gryta eller nåt liknande
Citera
2020-08-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Äcklig tanke om folk ovetandes har ätit upp henne i nån gryta eller nåt liknande

Nej... nej, nej, här blir det stopp. Kannibaler är inget som famkommit någonsin om dessa folk ändå 😥
Citera
2020-08-18, 15:09
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Jag har haft Charlene Downes i skallen sen jag började läsa denna tråden och i synnerhet sen de hittade huvudet i en resväska.

I UK har det varit ett antal fall där engelska flickor med MENA-pojkvän eller en hallick från MENA, som har försvunnit och sedan dykt upp förmultnade och nerstuvade i en resväska.

Det finns också en som polisen aldrig hittade, 14-åriga Charlene Downes. Hon försvann 2003. Och detta är vad de tror hände med hennes kvarlevor.

Citat:
Mum's anguish 15 years after her daughter was 'cut up and mixed into kebabs by grooming gang'

https://www.manchestereveningnews.co.uk/news/greater-manchester-news/charlene-downes-blackpool-murder-kebabs-15343307

Nu säger jag inte att det är så. Men det är kanske möjligt att någon har använt sina slaktarkunskaper för att avyttra en kropp.

Vi med västerländsk uppfostran, har mycket svårt att sätta oss in att detta kan ske. Men vi måste då förstå att alla andra kulturer fungerar inte som just vår.

Framför allt detta om hur klaner fungerar och hur familjer "ställer upp" för varandra. Något som våra egna familjer, tack och lov, normalt aldrig skulle göra om vi mördade eller våldtog någon.

I bland annat kurdiska klaner, händer det att mellan 10-15 i familjen samlas och planerar ett hedersmord. Mamma, pappa, systrar, bröder och kusiner. Det finns mängder med sådana fall. Tyvärr.

Och det finns fall som detta. Och med tanke på vittnesmål från pappan, "mamman" och kusinerna, som låter som de övat på det i flera timmar, så är det inte otroligt att någon eller några av dem har hjälpt T med detta.

Jag tror dessvärre inte att de kommer hitta resten av W´s kropp. Dessvärre. Jag hoppas dock att jag har fullständigt fel.
Citera
2020-08-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajohanna9090
Det blandas ihop med emelie, det var en annan emelie som togs upp i början av tråden.

W syster har inte haft relation till kusin T.
Då har polisen skrivit fel för jag kopierade in den texten från FUP.. och det står SYSTER.(dubbelkollade nu) . låter iof konstigt att de skriver syster om de menar en annan.. well well..
Citera
2020-08-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Inte alls omöjligt. Att farsan varit slaktare kommer jag också ihåg. Tror inte att T skulle ha styckat kroppen i lägenheten. Då skulle det nog vara fler märken i badrumsgolvet. Det var nog bara huvudet som åkte av där.

Att pappan varit slaktare i hemlander påstods av en postare som inte på något sätt kunde backa upp det, så nu påstå att han varit det är att sväva på sanningen. Förresten, du gjorde själv ett inlägg igårkväll, om att inte skapa trådsanninger...
Citera
2020-08-18, 16:37
Medlem
[quote=Dolphin46|72628333]Så kan det säkert vara, att misshandeln började på onsdagen.
Men det jag menade med mitt inlägg var att han mycket väl har kunnat ha tillgång till bil efter den 14e, och är det någon inom polisväsendet som har kollat upp alla bilar på T's jobb, var dom varit och vilka som använt dem. Med tanke på att hans arbetsgivare såg honom på arbetet den 13e komma ut ifrån stället dom förvarar bilnycklar, så kan han ju mycket väl varit där efter den 14e och lånat en bil för att forsla bort kroppen.

Men som sagt detta är min teori.[/QUOTE

JAG TROR EXAKT ATT DET ÄR SÅ DET HAR GÅTT TILL SOM DU SKRIVER SEN JAG BÖRJA LÄSA OCH FÖLJA DET VÄR SEN DAG ETT, PAPPAN HAR HJÄLPT TILL OCH STYCKA OCH SEN FRAKTA IVÄG KROPPEN, han har mycket kontakter har en egen bilfirma och har erfarenhet av styckning från hemlandet! han är medhjälpare tischko kan knappast stycka och göra allt ensam. Bra skriver
Citera
2020-08-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Att pappan varit slaktare i hemlander påstods av en postare som inte på något sätt kunde backa upp det, så nu påstå att han varit det är att sväva på sanningen. Förresten, du gjorde själv ett inlägg igårkväll, om att inte skapa trådsanninger...
Ber om ursäkt. Det var ju någon som skrev det, men om det är sant vet jag inte. Det var längesedan jag läste detta så jag kommer inte ihåg vem det var som skrev. Nej någon trådsanning får det inte bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in