2020-08-17, 09:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men eftersom tids-spannet för SD att hinna mörda LW i vilket fall som helst är mycket, mycket tight som åtalet ser ut nu, så vore det väl bra för försvaret att hålla fast vid det. De menar ju dessutom att SD har alibi för tiden...

Försöker de flytta tiden för mordet så uppstår väl stora ”luckor” där SD skulle kunna hinna mörda LW.

När menar de att hon mördades? Det måste ju rimligen vara senare i så fall. Och då har väl inte SD så himla bra alibi? Eller?
Ingen har heller hört skrik senare.

Jag får inte ihop det.

Försvaret behöver inte visa vilken annan tidpunkt de tänker att mordet skett. Det räcker tyvärr med att de skapar frågetecken och tvivel kring om mordet verkligen skedde på den tidpunkt åklagaren hävdar. Av era diskussioner i tråden att döma verkar de ha lyckats.
Citera
2020-08-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Lever Stefan på som vanligt och bor kvar i huset?

Om man ska tro hans FTF-logg så satt han på sin altan igår kväll när möjligheten till att bli först att logga en myst kom. Nostalgikillen skriver att han minns de "heta" åren 2013-2016...

HerrTeamDavidss*n tog alltså en FTF på CO Karj*r's (Hax religiösa väninna som inte gillade Soft*s) nysläppta myst ALC Frikyrkohistoria: John Ongman Bonus

Found it

8/16/2020

{*FTF*}*@ 23:04

Jag minns de heta åren ca 2013-2016 eller så när vi var massor med folk som släppte allt vi hade för händerna för att få en FTF, särskilt de stackare som satsade på månadssvit. Då var det alltid en kamp och det blev ofta minievent vid burkarna några minuter efter släpp. Senaste kanske fyra åren har det blivit lite för lätt, och så även idag. När plinget kom var maten strax klar och vi satt en bra stund på altanen med barn och en gäst, sedan lånade vi en hund av en granne och tog en promenad på 40 minuter och vid hemkomsten avnjöts sammandraget av dagens Formel1 från Barcelona. Först därefter klev jag upp på stålhästen och jagade i Ongmans fotspår. Har faktiskt hört talas om honom tidigare, men trodde nog han hette Ångman. Platserna var nästan alla bekanta, men informationen var ny, så tack för utbildningen. En häftig upplevelse på sista locationen*(?) var extra trevlig. Mången gång har dessa gröna häckar passerats, men vad som fanns bakom har liksom aldrig föreslagit mig. Nu blev det ett stämningsfullt besök i svarta natten. Det verkar vara mycket fint och "historiskt" här. Drog så iväg till denna bonus, väl medveten om att penna saknades i fickan.Vare sig hamburgerbutiken eller bensinstationen hade någon att skänka, så det var bara att göra som det (nästan) står i den heliga skriften: Om inte Moses kommer till berget så får berget komma till Moses. Tog alltså loggboken från sin plats och till närmaste mack för signatur (Ingen mer hade checkat, så det kändes ok). Tack för motionsrundan och den nya kunskapen. Och burken såklart!

Så kan det gå till

Text till bild på loggremsan han tog med till en mack för att signera.

Spöklikt och mysigt. En nästan religiös upplevelse!

Text till bild på gravplatser

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=8ad9d027-44a2-4e35-8d10-abf1596eb981&IID=b62764b0-ddd5-4498-a4e1-d9a0c2c7906d

Jaktinstinkten är återväckt?
Citera
2020-08-17, 09:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Försvaret behöver inte visa vilken annan tidpunkt de tänker att mordet skett. Det räcker tyvärr med att de skapar frågetecken och tvivel kring om mordet verkligen skedde på den tidpunkt åklagaren hävdar. Av era diskussioner i tråden att döma verkar de ha lyckats.

Då menar jag att försvaret borde ”rest their case”, och inte försöka ifrågasätta tidpunkten då åkl anser att mordet skedde.

Det är d e t jag blir brydd över, ifrågasättandet.
Citera
2020-08-17, 10:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
/../

Väldigt fascinerande att Draifos och MrBarnaby anser Stefan vara ett sanningsvittne. Förstår inte vad det kan bero på.
Jag menar alltså inte att SD skulle ha någon särställning som lämnare av korrekta uppgifter, utan ser det väl snarare som att samtliga som hördes i tingsrätten verkar tala sanning efter bästa förmåga. SD:s uppgifter ang. både kvällen den 11/5 och kvällen den 14/5 går ju bra ihop med övriga vittnesmål, och det han säger verkar också gå bra ihop med redovisade data från t.ex. dator- och telefonuppkopplingar. Man skulle kanske kunna göra ett grundantagande om att ingen alls ljuger, och se om det rentav får allt att falla på plats?
Citera
2020-08-17, 12:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Då menar jag att försvaret borde ”rest their case”, och inte försöka ifrågasätta tidpunkten då åkl anser att mordet skedde.

Det är d e t jag blir brydd över, ifrågasättandet.

Nej det är ju försvarets jobb att bryta ner länkarna i indiciekedjan. En av dessa är tidpunkt för mordet. Om de sår tvivel faller plötsligt en av åklagarens indicier för att SD begått mordet.

Hade det varit ett fall med teknisk bevisning som binder SD vid mordet så hade försvaret inte vunnit något på ifrågasättande av tidpunkter o.s.v. som du säger. Men nu är det inte ett sådant fall vi har här tyvärr.
Citera
2020-08-17, 12:46
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej det är ju försvarets jobb att bryta ner länkarna i indiciekedjan. En av dessa är tidpunkt för mordet. Om de sår tvivel faller plötsligt en av åklagarens indicier för att SD begått mordet.

Hade det varit ett fall med teknisk bevisning som binder SD vid mordet så hade försvaret inte vunnit något på ifrågasättande av tidpunkter o.s.v. som du säger. Men nu är det inte ett sådant fall vi har här tyvärr.

Vad skulle tvivel om tidpunkt för mordet spela för roll? Låt folk tramsa bäst de vill med sina tvivel.
Det viktiga är att det är fastställt utom rimligt tvivel, vilket framgår med all önskvärd tydlighet i domen.
Mordet begicks mellan 23.25 - 23.36 den 14/5-2018.
Mobilens platsinformation, vittnen till skriken och obduktionen intygar detta.
Citera
2020-08-17, 14:20
Medlem
landbandys avatar
Om den som dödat L*ena , kan fortsätta logga burkar utan problem så vill jag kräkas ....

Att kunna göra så utan problem efter att ha tagit livet av en människa på det sätt som det beskrivs utav de som gjort obduktionen ; är fruktansvärt .
Citera
2020-08-17, 14:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Går det inte att lyssna på rättegången på Youtube längre?
Citera
2020-08-17, 14:38
Medlem
Citat:
Nä alla jävla rättegångar e borta från YT sen igår, fattar ingenting
Citera
2020-08-17, 14:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tack för feedback, då vet jag att det inte bara är jag som drabbats av ”knas”.
Citera
2020-08-17, 15:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ordningen återställd mellan HerrTD och Systeha*x? Gemensam tur (utan barn förstås). Lång middag med Gävlevänner (är vännerna medvetna om vilka de umgås med?). Blir det omgifte före eller efter besked från HR?
[...]
T5orna som var planerade byttes ut mot en promenad i staden och en lång middag med trevliga Gävlevänner.
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Om man ska tro hans FTF-logg så satt han på sin altan igår kväll när möjligheten till att bli först att logga en myst kom. Nostalgikillen skriver att han minns de "heta" åren 2013-2016...
[...]
Jag minns de heta åren ca 2013-2016 eller så när vi var massor med folk som släppte allt vi hade för händerna för att få en FTF, särskilt de stackare som satsade på månadssvit. Då var det alltid en kamp och det blev ofta minievent vid burkarna några minuter efter släpp. Senaste kanske fyra åren har det blivit lite för lätt, och så även idag. När plinget kom var maten strax klar och vi satt en bra stund på altanen med barn och en gäst, sedan lånade vi en hund av en granne och tog en promenad på 40 minuter och vid hemkomsten avnjöts sammandraget av dagens Formel1 från Barcelona.
Tidigare brukade väl SD namnge dem han fikade, åt eller umgicks med.
Nu är de anonyma.
Beror det på att de vill dölja att de umgås med SD?
Eller beror det på att han bara hittar på om vänner, barn och gäster?
Vem vill umgås med honom?
I verkligheten kanske han satt ensam på sin altan.
Citera
2020-08-17, 15:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag har också undrat.
Brukar filmer tas bort från YT?
Är det ingen som känner till varför de är borttagna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in