2020-08-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Någon nämnde dessa ligger på Patreon. Vet inte dock. Jag har allt nedladdat, men någon annan här i tråden hade redan länkat till hela förhöret med T åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av Sortebill
Allt är borta på Patreon också.

Det påbörjades ett drev i tråden mot kanalen för att man fick betala lite om man vill läsa allt på en gång. Kan tänka mig att det blev massa otrevliga kommentarer, som det gärna blir när en fb mobb går loss, så att den som drev kanalen helt enkelt blev förbannad och la ner den.
Citera
2020-08-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Visst är det möjligt, men frågan är om T skulle våga sig på att blanda in någon kollega i detta. Jag skulle inte göra det. Man kan absolut inte lita på någon kollegas lojalitet om detta skulle avslöjas. Kollegan skulle berätta varför T sagt att han ville låna bilen om det skulle bli förhör. Skulle kollegan vara så bussig att han gjorde något otillåtet för Ts skull och sätta sig själv i knipa? Inte många skulle vara så snälla.

T's arbetsgivare har i FUP'n på sida 820 sagt detta:
"T har ingen nyckel till lokalen man han har en "tag" och aktuell kod.
D berättar vidare att han någon gång mellan klockan 12 och 14 den 13/11 såg T i
den aktuella lokalen, han reagerade på detta eftersom T mått dåligt dagen innan.
När han kontrollerade T arbetstid såg han att han inte skulle jobba denna dag.
När D upptäckte T kom han ut från grupprum 2, det är i detta rum det förvaras
fordonsnycklar."

Så vad är det som säger att T inte varit där efter den 14'e och lånat en bil från sitt jobb? Man kan ju bara hoppas att polisen har tänkt på detta...
Citera
2020-08-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Tack. Minns du när efterlysningen på fbook gjordes?

Ser nu att det jag angav står som huvudanmälan i FUP, men ser även att pappan pratat med polisen runt 15.29.
Citera
2020-08-17, 22:22
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Lyssnar på ljudupptagningen från TR och åklagaren frågar om Tishko ser om Wilma packar sina saker i någon resväska innan hon lämnar lägenheten efter bråket.

Tishko svarar: Ja hon hade ju en 6-7 väskor i olika storlekar som man kan packa saker i.

Vilken jubelidiot
Citera
2020-08-17, 22:50
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Lyssnar på ljudupptagningen från TR och åklagaren frågar om Tishko ser om Wilma packar sina saker i någon resväska innan hon lämnar lägenheten efter bråket.

Tishko svarar: Ja hon hade ju en 6-7 väskor i olika storlekar som man kan packa saker i.

Vilken jubelidiot
yapp, men han säger att hon ”hade” - inte att han såg W packa dom - man ”kan” packa saker i. Han såg henne lämna i ögonvrån som en ”siluett” Han säger inte att hon gjorde just så.
Citera
2020-08-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det påbörjades ett drev i tråden mot kanalen för att man fick betala lite om man vill läsa allt på en gång. Kan tänka mig att det blev massa otrevliga kommentarer, som det gärna blir när en fb mobb går loss, så att den som drev kanalen helt enkelt blev förbannad och la ner den.
Har också läst om att Ws anhöriga inte tycker om att rättegången mm läggs ut på nätet.) Kanske har de protesterat mot detta. Men det är bara en fundering. Gör det inte till en trådsanning. Vet inte om anhöriga har något att säga till om när det gäller sådana här saker.
Citera
2020-08-17, 22:59
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Vet man vad W hade för väskor ?
och vilka saknas ?

Det är det jag inte vet. Jag har synat bilderna från fuppch hittar inga väskor.
Däremot ett tomt utrymme längst upp i en garderob som är i hallen.

Jag tror att W finns i hennes egna väska/väskor. Där finns nog också hennes grejer som Tishko trodde skulle vara övertygande om att hon stuckit iväg den 14:e.
Citera
2020-08-17, 23:00
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
yapp, men han säger att hon ”hade” - inte att han såg W packa dom - man ”kan” packa saker i. Han såg henne lämna i ögonvrån som en ”siluett” Han säger inte att hon gjorde just så.
Samma sak med kläderna han hade på sig vid Nettobutiken. Den röda tröjan och byxorna.

T: ”Dom ska ligga i lägenheten 100%”

Å: Men polisen har letat och dom kläderna finns inte i lägenheten.

T: Dom ska ligga i lägenheten

Å: Det är inte så att du åkte till Ljungskile för att dumpa dom?

T: Nej, det har ju varit massa stora sök där. Och ni har inte hittat dom. Alltså kan dom inte vara där.

Han kunde väl åtminstone kommit på en LITE bättre lögn.
Citera
2020-08-17, 23:53
Medlem
Novotars avatar
Apropå väskor så är det hand/axelremsväskor som W hade många av. Då hon flyttade t Alba kom hon med kläder i några sopsäckar, vilket säger - Inga 🧳
Senast redigerad av Novotar 2020-08-17 kl. 23:54. Anledning: Felstavat
Citera
2020-08-18, 00:06
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Överklagan

https://docdro.id/lfHGxj7
Tack! Fast förvånande snabbläst Hade hon sagt Corona, OK men semester !
Citera
2020-08-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Stort stort tack!!

Hoppas att någon har slutpläderingarna också

Varför händer det inget när man försöker ladda ner filerna?
Citera
2020-08-18, 00:16
Medlem
Matteus712s avatar
Tror jag sitter på en hypotes som försvaret har missat totalt. Jättekonstigt att de missat detta. Jag vill inte skriva detta öppet här då det antagligen kan göra så att T endast döms för griftefridsbrott.
Jag tror han skyddar någon mao.

Hur tycker ni jag ska göra 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in