Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Jag har två stycken som jag fick i julklapp 1986. Exakt sådana som på bilden nedan.
https://img.tradera.net/images/168/350209168_e68514f4-adc6-4ee7-a8e4-ba230c0820ee.jpg
Det gick hur enkelt som helst att köpa på World Import, dåtidens Teknikmagasin.
Frågan är hur vanligt det var med civila personer (vuxna män) med wt en vanlig fredagkväll i Stockholm City 1986. Inga smågrabbar som latjar omkring i förorten. Inga uniformerade poliser eller vakter.
Jag bodde inte i Stockholm vid tiden, men har läst vad andra skriver i tråden och som säger att det var ytterst ovanligt, vilket också är common sense.
Det finns ingen möjlig alternativ förklaring än att den stora mängden wt-observationer i närheten av bostaden, tunnelbanan och området runt Grand den kvällen på något sätt var kopplad till paret Palme.
Frågan är hur, vem och varför.
Den systematiska desinformationen från diverse utredare och den allmänna oviljan hos dessa att utreda dessa observationer talar starkt för att den kopplingen var av illasinnat slag och på en nivå som om uppdagad, hotade landets 'säkerhet'.
Frågan blir då hur en lösning på mordet skulle se ut för att hota 'Rikets säkerhet'.
Idé?