2020-08-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Killgissningar är inte min gebit.

Ändå har du ofta med såna i dina inlägg eller dålig helt uppåt väggarna statistik som de flesta lätt inser antingen är utdaterad eller ofullständig.
Citera
2020-08-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pica-pikant
Okej, SVTs artikel säger att smittan spridits bland personalen. Sen är det ju rätt ointressant även om SVT skulle skriva att barn smittar på 1km avstånd, då det kommit studie på studie där alla visat barn oerhört sällan blir allvarligt sjuka av COVID och inte sprider i någon större utsträckning. Nyligen var det ju en ytterst välgjort koreansk studie där man smittspårat 200 familjekluster och bara hittat några enstaka där barnen smittat föräldrar eller varandra. Då handlade det ju ofta om tonåringar dessutom.

Återstår att se om man testar barnen, ställer mig tveksam till att man kommer att göra det. Däremot skulle jag inte ha något emot att bli positivt överraskad.
Citera
2020-08-17, 23:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Dagens stalltips: släpp Tegnell nu. Han har inte ett smack med detta att göra. Det har däremot Tony Fauci. Liksom hans fru, Christine Grady. Samt Bill och Melinda Gates. Det är dom fyra ni ska följa, varje dag. Då kommer ni snart hänga med i Covid-debaklet. Passa också på att läsa Klaus Schwabs' "Covid19: The great reset" som kom ut för bara en månad sedan. Klaus Schwab är grundare och styrelseordförande för World Economic Forum, och vet således exakt vad vi alla har framför oss.

Jag känner ett os av konspirationsteori. Känner jag rätt, eller har Covid ändrat mitt luktsinne?
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
På avenyn i Göteborg öppnar nattklubbarna igen, om än med något förändrat koncept. Till 2021 kommer vi fira 400års jubileum i Göteborg utan restriktioner.

Du menar 2023 va?

Att skjuta upp firandet diskuteras flitigt.

300-års firandet sköts upp två år pga. pandemi.
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-08-17 kl. 23:19.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ändå har du ofta med såna i dina inlägg eller dålig helt uppåt väggarna statistik som de flesta lätt inser antingen är utdaterad eller ofullständig.

Vilken tur att du då tillrättavisar mig med adekvat statistik. Du som kan det här...
Citera
2020-08-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valdyr
Är det orimligt att gardera sig mot den risken?
Vi kan inte gardera oss mot precis alla potentiella faror om ens någon. Titta bara på vad vår gardring mot relativt harmlösa C19 kostat och hur illa den garderingen fungerat världen runt.
Citera
2020-08-17, 23:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vad menar du pekar på det?

Det får vi se om tre månader.
Citera
2020-08-17, 23:21
Medlem
Citat:
Vilken tur att du då tillrättavisar mig med adekvat statistik. Du som kan det här...
Ja det gör jag ibland men du tar ju inte till dig sånt eller ens inser uppenbara fel i den ofta ofullständiga och utdaterade statisitk du ofta slänger upp.
Citera
2020-08-17, 23:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det får vi se om tre månader.

Så inget pekar på det, men vi vet om tre månader? Du låter lite som oraklet Barbara Santana.

Nåja, givetvis kommer vi veta mer om tre månader. Tid brukar ge oss mer och fler svar.
Citera
2020-08-17, 23:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja det gör jag ibland men du tar ju inte till dig sånt eller ens inser uppenbara fel i den ofta ofullständiga och utdaterade statisitk du ofta slänger upp.

Visst, dina inlägg med statistik är ungefär i paritet med avlidna i Covid.
Citera
2020-08-17, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Märkliga nyheter!

Ännu ett land öppnar upp för resor till Sverige.

Nederländerna ändrar sin klassificering av Sverige, med undantag för Västra Götaland, från rött till gult.
Det innebär att holländska medborgare kan resa till Sverige utan att sättas i karantän vid hemfärd.

Expertisen i tråden har ju bedyrat att vi inte kommer vara välkomna någonstans och att ingen kommer vilja komma hit..

Borde inte Västra Götaland ha uppnått flockimmunitet snart om Stockholmsregionen påstås ha haft det ända sedan maj någon gång?

Har ju rapporterats om höga tal därifrån ganska länge nu.

Går det inte ens att skramla fram lite T-celler när andra länders myndigheter tydligen betraktar det som tillräckligt allvarligt för karantäntvång?
Citera
2020-08-17, 23:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Varför ändrar du i folks uttalanden när du lägger till ett citat?
Ingen stor skillnad denna gången, men det är ganska oseriöst.
Citattecken används för att exakt återge vad någon sagt.
Va? Jag har kopierat SvD:s rubrik rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in