Nu börjar medierna återgå till det "normala" dvs missrepresentera verkligheten. Brukar gå till så att de rubriksätter helt åt helvete eller så skriver de vinklade artiklar. Springer intressenters ärenden.
Denna gång att coronan hotar de äldres tandhälsa. Haha. Tandhälsan är god i det här landet. Även bland de äldre. Vad coronan hotar är tandläkarnas inkomster då de äldre avbokat sina årskontroller. Nu står tandläkarna där med sina dyra maskiner och lån och avbetalningar och så rusar SvD till undsättning. SvD har t o m illustrerat med en kvällstidningsbild på en tandläkare med armarna i kors. Antar att han har stora skulder.
Så akta er för att er tandläkare borrar mer än befogat för att ta igen inkomsttappet.
Med en moster som är tandläkare så vet jag det mesta om den dyra utrustningen och överförsäljning av olika behandlingar för att finansiera det hela. Och till tandläkarnas försvar, bra tänder är bra för hälsan, och de kan se en hel det andra hälsoproblem bara genom att kolla folk i munnen, så lyssna på din tandläkare. Men gå inte med på alla skitbehandlingar.
Det viktiga för mottagningar idag är att alla där bär mask. Det är mitt krav på min tandläkarmottagning.
Här en skitartikel som antagligen är initierad av Praktikertjänst.
https://www.svd.se/ras-for-tandvarden-varst-for-de-aldsta