Citat:
Ursprungligen postat av
KlappMungon
Konstigt att odlingen inte visade något om nitriten var positiv. Odlade man på urinprovet du lämnade innan du påbörjade antibiotikakuren? Hur länge hade du haft urinen i blåsan när du lämnade urinprovet?
Det låter iofs som du kanske snarare har prostatit och det kan vara rätt segt. Du bör definitivt pröva att ta Iprén eller något annnat inflammationsdämpande (inte Alvedon).
Jag fick en akuttid dvs samma dag hos VC. Kissade säkert 2h innan, men med tanke på att provet ändå visade på Nitrit så antar jag att det borde visat på något ytterligare ifall det varit något mer.
Man odlade på samma urinprov som gav utslag för Nitrit, dvs innan kuren påbörjats.
Läkaren på VC trodde att det rörde sig om Cystit men jag sökte i samma veva hos läkaren för magproblem, då jag i flera dagar varit illamående och haft problem att äta riktigt. Det problemet är dock ur världen, men urinen verkar långlivad.
Jag fick i alla fall Ciprofloxacin utskrivet då han tyckte att ett sådant antibiotika skulle vara bättre för ett breda spektra.
Någon dag senare fick jag brev från samma läkare som sa att odlingen såg bra ut och han rekommenderade mig att fortsätta kuren ut.
Det som jag dock aldrig förstått är att på Ciprofloxacin så står det att det gäller för prostatainfektion (eller något sådant) men det var aldrig något vi ens talade om vid undersökningen?
Inga av symtomen för Prostatit passar in på mig. Dessutom står det att det ej beror på virus eller bakterier, vilket urinprovet visade på att jag hade.