2020-08-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, skrämmande hur de beter sig. Meningslöst lyssna på vad FHM säger då de är politiserade.

Förväntar mig att en "expertmyndighet" ska hålla sig ifrån sånt.

Men vad i hela Hälsingland, Gisecke har alltså varit med och desinformerat om munskydd också...

https://pbs.twimg.com/media/Efmd73lWsAAgbHr?format=jpg&name=large

Kommer mailet från någon ny granskning av Expr/Ab, eller vad är källan?
Citera
2020-08-18, 10:27
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Märkligt!

Lusekoftorna vill ju såå gärna skylla på Sverige..
Med förskonade menar jag att den varianten aldrig varit dominerande i Sverige. Den har inte fått fäste, kan man säga.

Brasilien har t.ex. en MYCKET stark dominering av den elaka 20A.
Citera
2020-08-18, 10:27
Medlem
Madagascars avatar
Det sägs ju att fetma är en riskfaktor för att bli rejält sjuk/dö i Covid (är det även en riskfaktor för att öht bli smittad?). Så jag fick idén att kolla hur det står till med de fetaste länderna i hela världen, nämligen önationerna i södra stilla havet, Samoa, Tonga, Nauru etc.

Intressant nog har dessa fortfarande inte registrerat ett enda fall (fram till 24/7). Vad kan det bero på? Har de helt enkelt stängt för inresor?

I listan på WHO:s rapport nedan så är det minst 10 sådana önationer som inte rapporterat ett endast fall.

https://www.who.int/westernpacific/internal-publications-detail/covid-19-situation-report-for-pacific-islands-24

(Här är lista på världens 10 fetaste länder: https://www.who.com.au/the-worlds-top-ten-fattest-countries)
Senast redigerad av Madagascar 2020-08-18 kl. 10:35.
Citera
2020-08-18, 10:28
Medlem
Har munskyddet blivit den politiska symbolen för coronakrisen..?
Att bära eller inte bära det är frågan! 😷
Citera
2020-08-18, 10:28
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Stod att det ökar. Finns kanske en naturlig gräns för hur många man förmår att testa per dag world wide? Trots allt är vi ju 7 miljarder människor på planeten.
Var står det att trenden över hela världen är ökande?
Citera
2020-08-18, 10:33
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
20C (NEXT). Det är det som klassas som GH enligt GISAID.

Det är enligt data från början på Juni och framåt.

Notera att den dominerande varianten som blossat upp i Norge är den elaka varianten (20A) som Sverige hittills varit förskonade från.
Intressant. Trist för Norge.

När du skriver att 20A är den elaka varianten, menar du då att det är den varianten som hittills skördat flest liv? (snarare än att det är den mest letala varianten - för du menar att det är oklart än så länge vilken variant som är mest letal!?)
Citera
2020-08-18, 10:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ökningen var successiv men avstannade tvärt i månadsskiftet Juli-Augusti och ligger nu på en konstant nivå med runt 260,000 nya smittade per dag.

https://ibb.co/2t22611
Citera
2020-08-18, 10:40
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ökningen var successiv men avstannade tvärt i månadsskiftet Juli-Augusti och ligger nu på en konstant nivå med runt 260,000 nya smittade per dag.

https://ibb.co/2t22611
Vilket är precis det jag har försökt få IMBILDEN att förstå.
Citera
2020-08-18, 10:41
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Intressant. Trist för Norge.

När du skriver att 20A är den elaka varianten, menar du då att det är den varianten som hittills skördat flest liv? (snarare än att det är den mest letala varianten - för du menar att det är oklart än så länge vilken variant som är mest letal!?)
Mnja, det är MIN tolkning baserat på statistik som visar att att i princip samtliga länder där man haft enorma problem med explosionsartad smittspridning och överfulla sjukhus så har 20A varit dominerande under den perioden. Dit räknar jag länder som Italien, Spanien, Frankrike, UK, Belgien och liknande.

Jag tolkar det helt klart som att när 20A får fäste i en population blir det obehagligt och det är då det dör lite för mycket patienter för att det skall kännas som det är under kontroll.
Citera
2020-08-18, 10:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Stod i aftonbladet.
Citera
2020-08-18, 10:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Stod i aftonbladet.
Det förklarar saken. Hur som helst har Aftonbladet fel. Trenden globalt sett är inte ökande just nu. Men den kan ju bli det snart om det tar fart ordentligt, t ex i Europa.
Citera
2020-08-18, 10:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det förklarar saken. Hur som helst har Aftonbladet fel. Trenden globalt sett är inte ökande just nu. Men den kan ju bli det snart om det tar fart ordentligt, t ex i Europa.

Nu står det att antalet nya smittade är det högsta på 4 månader på di.se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in